Er der en maler til stede? (Vedr. maling af badeværelse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

sismofutten

Hejsa,

Er der ikke en af Jer, eller Jeres bedre halvdel, som er maler?

Vores badeværelses-fliser er ikke særlig pæne, og jeg kunne godt tænke mig at male det - eller, få en til at gøre det for mig, da jeg har 10 tommelfingre ;-)

Så, kender I ikke en som evt. kan give råd eller hjælpe :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Maja_4000

Jeg er godt nok ikke maler .. Men har malet fliserne på vores badeværelse .. (De var lortebrune - Floot :b)

Vi brugte noget som hedder sokkelmaling .. Det er vidst til udendørs og lugter rigtig slemt .. Men det holder !! 
Mine forældre har brugt det på deres kældertrappe som er udenfor .. Og man kan slet ikke se , at der er gået på den .. Ved ikke , hvad en maler vil sige ..
Men sokkelmaling får  herfra (; 

Anmeld

15. februar 2011

Mother-love

sismofutten skriver:

Hejsa,

Er der ikke en af Jer, eller Jeres bedre halvdel, som er maler?

Vores badeværelses-fliser er ikke særlig pæne, og jeg kunne godt tænke mig at male det - eller, få en til at gøre det for mig, da jeg har 10 tommelfingre ;-)

Så, kender I ikke en som evt. kan give råd eller hjælpe :-)

hejsa jeg er maler, jeg kan godt nok ikke huske hvad den slags maling hedder som er specielt til dette. ikke andet end at det er noget giftigt stads. men jeg synes du skal gå ned i en farve handler. altså flügger, sadolin, plus grossisten eller lign. og få svar af dem. ikke søg svar i harald nyborg,bilka jem og fix og den slags det ved de slet ikke nok om...

held og lykke med projektet

Anmeld

15. februar 2011

sismofutten

Maja_4000 skriver:

Jeg er godt nok ikke maler .. Men har malet fliserne på vores badeværelse .. (De var lortebrune - Floot :b)

Vi brugte noget som hedder sokkelmaling .. Det er vidst til udendørs og lugter rigtig slemt .. Men det holder !! 
Mine forældre har brugt det på deres kældertrappe som er udenfor .. Og man kan slet ikke se , at der er gået på den .. Ved ikke , hvad en maler vil sige ..
Men sokkelmaling får  herfra (; 

SUPER, så er der håb forude - og de er dog ikke lorte-brune, men har nogle lidt kedelige motiver på, som de tidligere ejer havde valgt, og jeg er pænt træt af dem..

Tusind tak for dit svar :-)

Anmeld

15. februar 2011

sismofutten

michelledam skriver:

hejsa jeg er maler, jeg kan godt nok ikke huske hvad den slags maling hedder som er specielt til dette. ikke andet end at det er noget giftigt stads. men jeg synes du skal gå ned i en farve handler. altså flügger, sadolin, plus grossisten eller lign. og få svar af dem. ikke søg svar i harald nyborg,bilka jem og fix og den slags det ved de slet ikke nok om...

held og lykke med projektet

Det var en rigtig gode ide - skulle sådan set også bare høre om det kunne lade sig gøre :-)

En anden bruger har skrevet om noget der hedder "sokkelmaling", så det vil jeg da lige forhøre mig om :-)

Er bare glad for at det er muligt :-)

Anmeld

15. februar 2011

Mother-love

sismofutten skriver:

Det var en rigtig gode ide - skulle sådan set også bare høre om det kunne lade sig gøre :-)

En anden bruger har skrevet om noget der hedder "sokkelmaling", så det vil jeg da lige forhøre mig om :-)

Er bare glad for at det er muligt :-)

mener nu ikke det er sokkel maling man normalt bruger da det jo er til udendørs.. men jo det kan godt lade sig gøre. men men det er meget dyrt.. og i mange tilfælde kan det næsten ikke betale sig at male selv. så man ligeså godt kan skifte fliserne ud.  men det er jo op til en selv.. men det er meget tynd/vandet maling, og meget giftigt. vi snakker om der skal bruges heldragt og åndedrætsværn og gummi handsker. men kan jo godt være der er kommet en vandig maling nu til den slags. det er mange år siden jeg har malet med det..

men ihvertfald held og lykke med det. og go fornøjelse hehe

Anmeld

15. februar 2011

sismofutten

michelledam skriver:

mener nu ikke det er sokkel maling man normalt bruger da det jo er til udendørs.. men jo det kan godt lade sig gøre. men men det er meget dyrt.. og i mange tilfælde kan det næsten ikke betale sig at male selv. så man ligeså godt kan skifte fliserne ud.  men det er jo op til en selv.. men det er meget tynd/vandet maling, og meget giftigt. vi snakker om der skal bruges heldragt og åndedrætsværn og gummi handsker. men kan jo godt være der er kommet en vandig maling nu til den slags. det er mange år siden jeg har malet med det..

men ihvertfald held og lykke med det. og go fornøjelse hehe

Uhh, det lyder godt nok farligt - det skal jeg ikke rode med :-)
Men jeg smutter ned til Flügger i morgen og får talt med dem :-)

Hi hi, tak, det skal nok blive sjovt :-)
Og hvem ved, måske ender det med at det går så galt, at jeg får et helt nyt badeværelse af manden ;-)

Anmeld

16. februar 2011

Mother-love

sismofutten skriver:

Uhh, det lyder godt nok farligt - det skal jeg ikke rode med :-)
Men jeg smutter ned til Flügger i morgen og får talt med dem :-)

Hi hi, tak, det skal nok blive sjovt :-)
Og hvem ved, måske ender det med at det går så galt, at jeg får et helt nyt badeværelse af manden ;-)

hihihi ja så er det da bare med at komme igang med at ødelægge.. det kan da kun være dejligt med et nyt badeværelse hehe

Anmeld

17. februar 2011

sismofutten

michelledam skriver:

hihihi ja så er det da bare med at komme igang med at ødelægge.. det kan da kun være dejligt med et nyt badeværelse hehe

Ja, det har du ret i :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.