nyt job og måske snart gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.159 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Anonym trådstarter

vi har prøvet i 9 mdr at blive gravid og vi prøver fortsat. jeg har lige fået fast job men er nu begyndt at tænke på hva nu hvis jeg er gravid denne gang eller næste gang fx.

Siger man det med det samme?

Venter man med at sige det til efter prøvetiden?

Min chef har lige sagt idag at hun helst ik ser flere der skal på barsel lige nu så tænker meget over hva jeg ska gøre HVIS jeg blir gravid snart. frygter at miste mit job hvis jeg siger det med det samme hvis det sker snart. men syns også det er så tamt at komme når prøvetiden (3 mdr) er slut og sige det.

Og når det er 2 gangs gravid tror jeg ik man ka skjule det i 3 mdr fx.

hva ville I gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Maja88

Anonym skriver:

vi har prøvet i 9 mdr at blive gravid og vi prøver fortsat. jeg har lige fået fast job men er nu begyndt at tænke på hva nu hvis jeg er gravid denne gang eller næste gang fx.

Siger man det med det samme?

Venter man med at sige det til efter prøvetiden?

Min chef har lige sagt idag at hun helst ik ser flere der skal på barsel lige nu så tænker meget over hva jeg ska gøre HVIS jeg blir gravid snart. frygter at miste mit job hvis jeg siger det med det samme hvis det sker snart. men syns også det er så tamt at komme når prøvetiden (3 mdr) er slut og sige det.

Og når det er 2 gangs gravid tror jeg ik man ka skjule det i 3 mdr fx.

hva ville I gøre???

det er vist sådan at din chef faktisk ikke har krav på at vide det før 3 måneder inden.

hun behøves jo ikke vide det er planlagt. det er lidt min mening

Anmeld

14. februar 2011

Minmio

Nu ved jeg ikke hvor du arbejder henne, men på mit arbejde er man pligtig til at fortælle det senest 3 mdr før termin.

Det er en god ide at melde sig ind i en fagforening for man kan ikke baaare fyre en gravid, især ikke på grund af graviditet. (hos os i hvert fald)

Jeg er gravid for anden gang og man kunne først se at jeg var vokset efter de 4 mdr.

Jeg var sindsyg nervøs da jeg skulle fortælle min chef at jeg nu skulle på barsel igen, men han blev meget glad på vores vegne, og har beroliget mig med at han har ikke tænkt sig at fyre mig, hverken nu, under barsel eller når jeg kommer tilbage. Medmindre jeg ikke overholder vores regler selvfølgelig.

Anmeld

14. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Man har så vidt jeg ved  pligt til at fortælle det senest 3 mdr. inden termin. Andet har jeg aldrig hørt, så nyd du bare, at du har fået nyt job. I øvrigt tillykke med det

Anmeld

15. februar 2011

Vivian67

Tillykke med dit nye job. Nyd at du har fået nyt job og lad være med at tage sorgerne på forskud. Som flere andre skriver så har du ikke pligt til at sige noget før 3 måneder før termin. Der er ikke ret mange arbejdsgivere der syntes det er vildt fedt at deres medarbejdere går på barsel, men det er jo den risiko man som arbejdsgiver må leve med når man ansætter kvinder i den fødedygtige alder.

Anmeld

15. februar 2011

Anonym trådstarter

Et andet problem ville være at når jeg blir gravid vil jeg jo gerne dele det med alle andre men er venner med en kollega på facebook så hvis nogen skrev det der ville hun jo vide det. Og hun er netop den der ud af den blå luft har sagt at hun råder til at man siger det fra start så cheferne ved hva grunden er hvis man er dårlig, ska ha fri eller mister barnet. Og for at man selv ka ha en god graviditet uden at gå og bekymre sig om hvordan de reagerer. Men ja jeg har også hørt om regel.

Anmeld

15. februar 2011

eElak

Anonym skriver:

Et andet problem ville være at når jeg blir gravid vil jeg jo gerne dele det med alle andre men er venner med en kollega på facebook så hvis nogen skrev det der ville hun jo vide det. Og hun er netop den der ud af den blå luft har sagt at hun råder til at man siger det fra start så cheferne ved hva grunden er hvis man er dårlig, ska ha fri eller mister barnet. Og for at man selv ka ha en god graviditet uden at gå og bekymre sig om hvordan de reagerer. Men ja jeg har også hørt om regel.

Af den grund som din kollega nævner, det var grunden til at jeg fortalte min arbejdsplads (eller få personer på denne) om at jeg var blevet gravid..

Jeg opdagede det 2 dage efter jeg var startet, og jeg fortalte det til de nærmeste (min udd. ansvarlige og elevansvarlige) 3-4 uger efter, da jeg havde fået en skanning..

Det var så jeg havde en mulighed for forståelse, og jeg har heldigvis aldrig haft problemer eller en fyring hængende over hovedet

Anmeld

15. februar 2011

Sof

Maja88 skriver:

det er vist sådan at din chef faktisk ikke har krav på at vide det før 3 måneder inden.

hun behøves jo ikke vide det er planlagt. det er lidt min mening

Samme her! Din chef skal bare vide det minimum 3 måneder inden termin  Med så meget manglende arbejde, så er du nødt til at tænke på dig selv og din familie først 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.