Ja min dejlige søn som bliver 3år her til maj, har ikke sovet middags lur de sidste 3 dage. Han vil bare ikke. Han virker træt når jeg ligger ham ind. Men han virker godt nok frisk, efter han er kommet op igen. Han er lidt mere træt om aften. Men skal jeg bare sige okay, så putter jeg dig slet ikke mere. Han plejer at sove 1 1/2 - 2 timer.
Hvordan gjorde i det???
Som du siger, så kommer det helt af sig selv.
jeg holdt bare op med at putte mine og så sagde jeg, hvis de var trætte, at de kunne få et tæppe og putte lidt på sofaen med en tegnefilm på tv eller bare lidt stille musik i radioen.
Somme tider fik de en billedbog at kigge i og så lå de og slappede af og hyggede sig lidt på den måde.
Ingen problemer what so ever.
Somme tider kan man så finde dem et eller andet mystisk sted, hvor de snupper en power-nap, og så har jeg enten flyttet dem hen til en sofa eller lagt et tæppe over dem, hvis de lå et sted, hvor de ikke blev kolde..og jeg har tit fået mig en lille griner, for børn i den alder kan pludseligt falde i søvn, de mærkeligste steder.
Engang fandt jeg Nickolai liggende hen over 2 spisestuestole nede i vores kælderrum. Han sov som et stenbrud.
Han havde fået en slikkepind af sin morfar, der lige havde været forbi til en kop kaffe, så det var jo stor fest. Men tro mig om ungen ikke var faldet søvn med slikkepinden i munden og savlet var løbet ud af munden på ham, ned mellem fingrene og hånden og helt ind i øret. Han lå på maven med hovedet/kinden hvilende på hånden...hehe!
Det var godt nok en klistret affære.
Hvad pokker han skulle dernede ved jeg ikke, men det ene øjeblik var den unge mand aktiv og omkring farende, og det næste var han musestille og væk 
Så man får sine små oplevelser.

Kærligst
Sussie
Anmeld