Lige med hensyn til ekskæresten - så bunder det jo nok i, at familien har haft en forhistorie med hende gennem længere tid (det ved jeg ikke?), end de har haft mulighed for med dig, I har jo ikke været sammen så længe - og havde vel kun været sammen et halvt års tid, før du blev gravid? Det er også meget hurtigt i forhold til at være godt integreret i familien, og jeg kan sagtens følge dem, hvis de har været mere skeptiske overfor dig i dén situation. De har sikkert været meget glade for ekskæresten og måske håbet, at det blev dem - men sådan blev det ikke, og det tager nok noget tid, inden de accepterer det.
Med hensyn til din kæreste - så skal han nok have at vide, hvordan du har det med hans kontakt til ekskæresten, og jeg ser klart hans opførsel som et faresignal. Familiens snak kan sagtens være med til at minde ham om hende, og når han nu har mulighed for at have kontakt med hende, så er det jo også en nem mulighed for lidt uskyldig småflirten - det er jo ikke så lang tid siden, de var sammen, så det ville være en nem udvej, hvis han er i tvivl, om det skal være jer. Er godt klar over, at det er hårdt at høre, men jeres forhistorie er kort, og hvis hans forhold til ekskæresten var bundsolidt og accepteret af familien, og I måske har lidt småproblemer hist og her, så kan han godt begynde at vakle....I bør nok tage en god, lang snak om det her.
Anmeld