Skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Sees

Hej piger.

Nu bliver jeg lige nød til at høre - Hvordan smitter skoldkopper, hvornår smitter de osv?
Knægten fra Emils dagpleje blev sendt hjem forrige mandag med skoldkopper. Jeg tænkte "YES, så er det snart Emils tur" men intet har vist sig endnu.
Og så er det jeg tænker - Smitter skoldkopper først når de er i udbrud, eller smitter de også i optagten, og HVIS Emil er blevet smittet, hvor længe går der så fra smitten har ramt ham, til det kommer i udbrud?

Håber ikke det forvirrede jer for meget

Mette, som bare gerne vil have de skoldkopper overstået!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

vingummibamse

de smitter når der går hul på dem..

det er "væsken" inde i dem der smitter...

Anmeld

15. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sees. skriver:

Hej piger.

Nu bliver jeg lige nød til at høre - Hvordan smitter skoldkopper, hvornår smitter de osv?
Knægten fra Emils dagpleje blev sendt hjem forrige mandag med skoldkopper. Jeg tænkte "YES, så er det snart Emils tur" men intet har vist sig endnu.
Og så er det jeg tænker - Smitter skoldkopper først når de er i udbrud, eller smitter de også i optagten, og HVIS Emil er blevet smittet, hvor længe går der så fra smitten har ramt ham, til det kommer i udbrud?

Håber ikke det forvirrede jer for meget

Mette, som bare gerne vil have de skoldkopper overstået!

Man smittes med varicella zoster-virus. Smitten sker fra person til person, dels i form af direkte kontakt med de bristede skoldkoppeblærer og dels i form af luftbårne dråber. En person smitter fra cirka tre dage før udslettet bryder ud, til der er dannet sår på alle blærerne. Der går cirka mellem 10 og 20 dage, fra man er smittet med skoldkopper, til sygdommen bryder ud.

Ovenstående står på Netdoktor.

Der har været skoldkopper 3 gang i Lina's vs uden, at hun har fået det, så det er ikke sikkert, at din søn bliver smittet.

Anmeld

15. februar 2011

CarinaSB

Hejsa :)

Jeg har hørt at hvis de er smittet viser de sig efter 2 uger .. Og de smitter hvis når de væsker .. :)

Anmeld

15. februar 2011

SussieThyssen

MoarHvidovre skriver:

Man smittes med varicella zoster-virus. Smitten sker fra person til person, dels i form af direkte kontakt med de bristede skoldkoppeblærer og dels i form af luftbårne dråber. En person smitter fra cirka tre dage før udslettet bryder ud, til der er dannet sår på alle blærerne. Der går cirka mellem 10 og 20 dage, fra man er smittet med skoldkopper, til sygdommen bryder ud.

Ovenstående står på Netdoktor.

Der har været skoldkopper 3 gang i Lina's vs uden, at hun har fået det, så det er ikke sikkert, at din søn bliver smittet.

Helt korrekt.

Iøvrigt kan voksne/unge, der har haft skoldkopper godt blive smittet, men så bliver det desværre til helvedsild...så det er vigtigt at hygiejnen er i top.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.