Kan babyer savne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. september 2008

Lullaby

Ved i det? Igår blev Yazze passet af mine svigerforældre i ca 9 timer (vi var til polterabend) og min svigermor fortalte, at de sidste mange timer havde hun været til øv. Men så snart hun så mig blev hun en helt anden baby. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2008

*sara*

Anja Nørreslet skriver:

Ved i det? Igår blev Yazze passet af mine svigerforældre i ca 9 timer (vi var til polterabend) og min svigermor fortalte, at de sidste mange timer havde hun været til øv. Men så snart hun så mig blev hun en helt anden baby. :)

Jeg tror helt bestemt at de små kan savne..
Hun ved god godt hvem mor er.. Og så er det lige meget hvor små de er..

Anmeld

28. september 2008

Honningblomst

Ja, da...de kan da savne som alle os andre...de kan bare ikke sætte ord på..:( og så er det jo værre når man er så lille at man tror man er en del af sin mor.
Knus Eva

Anmeld

28. september 2008

A.

ja matti blev passet 2 timer af sin far og han vare ked af det på et tidspunkt da han ikke kun finde mig:'( så da jeg kommet hjem blev han sååå glad..bagefter kun jeg ikke gå fra ham i 5 min fordi han var bange for at jeg er væk

Anmeld

28. september 2008

rlyn

Jeg er også fuldt overbevist om, at babyer kan savne. De er jo små mennesker med følelser som os andre - og meget stærke følelser :)
Jeg tror nu også på vigtigheden af, at de bliver vant til andre mennesker, uden mor og far i nærheden altid (i små doser naturligvis og når de er klar til det) :)

Håber I havde en god tur 8D

Iøvrigt
og så er det jo værre når man er så lille atman tror man er en del af sin morcitat]

Vi har i pædagogik læst om nye forskningresultater, der peger mod, at dette er en tanke der er ved at være passé (?):)
Kan ikke huske nøjagtigt hvordan forsøgene er lavet. Vores tekst gik mere på resultatet af det :)

Knus
Rikke (H)

Anmeld

28. september 2008

rlyn

Hov, det gik da galt med den citatboks *S* Håber det giver mening alligevel ;)

Anmeld

28. september 2008

Honningblomst

Rikke Lyngholm skriver:

Jeg er også fuldt overbevist om, at babyer kan savne. De er jo små mennesker med følelser som os andre - og meget stærke følelser :)
Jeg tror nu også på vigtigheden af, at de bliver vant til andre mennesker, uden mor og far i nærheden altid (i små doser naturligvis og når de er klar til det) :)

Håber I havde en god tur 8D

Iøvrigt
og så er det jo værre når man er så lille atman tror man er en del af sin morcitat]

Vi har i pædagogik læst om nye forskningresultater, der peger mod, at dette er en tanke der er ved at være passé (?):)
Kan ikke huske nøjagtigt hvordan forsøgene er lavet. Vores tekst gik mere på resultatet af det :)

Knus
Rikke (H)

Men der er også undersøgelser der viser at børn som ikke har den der tætte kontakt til en primærperson tager "skade".
Jeg tror der er en mening med at børn er "lavet til" at skulle ammes og at brysterne sidder på moderen.:)
Knus Eva...som sidder og er glad for ikke at have et spædbarn....jeg kunne godt springe det første år over..

Anmeld

28. september 2008

Honningblomst

Rikke Lyngholm skriver:

Hov, det gik da galt med den citatboks *S* Håber det giver mening alligevel ;)

Hvorfor skaber den sig sådan i dag???

Anmeld

28. september 2008

rlyn

Nu dropper jeg lige citatboksen *S*

Er helt enig Eva, omkring primærpersonen. Jeg tror nu på en balanceren mellem relevante og nutidige info/teorier og med fornuften i mente, uden at falde til patten til den ene eller den anden side ;)

Ha en fantastisk aften ;)

Knus rikke - som laver karrykål. Mmmmmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.