Influenza a??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

malenecl

Siden i går har jeg hostet som en i helvede, har hovedpine, kvalme, svimmelhed, muskelømhed, træt, ondt i halsen og snottet. Er lidt varm men har ikke feber, den ligger på 37.

Men har hørt så meget om influenza a, nogen som ved om det kan være det?? Og er det farligt for bette pigen??

Har ringet til vagtlægen men han sagde bare at det havde alle og jeg bare skulle drikke rigelig med væske... Han lød lidt ligeglad?

- Malene, 29+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

L-Mortil3

malenecl skriver:

Siden i går har jeg hostet som en i helvede, har hovedpine, kvalme, svimmelhed, muskelømhed, træt, ondt i halsen og snottet. Er lidt varm men har ikke feber, den ligger på 37.

Men har hørt så meget om influenza a, nogen som ved om det kan være det?? Og er det farligt for bette pigen??

Har ringet til vagtlægen men han sagde bare at det havde alle og jeg bare skulle drikke rigelig med væske... Han lød lidt ligeglad?

- Malene, 29+1

Jeg har lige været indlagt med influenza A, og har været i intensiv behandling med tamiflu og penicilin.

Jeg havde i næsten 3 uger så ondt i hver en muskel jeg knap kunne blinke med øjnene, jeg hostede 24/7 og havde konstant feber der svang mellem 38,5 og 41.

De siger jo at influenza A faktisk er værst for babyer i 2. trimester, jeg var heldigvis lige gået ind i 3. trimester.

Hvis jeg var dig, ville jeg altså insistere på at få taget nogle blodprøver for en sikkerhedsskyld.

Jeg følte vitterligt jeg var døden nær, og er først helt hostefri nu her.

Anmeld

14. februar 2011

malenecl

Line&Liam skriver:

Åh gud. Nu bliver jeg mere nervøs .. Har lige ringet til min jordemoder og hun sagde jeg skulle prøve og ringe til min egen læge i morgen, han tager det nok lidt mere seriøst.

Anmeld

14. februar 2011

B&J

jeg forstår godt folk tager det stille og rolige for de tegn du beskriver har jeg også lige haft og det kørte i 3 uger her hjemme og var ved lægen en helt alm fnfluenza som løber rundt... jeg tog det nu meget roligt da jeg var gravid og de snakkede om dem influenza a...

men hvis du er urolig ring til lægen imorgen...

men kan rolig sige dig mange rigtigt mange har haft det som du har lige nu

Anmeld

14. februar 2011

L-Mortil3

malenecl skriver:

Åh gud. Nu bliver jeg mere nervøs .. Har lige ringet til min jordemoder og hun sagde jeg skulle prøve og ringe til min egen læge i morgen, han tager det nok lidt mere seriøst.

Det synes jeg du skal, inden jeg blev indlagt havde jeg lagt med influenza symptomerne i somsagt 3 uger, og først efter fulde 6 uger var der raskhed at føle...

Hos nogen er det naturligvis bare influenza, det finder man jo så ud af ved den magiske 2/3 uger, hvor en normal influenza ihvertfald er stilnet af.

Anmeld

14. februar 2011

Saram

Det er bare så super indvilket, hvis det er influenza a du har.. Har lige selv haft det og blev omgående sat igang med det der tamiflu eller hva det nu er det hedder.. Problemet er så bare at det måske er mere farligt for bebser end selve sygedommen er.. Var selv rigtig meget i tvivl om jeg skulle forsætte min behandling af det og valgte at stoppe efter 3 dage.. Var alligevel ved at blive rask og ville ikke risikere at skade baby mere end højest nødvendigt..

Men ja op til lægen imorgen, krydsert ihvertfald fingre for at det ikke er det du har!

Knus Sara Alrø.

Anmeld

14. februar 2011

malenecl

Line&Liam skriver:

Det synes jeg du skal, inden jeg blev indlagt havde jeg lagt med influenza symptomerne i somsagt 3 uger, og først efter fulde 6 uger var der raskhed at føle...

Hos nogen er det naturligvis bare influenza, det finder man jo så ud af ved den magiske 2/3 uger, hvor en normal influenza ihvertfald er stilnet af.

Ja okay. Men lad os håbe lægen kan komme med svar!

Anmeld

14. februar 2011

malenecl

Saram skriver:

Det er bare så super indvilket, hvis det er influenza a du har.. Har lige selv haft det og blev omgående sat igang med det der tamiflu eller hva det nu er det hedder.. Problemet er så bare at det måske er mere farligt for bebser end selve sygedommen er.. Var selv rigtig meget i tvivl om jeg skulle forsætte min behandling af det og valgte at stoppe efter 3 dage.. Var alligevel ved at blive rask og ville ikke risikere at skade baby mere end højest nødvendigt..

Men ja op til lægen imorgen, krydsert ihvertfald fingre for at det ikke er det du har!

Knus Sara Alrø.

Åh, kan godt forstå du stoppede så! Lad os håbe at det bare er almindelig influenza.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.