Hvordan laver jeg liige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.426 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Fru'Rugaard

Hej alle i skønne kvinder!
Ja, nu er det ved at være på tide at jeg skal prøve at lave en kage, da min datter bliver 1 år om en måneds tid- det skal lige siges at det eneste kage jeg kan finde ud af at lave, er alm. chokoladekage og pulverkage.
Jeg vil gerne lave en slags prinsesse kage, hvor jeg former kagen på min egen måde, og selv laver noget pynt, men jeg har ingen ide om hvordan man gør
Kan i hjælpe mig?

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Loa

Oppe den lige så kagedamerne forhåbentlig ser den

Anmeld

14. februar 2011

ChatH

Fru'Rugaard skriver:

Ja, nu er det ved at være på tide at jeg skal prøve at lave en kage, da min datter bliver 1 år om en måneds tid- det skal lige siges at det eneste kage jeg kan finde ud af at lave, er alm. chokoladekage og pulverkage.
Jeg vil gerne lave en slags prinsesse kage, hvor jeg former kagen på min egen måde, og selv laver noget pynt, men jeg har ingen ide om hvordan man gør
Kan i hjælpe mig?

er ingen kage ekspert. men hvad med at lave to bradepande kager så kan du selv skære formen ud af dem? og så fyld i mellem hvis du vil have det og så fondant over?? du kan jo sagtens bruge en pulver kage hvis det er

Anmeld

14. februar 2011

Lullaby

Ellers find en skål og lav den lissom mariehønekagen? Det gør jeg til min datters fødselsdag om lidt

Anmeld

14. februar 2011

Fru'Rugaard

Loa skriver:

Oppe den lige så kagedamerne forhåbentlig ser den

Tak ska du ha

Anmeld

14. februar 2011

Fru'Rugaard

Chatarina skriver:

er ingen kage ekspert. men hvad med at lave to bradepande kager så kan du selv skære formen ud af dem? og så fyld i mellem hvis du vil have det og så fondant over?? du kan jo sagtens bruge en pulver kage hvis det er

Jeg ved ikke hvad en fondant er?
Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle i stil af dem som der er billeder af herinde

Anmeld

14. februar 2011

mariamiss6

Fru'Rugaard skriver:

Kan i hjælpe mig?

Giv mig din mail, så får du kagehæftet...

Og ud over det, så kan du altid gå på youtube og søge på fondant xxxx.....

altså hvis du vil lave en rose, så søg på fondant rose på you tube (helst engelske, for der er vidst ikke så meget på dansk) så får du en milliard links på tutorials der kan vise hvordan du laver en rose

Ved ikke lige hvordan du vil forme kagen, men det er helt klart lettest at overtrække en rund kage, så det ville jeg gøre hvis jeg var dig....

Anmeld

14. februar 2011

Fru'Rugaard

Lullaby skriver:

Ellers find en skål og lav den lissom mariehønekagen? Det gør jeg til min datters fødselsdag om lidt

Jeg ved heller ikke hvad mariehønekagen er?- bare en mariehøne, eller?

Anmeld

14. februar 2011

mariamiss6

Fru'Rugaard skriver:

Jeg ved ikke hvad en fondant er?
Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle i stil af dem som der er billeder af herinde

Fondant er det vi overtrækker kagerne med, og laver figurer af. 

Du kan enten vælge at købe noget, eller lave noget selv med skumfiduser. Det med skumfiduserne hedder MMF (marshmellowfondant) 

Anmeld

14. februar 2011

Fru'Rugaard

mariamiss6 skriver:

Giv mig din mail, så får du kagehæftet...

Og ud over det, så kan du altid gå på youtube og søge på fondant xxxx.....

altså hvis du vil lave en rose, så søg på fondant rose på you tube (helst engelske, for der er vidst ikke så meget på dansk) så får du en milliard links på tutorials der kan vise hvordan du laver en rose

Ved ikke lige hvordan du vil forme kagen, men det er helt klart lettest at overtrække en rund kage, så det ville jeg gøre hvis jeg var dig....

Jeg havde også bare en rund kage i tankerne
Men alt det der med at overtrække den, og giv den farve, det aner jeg ikke hvordan man gør.
Okay, jeg sender lige en PB med mail

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.