Gør I noget for at passe på miljøet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gør i noget for at passe på miljøet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.683 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

MinNoah

Bare en tanke.... Tænker I over Co2 udslip osv.? Passer i på miljøet i dagligdagen?

Jeg gør - sådan tildels!

- Jeg fylder altid opvaskemaskinen/vaskemaskinen HELT op inden den sættes igang.

- Jeg bruger aldrig tørretumbler (havde en i vores gamle lejlighed, brugte den aldrig! )

- Jeg bruger sjældent staniol - bruger istedet madpapir.

- Jeg genbruger plastikposerne, tager altid poser med hjemmefra når jeg skal handle.

- Jeg smider aldrig affald i naturen.

- Jeg slukker altid lyset i de rum jeg går ud af.

- Jeg tager som regel cyklen eller går op at hente min dreng fra dagpleje, det tager ca 10 min at gå. Er vejret helt af H til tager jeg dog bilen. Generelt tager jeg ikke bilen til små-ture, men cykler i stedet.

Hvad gør I for at passe på miljøet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Dansker i England

Jeg tænker lidt over det - ikke så meget, som jeg burde, men lidt har også ret.

Jeg har store indkøbsnet, som jeg bruger, når jeg handler ind, så jeg ikke behøver at bruge plastic poser.

Jeg har el-spare pærer i hele huset og slukker lyset, når jeg ikke er i rummet.

Jeg går alle steder hen, der ligger inden for en radius på ca 3 mil.

Nå, ja, og så smider jeg alt det, der kan smides i recycle spanden deri.

Anmeld

15. februar 2011

SussieThyssen

MinNoah skriver:

Bare en tanke.... Tænker I over Co2 udslip osv.? Passer i på miljøet i dagligdagen?

Jeg gør - sådan tildels!

- Jeg fylder altid opvaskemaskinen/vaskemaskinen HELT op inden den sættes igang.

- Jeg bruger aldrig tørretumbler (havde en i vores gamle lejlighed, brugte den aldrig! )

- Jeg genbruger plastikposerne, tager altid poser med hjemmefra når jeg skal handle.

- Jeg tager som regel cyklen eller går op at hente min dreng fra dagpleje, det tager ca 10 min at gå. Er vejret helt af H til tager jeg dog bilen. Generelt tager jeg ikke bilen til små-ture, men cykler i stedet.

Jeg indretter min dagligdag under hensyntagen til miljø og så under de former som tingene kan passes ind i mit daglige liv uden at give for store besværligheder for mig selv.

Jeg har iøvrigt svaret "Andet"

Jeg tænker meget på miljøet, men jeg er ikke fanatisk, som sådan.
Jeg har dog mine små kæpheste.
Fx hader jeg at se folk lade vandhaner løbe unyttigt. Luk dem, når man ikke lige skal bruge koldt eller varmt vand.
Fyld vand i en balje, hvis man skal ordne kartofler.
Luk for hanen når du børster tænder osv.

Jeg er også imod spøjtegifte under enhver form.
Naturen lider stadig under DDT-misbruget i 60'erne og 70'erne.
Det må være nok at bønderne bruger Round-up på markerne, vi behøver ikke selv fylde vore haver med det.

Jeg bruger en øko-spand til grønt affald, når jeg har skræller i større mængder, men som sådan får fuglene alt hvad de kan spise, af brødaffald og frugt.

Jo jeg bruger staniol, og det gør jeg med åbne øjne, for det er et metal, der kan nedbrydes i naturen, selvom det tager tid, hvor imod kunstprodukter så som plastik er et no-go i mit univers.
Jeg smider ALDRIG affald i naturen, og bliver vred, når jeg ser hvad folk kaster ud af bilvinduer.
Vi har energisparepærer i de lamper vi ikke læser ved, eller i de par lamper, der altid er tændt døgnet rundt i vores hus (har noget at gøre med husets indretning og lysforhold)
Jeg samler samen til en hel vask før den startes, men jeg vælger at vaske ved ordentlige temperaturer i min maskine, for at fjerne infektionsrisiko og tage hensyn til maskinens holdbarhed.
Jeg bruger hellere gammeldags naturlige rengøringsmidler end de nye kunstigt fremstillede.
Batterier og medicin går ALTID til destruktion på enten apotek eller genbrugsplads.
Jeg koger vand af een gang og hælder på termokande, og går ikke og sjatkoger.
Koldt kogt vand bruger jeg til blomsterne.
Der er sikkert mange andre ting jeg kan nævne...men stopper her.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. februar 2011

JulieE

Jeg prøver virkelig at tænke på miljøet Jeg cykler på arbejde 8 km hver vej (undtagen når der ligger sne, så tager jeg altså bussen). Vores bil er ret ny, kører langt på literen, har lav CO2 emission og rigtig meget at det bilen er lavet af kan genbruges. og Da det er en dieselbil har den naturligvis partikel filter

Jeg har indløbsnet med (lavet af genbrugte plastfalsker) med når jeg handler og prøver så vidt økonomien tillader dte at købe økologisk

Jeg tænker over vores vandforbrug (ret korte bade, ikke lade vandet løbe unødigt osv) og det samme gælder el forbruget. Vi har LED pærer i rigtig mange lamper og el-spare i resten.

Jeg kunne ikke finde på at smide affald i naturen

Og helt sikkert også andre ting, som jeg ikke kan komme i tanke om.

Jeg drømmer om, når vi får et hus en gang at have en god kompost beholder til alt grøntaffald og opsamle/genbrug regnvand hvor det kan lade sig gøre

Min største miljø synd er at jeg tørretumbler størstedelen af vores tøj, da vi ikke har mulighed for at tørre det på anden vis (bor i lejlighed)

Anmeld

16. februar 2011

Ellim

Jeg tænker meget på det..

Anmeld

16. februar 2011

millesofie

MinNoah skriver:

Jeg gør - sådan tildels!

vi har heller ikke tørretumbler

jeg cykler meget

bruger stofbleer

bruger aldrig skyllemiddel

tager altid en pose med selv når jeg er ude (har faktisk altid en i tasken)

bruger genbrugspapir (også toiletpapir)

vi har kun sparepære

køber æg kød og mælk økologisk

smider aldrig noget på jorden

lære mine unger at elske vores jord

Anmeld

16. februar 2011

Lone Jakobsen

ja jeg tænker meget på miljøet:

* vi har energispare pærer i det meste af huset

* vi slukker lyset hvor vi ikke er

* vi vasker ved lavest mulig temp.

* jeg smider praktisk talt aldrig mad ud, vi har flere sorteringer, fx. til hund, fugle og gnavere

* sortere glas, pap, papir, tøj osv. til genbrug

men elsker desværre min tørretumbler

Anmeld

16. februar 2011

Chamomile

Jeg synes at vi tænker meget over det herhjemme.

Anmeld

16. februar 2011

Diana...

Ja jeg tænker over miljøet og hjælper der jeg mener jeg kan. 

Vi køber så vidt mulig øko. 

Bruger ikke skylde middel.

Vi har en klap sammen kasse i bilen fast til når vi ude og handle så bruger aldrig plastik poser og hvis vi handler her i byen bruger vi barnevognen/klapvognen.

Vi slukker lyset i de rum vi ikke er i (dog er jeg blevet mørkerad så har et lille lys tændt om natten i soveværelset 

Smider aldrig noget på jorden og bliver tosset når andre gør det. 

Og der helt sikker også andet men lige nu er amme hjernen trådt i kraft.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.