Min aller første MMF kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Swerg

Med kakaobunde, hindbærmousse og hvid chokolademousse.. Tjah. Ganske enkelt Det sure med det søde

Til min svigerindes blomsterforretning ''Klokkeblomst''

Og så får i også lige et billede af min MEGET vellykkede cheesecake med hvid chokolade og hindbær sauce i . Nøj den var MUMS !

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

*A*

MUMS...

Hvad betyder MMF kage?

Anmeld

15. februar 2011

Bom

MUMS...

Hvad betyder MMF kage?

MMF er marsh mallows fondant (smeltede skumfiduser.)

Til ts: Den ser bare super lækker ud, du har vel ikke en opskrift på den cheese cake??

Anmeld

15. februar 2011

*A*

Tulle Mus skriver:

Til ts: Den ser bare super lækker ud, du har vel ikke en opskrift på den cheese cake??

Super... Så lærte jeg også lidt i dag. er på barsel, så min horisont bliver ikke udvidet sådan helt vildt hver dag

Anmeld

15. februar 2011

Swerg

Tulle Mus skriver:

Nemlig !

Jo det har jeg da !!

Bund:
15 knuste digestive
100g smeltet smør

Hindbær sovs:
300g frosne hindbær
2 spsk sukker
2 tsk majsstivelse
125 ml vand

Fyld:
200g hvid chokolade
60 ml mælk
60 ml fløde
600g neutral flødeost
120g sukker
3 æg (stuetemperatur)
1 tsk vanilje ekstrakt (jeg brugte alm. vanilie)

Tænd ovnen på 175C.

Bund:
Dæk bunden af en spingform, ca. 20 cm. Knus kiksene og bland det med det smeltede smør.

Fordel det i springformen, og tryk det godt sammen til en jævn bund.

Hindbær sovs:
Alle ingredienser til hindbær sovs blandes i en lille gryde, bringes i kog og koger 5-10 til konsistensen er blevet tilpas tyk.

Hæld sovsen gennem en sigte, for at fjerne alle sten.

Fyld:
En metal eller glas skyld sættes over en gryde med let kogende vand. Smelt chokolade sammen med mælk og fløde i skålen.

I en stor skål blandes ost og sukker til en glat masse. Herefter tilsættes et æg af gangen, mens der piskes.

Bland vaniljeessensen og chokolademassen sammen med ostemassen.

Kagen:
Hæld halvdelen af oste-chokolademassen i formen. Hæld 3-5 spiseskefulde hindbærsovs ud over, og herefter resten af oste-chokolademassen.

Fordel nu et par spiseskefulde hindbærsovs på toppen, og lav mønstre med spidsen af en kniv.

Bag kagen i ca. en time, indtil fyldet er helt stivnet. Lad den står i hvert fald 6 time i køleskab før den serveres.

Server den sammen med resten af hindbærsovsen.

Velbekomme !

Anmeld

15. februar 2011

Anne G

Hold da op, det var da vildt så flot en kage du har lavet  Tør da slet ikke vise min den første kage

Hvad har du sat roserne fast med, for når jeg laver roser syns jeg ikke at de er så kønne i enderne

Anmeld

15. februar 2011

Swerg

Anne G skriver:

Hold da op, det var da vildt så flot en kage du har lavet  Tør da slet ikke vise min den første kage

Hvad har du sat roserne fast med, for når jeg laver roser syns jeg ikke at de er så kønne i enderne

hej Anne !

Først tusinde tak

roserne har jeg jo lavet ud af fondant og skåret ''enderne' af så de blev lige, og så har jeg limet dem med vand

Anmeld

15. februar 2011

ChatH

Elias<3 skriver:

Med kakaobunde, hindbærmousse og hvid chokolademousse.. Tjah. Ganske enkelt Det sure med det søde

Og så får i også lige et billede af min MEGET vellykkede cheesecake med hvid chokolade og hindbær sauce i . Nøj den var MUMS !

hvilken bund opskrift hardu brugt?de er super flotte begge to

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

Det er dælme godt klaret når det var første MMF kage - super lækker ser den ud - MUUUUUUUUMS

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

Elias<3 skriver:

Den er da bare for smuk , specielt når det er din første" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12405.png" alt="" />

Hvad er det for nogle bogstave udstikker du har brugt ?

& har du brugt nogle skabelon til roserne ??

Kærligst Bellinda - Mor til den skønne Celina " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.