Er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Heidi85

Hej piger

Jeg har brug for at høre jeres mening omkring dette.

Jeg har været sammen med min kærste 1år og 8 mdr og har haft det lidt op og ned.Vi fik en super skøn datter den 10-10 og hun er bare noget så skøn. Mit problem er så når vi er sammen med hans familie skal jeg hele tiden høre om han eks om hvor god hun var til en masse og hvor sød hun var osv. Jeg sidder som om jeg ikke høre hvad de snakker om men jeg kan ikke komme uden om andet end at høre det. Det irretere mig så meget at jeg skal sidde og høre på det hele tiden og det er stor set hvergang vi er sammen med dem at der kommer noget frem omkring hende. Han siger selv han ikke kan fordrage hende den dag i dag og han aldrig kommer til at snakke med hende mere. Men det passer så heller ikke de snakker sammen endnu over facebook han sletter beskederne fra hende så jeg ikke skal se det. Jeg ved dog godt de snakker sammen og det bliver efterhånden mere og mere. Når jeg siger til ham om han gerne vil tilbage til hende kommer han med en masse om at hun har ødelagt ham osv. Hvorfor fanden snakker han så med hende hele tiden? hvorfor sletter han beskederne fra hende? holder han noget hemmeligt?

Hvad ville i selv havde gjort hvis det var jer der havde dette problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Rockertand

Lige med hensyn til ekskæresten - så bunder det jo nok i, at familien har haft en forhistorie med hende gennem længere tid (det ved jeg ikke?), end de har haft mulighed for med dig, I har jo ikke været sammen så længe - og havde vel kun været sammen et halvt års tid, før du blev gravid? Det er også meget hurtigt i forhold til at være godt integreret i familien, og jeg kan sagtens følge dem, hvis de har været mere skeptiske overfor dig i dén situation. De har sikkert været meget glade for ekskæresten og måske håbet, at det blev dem - men sådan blev det ikke, og det tager nok noget tid, inden de accepterer det.

Med hensyn til din kæreste - så skal han nok have at vide, hvordan du har det med hans kontakt til ekskæresten, og jeg ser klart hans opførsel som et faresignal. Familiens snak kan sagtens være med til at minde ham om hende, og når han nu har mulighed for at have kontakt med hende, så er det jo også en nem mulighed for lidt uskyldig småflirten - det er jo ikke så lang tid siden, de var sammen, så det ville være en nem udvej, hvis han er i tvivl, om det skal være jer. Er godt klar over, at det er hårdt at høre, men jeres forhistorie er kort, og hvis hans forhold til ekskæresten var bundsolidt og accepteret af familien, og I måske har lidt småproblemer hist og her, så kan han godt begynde at vakle....I bør nok tage en god, lang snak om det her.

Anmeld

15. februar 2011

SussieThyssen

Heidi85 skriver:

Hej piger

Jeg har brug for at høre jeres mening omkring dette.

Jeg har været sammen med min kærste 1år og 8 mdr og har haft det lidt op og ned.Vi fik en super skøn datter den 10-10 og hun er bare noget så skøn. Mit problem er så når vi er sammen med hans familie skal jeg hele tiden høre om han eks om hvor god hun var til en masse og hvor sød hun var osv. Jeg sidder som om jeg ikke høre hvad de snakker om men jeg kan ikke komme uden om andet end at høre det. Det irretere mig så meget at jeg skal sidde og høre på det hele tiden og det er stor set hvergang vi er sammen med dem at der kommer noget frem omkring hende. Han siger selv han ikke kan fordrage hende den dag i dag og han aldrig kommer til at snakke med hende mere. Men det passer så heller ikke de snakker sammen endnu over facebook han sletter beskederne fra hende så jeg ikke skal se det. Jeg ved dog godt de snakker sammen og det bliver efterhånden mere og mere. Når jeg siger til ham om han gerne vil tilbage til hende kommer han med en masse om at hun har ødelagt ham osv. Hvorfor fanden snakker han så med hende hele tiden? hvorfor sletter han beskederne fra hende? holder han noget hemmeligt?

Hvad ville i selv havde gjort hvis det var jer der havde dette problem?

Vil da sige til ham..med kærlighed:
"Søde skat...nu gider jeg ikke høre mere om din x.
Livet er nu og her, dig og mig, men det er på tide, at du vipper hende ud af dit liv.
Jeg har ikke noget imod, at I er venner...men hold afstanden til hende, hvis du ellers elsker mig og vil vores liv sammen.
Hvis du virkeligt vil gøre mig glad og lykkelig, så sletter du hende helt, men så urimelig vil jeg ikke være, så valget er dit.
Og så vil jeg bede dig om at sige til din familie, at nu gider DU ikke høre mere snak om den x, når vi er sammen.
Du har valgt mig, og så må det være mig der er centrum. Det er både sårende og træls hele tiden, at skulle høre på både det ene og det andet om din x, når vi er sammen om din familie. I ny og næ gør ikke noget, men ikke hele tiden. Det er som om jeg slet ikke dur i nogens øjne og heller ikke i dine.
Jeg er ikke hende og bliver det aldrig, men vil du "os", så stopper det nu."

Og så smiler du sødt til ham og lader ham tænke over det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.