Hvid chokoladekage opskrift?... hjæææælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Zafir

Nogen der har, kender, har prøvet en opskrift på HVID chokoladekage? Husbonni har jo fødselsdag på søndag og ønsker sig hvide chokoladebunde.
Fandt én opskrift, men der var mandler i og han kan jo ikke tåler nødder og mandler...

HJÆÆÆÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Anasmor

Jamen er det så ikke bare at undlade mandlerne ???? Dejen er vel okay i sig selv 

Anmeld

15. februar 2011

Zafir

Anasmor skriver:

Jamen er det så ikke bare at undlade mandlerne ???? Dejen er vel okay i sig selv 

HVis der er mandelmel i, er det jo tit en del af konsistensen???... Ellers skal man putte kartoffel i, i stedet for mandlerne måske? mmmm....

Anmeld

15. februar 2011

mika.F

uh uh uh, hvis der ikk er nogen der kommer med en opskrift herinde, så ville jeg blive mæææægtigt glad hvis du fandt en og så måske ville skrive/linke den til mig, elsker hvid chokolade, som så os er den eneste slags chokolade jeg kan tåle... nom nom!

held og lykke med at finde den, vil selv fortsætte jagten! ^^

Anmeld

15. februar 2011

Zafir

mika.F skriver:

uh uh uh, hvis der ikk er nogen der kommer med en opskrift herinde, så ville jeg blive mæææægtigt glad hvis du fandt en og så måske ville skrive/linke den til mig, elsker hvid chokolade, som så os er den eneste slags chokolade jeg kan tåle... nom nom!

held og lykke med at finde den, vil selv fortsætte jagten! ^^

Jeg har fundet et par opskrifter og også tænkt over at måske kan man putte pistage nødder i, som han godt kan tåle... I stedet for mandler Men jeg tænker på at lave en prøve kage i morgen,... Så skal jeg nok melde itlbage.
Kunne bare godt tænke mgi en afprøvet opskrift...

Anmeld

15. februar 2011

mika.F

lyder godt!

kender jeg godt, selvom jeg selv er et fjols til at bytte ingredienser ud med andre fordi jeg synes det i mit hovede lyder mere lækkert, og det ville det da sikkert os være, hvis man fik det til at virke! heheh    

men for at det blir godt! ^^

Anmeld

15. februar 2011

Zafir skriver:

Nogen der har, kender, har prøvet en opskrift på HVID chokoladekage? Husbonni har jo fødselsdag på søndag og ønsker sig hvide chokoladebunde.
Fandt én opskrift, men der var mandler i og han kan jo ikke tåler nødder og mandler...

HJÆÆÆÆLP

Jeg har ik selv prøvet den, men her:

Det skal man bruge (ca 10-12 stykker kage):

Til kagen:
180 g sukker
150 g mel
140 g smør
2 tsk bagepulver
1 tsk vanillesukker
3 æg (små! Hvis man bruger store æg, burde 2 være nok)
3 spsk creme fraiche
200 g hvid chokolade – smeltet
Skal af 1 citron
Saft fra halvdelen af citronen
180 g blåbær + ekstra til pynt

Bland sukker og smør, pisk derefter æggene og creme fraichen i. Tilsæt mel, bagepulver, vanillesukker og citronskal og -saft. Vend til sidst blåbærrene og den smeltede chokolade i. Kagen bages en halv til en hel time ved 190 grader, helt afhængig af både formen, man bruger og éns ovn.

Stine og Lisa.

Anmeld

15. februar 2011

Laila T

googlede lige og fandt disse to:

hvid chokoladekage:

200 g chokolade
200 g smør
4 æg
2 dl sukker
2.5 dl hvedemel
1 tsk. bagepulver

1) Smelt chokoladen og smørret i vandbad ved svag varme.
2) Afkøl.
3) Pisk æg og sukker let og luftigt.
4) Bland mel og bagepulver.
5) Rør forsigtigt chokoladen/smøret i æggemassen.
6) Vend forsigtigt melet/bagepulveret i.
7) Kom dejen i en smurt (og strøet) rund form 24 cm.
8) Sæt kagen midt i ovnen. Bag ved 200° i 12 - 15 min.
9) Lad kagen stå i formen til den er kold, gerne natten over.

og denne:

Varenne-Tærte

250 g sød, hakket, chokolade - f.eks. TOMS (50-60% kakao)
1 1/4 dl meget stærk kaffe
250 g usaltet smør
200 g sukker
4 sammenpiskede æg

Chokoladen smeltes i kaffen i en gryde. Smør og sukker tilsættes gradvist, varmes godt op uden at koge. Gryden tages af, og æggene piskes i lidt ad gangen.
Herefter hældes det gennem en sigte ned i en springform, der er beklædt med dobbelt lag sølvfolie.
Bages ved 175 grader i 40-45 minutter - kagen skal stadig være 'svampet'
Afkøles, dækkes helt til med sølvfolie og sættes i køleskabet i mindst 3 dage - gerne 10!
Serveres i små stykker sammen med vanilleis - pyntes evt. med lidt frisk frugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.