Chefens reaktion på barn nr 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Anonym trådstarter

Den frygter jeg meget. Er faktisk bange for at blive fyrret når jeg skal fortælle at vi skal have nummer 2. Jeg er medlem af fagforening osv, men jeg er bare bange for at miste mit job, som jeg faktisk ellers holder meget af. Hvordan gjorde / fortalte i det at i ventede barn nr 2 eller 3 osv? 

Kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Skouboe

Anonym skriver:

Den frygter jeg meget. Er faktisk bange for at blive fyrret når jeg skal fortælle at vi skal have nummer 2. Jeg er medlem af fagforening osv, men jeg er bare bange for at miste mit job, som jeg faktisk ellers holder meget af. Hvordan gjorde / fortalte i det at i ventede barn nr 2 eller 3 osv? 

Kh

Jeg kom tilbage fra barsel og fortalte min chef at jeg var gravid igen (det var ikke planlagt). Han skulle lige synke et par gange, så smilede han og sagde tillykke og så var der ikke mere der.'

Hvorfor er du bange for at blive fyret?

Anmeld

14. februar 2011

quity

Anonym skriver:

Kh

Du får lige et .

Du skal skam ikke være bange for at fortælle din chef at nr 2 er på vej. Som oftets synes jeg de er meget forstående. For når de har valgt en kvinde i den fødedygtige alder, så er de også forberedt på at der vil komme børn.

Da jeg i 2009 ventede min datter, var i et vikariat et sted hvor jeg havde været i 2 år. Jeg havde været åben omkring min graviditet hele tiden. Mit vikariat endte i juli. Jeg søgte de to faste stillinger der var slået op, men regnede bestemt ik med at få en stilling, da jeg havde termin slut nov. Men jeg var så heldig at få den ene stilling trods for graviditet. Derud over havde jeg fået en anden vikariat fra 1. aug til jeg skulle gå fra, så ik alle chefer ser graviditet som noget negativt.

Heldog lykke med det hele

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg kom tilbage fra barsel og fortalte min chef at jeg var gravid igen (det var ikke planlagt). Han skulle lige synke et par gange, så smilede han og sagde tillykke og så var der ikke mere der.'

Hvorfor er du bange for at blive fyret?

Jamen dels fordi jeg allerede måtte gå sygemeldt i uge 28 under første graviditet på grund af mange løft i jobbet som resulterede i at jeg fik for tidlige veer. og dels fordi det job betyder utroligt meget for at vores økonomi kan hænge sammen 

Anmeld

14. februar 2011

Skouboe

Anonym skriver:

Jamen dels fordi jeg allerede måtte gå sygemeldt i uge 28 under første graviditet på grund af mange løft i jobbet som resulterede i at jeg fik for tidlige veer. og dels fordi det job betyder utroligt meget for at vores økonomi kan hænge sammen 

Jeg blev sygemeldt i uge 20 med nummer 1 og måtte på halv tid fra uge 18 med nummer 2, og blev så fuldt sygemeldt i uge 24 med nummer 2.

Virksomheden får det meste af din løn refunderet når du er sygemeldt, og cheferne er jo godt klar over at det er en risiko når de ansætter kvinder i den fødedygtige alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.