Forvent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. september 2008

*sara*

Min lille datter på kun 4 mdr. er allerede så forvent, hun skal altid sidde på armen, hun kan højest ligge på legetæppet, eller sidde i sin skråstol i 15 min.

Hvis hun ikke får sin vilje, så skriger hun, så det skær i hjertet, og det ender selvfølgelig med at vi tager hende op..

Er der andre der har samme "problem", og hvad har i gjort ved det??

Det er ikke fordi vi ikke nyder hun er hos os, men vi har også en lille dreng på 14 mdr. så der er rigeligt at se til..

Håber der er nogen med et råd, eller to..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2008

tasha33

hej
da jeg jo har tvillinger og da de var yngre også nu for den sag skyld ville de jo også meget gerne op til mig, så jeg valgte at sætte mig ned på gulvet til dem også prøve at lege med dem der og der kan lille manden jo også være med. :)
knuz herfra natasha

Anmeld

28. september 2008

Honningblomst

*sara* skriver:

Min lille datter på kun 4 mdr. er allerede så forvent, hun skal altid sidde på armen, hun kan højest ligge på legetæppet, eller sidde i sin skråstol i 15 min.

Hvis hun ikke får sin vilje, så skriger hun, så det skær i hjertet, og det ender selvfølgelig med at vi tager hende op..

Det er ikke fordi vi ikke nyder hun er hos os, men vi har også en lille dreng på 14 mdr. så der er rigeligt at se til..

Hun er ikke forvent, hun har bare brug for den nærhed og tryghed det giver at være tæt på jer.
Børn der er så små bliver ikke forkælede ikke forvente...de er fuldstændig følelsesstyrede og deres adfærd og signaler bunder jo ikke i overvejelser, men kun i hvad de har brug for.
Ja, det er hårdt med to små, men sådan er det...en slynge er genial, så kan den lille hænge på dig alt det der er brug for...g du kan være der for den "store".
Så mit råd, dæk hendes behov og fyld al den tryghed og nærhed på hende, som hun giver signal til.
Knus Eva..

Anmeld

28. september 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Som Eva siger, kan et så lille barn ikke være forvent. De kan slet ikke være beregnende, så det er kun fordi hun har behov for jer - i øvrigt synes jeg da 15 minutter på legetæppe eller i stol er ganske godt klaret af sådan en lille en. Det kunne min datter også i den alder, og alle - inkl. mig selv - vare imponeret af, at hun allerede kunne lege/ underholde sig selv så længe.

Og, igen som Eva skriver, kunne en slynge være en god løsning. Den giver bevægelsesfrihed for jer, men tryghed for lillepigen:)

Anmeld

28. september 2008

*sara*

Vi har også en bæresele vi bruger, men det kunne bare være rart at kunne ligge hende mens man laver mad, eller hvis Elias har brug for en.. Det har altid været vigtigt for mig at have tid til begge unger, også hver for sig.. Jeg ville blive meget ked af det hvis Elias følte sig ved siden af, og fordi han stædigvæk er så lille, ved jeg det er vigtigt at han stædigvæk har alene-tid med mor, som jeg også nyder..

Hmm, det virker meget som om hun ved hvad hun vil, for hun skriger og skriger, og når man så tager hende op, så smiler hun..

Men det går vel over med tiden:D

Anmeld

28. september 2008

Honningblomst

*sara* skriver:

Vi har også en bæresele vi bruger, men det kunne bare være rart at kunne ligge hende mens man laver mad, eller hvis Elias har brug for en.. Det har altid været vigtigt for mig at have tid til begge unger, også hver for sig.. Jeg ville blive meget ked af det hvis Elias følte sig ved siden af, og fordi han stædigvæk er så lille, ved jeg det er vigtigt at han stædigvæk har alene-tid med mor, som jeg også nyder..

Hmm, det virker meget som om hun ved hvad hun vil, for hun skriger og skriger, og når man så tager hende op, så smiler hun..

Hun skriger jo fordi hun vil tæt på dig...I er en symbiose og hun tror at hun er en del af dig...for hendes skyld, så skal du bare være der for hende og lade hende være tæt på. Ja, det er hårdt..derfor jeg valgte at have tre år imellem min;)...men du må have hende i en slynge og så bettemanden på den anden arm.
Men hun er ikke beregnede..det eneste hun kan er at skrige for at få dækket sine behov og du som mor eller faderen skal så bare dække dem..simpelt..:)
Knus Eva...som godt husker de første år, der er man på dagen lang...hele tiden.

Anmeld

28. september 2008

Pia.

Eva skriver:

*sara* skriver:

Hun er ikke forvent, hun har bare brug for den nærhed og tryghed det giver at være tæt på jer.
Børn der er så små bliver ikke forkælede ikke forvente...de er fuldstændig følelsesstyrede og deres adfærd og signaler bunder jo ikke i overvejelser, men kun i hvad de har brug for.
Ja, det er hårdt med to små, men sådan er det...en slynge er genial, så kan den lille hænge på dig alt det der er brug for...g du kan være der for den "store".
Så mit råd, dæk hendes behov og fyld al den tryghed og nærhed på hende, som hun giver signal til.
Knus Eva..

meget enig.... (H)

Anmeld

28. september 2008

Miamaja

Eva skriver:

*sara* skriver:

Knus Eva..

Enig. Man kan ikke gøre babyer forvente- Siger alle læger og psykologer.

Anmeld

28. september 2008

H+S Skjolgborg.

*sara* skriver:

t vi gjore var en kravlegård i køkken da hun så blev større blev det et legetæppe i køkken nu er det hjælp hun giver eller sidder i højstolen eller leger selv eller få nogle køkken ting af lege med mens jeg laver mad eller leger med sin bror eller steen...
Mankan kun prøve sig frem..
Knuss held og lykke...
Fra Henriette

Anmeld

28. september 2008

Christinahr

Er enig i den med slyngen - den brugte vi her da vores pige også var (og er) en morsyg lille mus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.