Økonomi. - Øv hvor er det træls!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Anonym trådstarter

Det ser virkelig sort ud, hvis jeg selv må sige det.

Nicolines far og jeg er gået fra hinanden og jeg skal flytte d. 25. feb.

Men så skulle jeg jo hurtigst muligt have ordnet alt det med boligstøtte, børnebidrag fra faren osv osv.

De sagde så, at der ville være et par måneders ventetid på svar, så nu står jeg så og mangler godt og vel 4000 kr de næste to måneder, så altså 8000 kr.

OG så er toppen af toppen lige, at jeg heller ikke har nogen møbler rigtigt, for vores lejlighed nu, er der heller ikke så mange møbler i.

Så lige nu har jeg et lån på 30.000 kr, efter vi har splittet gælden i banken. Og så måtte jeg lige låne 15.000 kr i banken så jeg kan få betalt det jeg skal som mangler de næste par mdr. og så jeg i hvertfald lige har til lidt møbler.+ lån til indskud ved kommunen

Jeg skal også til tandlæge OG til kørerprøve, men jeg skal have ca 3 køretimer ekstra af 450 kr pr gang.

Ihhh, kan bare slet ikke holde ud at jeg skal låne så mange penge.. NU MÅ DET STOPPE!!!

Bare lige et surt opstød herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

otlitrom

Det er også surt! Det er sikkert også hårdt ved dig, at I skal gå fra hinanden.. Og så med alt det bøvl oveni!

Jeg håber det løser dig, og at du snart kan se noget positivt i det. Det andet er så surt!

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Det er også surt! Det er sikkert også hårdt ved dig, at I skal gå fra hinanden.. Og så med alt det bøvl oveni!

Jeg håber det løser dig, og at du snart kan se noget positivt i det. Det andet er så surt!

Ja, det er faktisk lidt hårdt.

Tak, det håber jeg også, det her er i hvertfald ikke holdbart..

Anmeld

14. februar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Ja, det er faktisk lidt hårdt.

Tak, det håber jeg også, det her er i hvertfald ikke holdbart..

Nej, det er ikke holdbart. Men forhåbentlig er det kun for en tid, til du er kommet rigtigt på plads!

Det skal sikkert nok gå! Det er bare rigtig hårdt, mens det står på!

Anmeld

14. februar 2011

qp

Anonym skriver:

Det ser virkelig sort ud, hvis jeg selv må sige det.

Nicolines far og jeg er gået fra hinanden og jeg skal flytte d. 25. feb.

Men så skulle jeg jo hurtigst muligt have ordnet alt det med boligstøtte, børnebidrag fra faren osv osv.

De sagde så, at der ville være et par måneders ventetid på svar, så nu står jeg så og mangler godt og vel 4000 kr de næste to måneder, så altså 8000 kr.

OG så er toppen af toppen lige, at jeg heller ikke har nogen møbler rigtigt, for vores lejlighed nu, er der heller ikke så mange møbler i.

Så lige nu har jeg et lån på 30.000 kr, efter vi har splittet gælden i banken. Og så måtte jeg lige låne 15.000 kr i banken så jeg kan få betalt det jeg skal som mangler de næste par mdr. og så jeg i hvertfald lige har til lidt møbler.+ lån til indskud ved kommunen

Jeg skal også til tandlæge OG til kørerprøve, men jeg skal have ca 3 køretimer ekstra af 450 kr pr gang.

Ihhh, kan bare slet ikke holde ud at jeg skal låne så mange penge.. NU MÅ DET STOPPE!!!

Bare lige et surt opstød herfra.

Det med tandlægen kan du vidst få kommunen til, at hjælpe dig med. Du skal bare gå til tandlægen og bede om et overslag (en liste med pris) over hvad der skal ordnes og så kan du gå på kommunen og spørge om de vil hjælpe dig med det. Så tager du lige en oversigt over dine indtægter og udgifter med derind så de kan de du ikke har råd til det.

Mht møbler så læste jeg da en tråd i går hvori en bruger herinde bad folk om møbler i hendes nærområde - enten gratis eller rigtig billigt og .... jamen det var helt vanvittigt hvad folk ikke diskede op med!! Så det er bare om, at få oprettet sådan en tråd

Held og lykke....

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

qp skriver:

Det med tandlægen kan du vidst få kommunen til, at hjælpe dig med. Du skal bare gå til tandlægen og bede om et overslag (en liste med pris) over hvad der skal ordnes og så kan du gå på kommunen og spørge om de vil hjælpe dig med det. Så tager du lige en oversigt over dine indtægter og udgifter med derind så de kan de du ikke har råd til det.

Mht møbler så læste jeg da en tråd i går hvori en bruger herinde bad folk om møbler i hendes nærområde - enten gratis eller rigtig billigt og .... jamen det var helt vanvittigt hvad folk ikke diskede op med!! Så det er bare om, at få oprettet sådan en tråd

Held og lykke....

Det var jeg ikke klar over, men det vil jeg da lige gøre, altså med tandlægen, men jeg må nok rykke det en mdr. for jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i det

Har du evt et link til det indlæg, måske jeg kan bruge noget af det hvis ts ikke kunne

Anmeld

14. februar 2011

qp

Anonym skriver:

Det var jeg ikke klar over, men det vil jeg da lige gøre, altså med tandlægen, men jeg må nok rykke det en mdr. for jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i det

Har du evt et link til det indlæg, måske jeg kan bruge noget af det hvis ts ikke kunne

Shit jeg husker ikke overskriften på den tråd - men det var noget med at hun var ved, at flytte fra kæresten og bare havde ingenting? .... Måske andre der husker og kan smide et link???

Anmeld

14. februar 2011

qp

Anonym skriver:

Der var den jo ....

https://www.baby.dk/debat/89114pi1/diverse/mange-ting-soeges--har-du-maaske-liiige-det-staaende.aspx

Anmeld

14. februar 2011

eElak

Hejsa..

Sådan en møgsituation at stå i...

Mht. tandlæge - du kan søge om enkeltydelser på kommunen - ligesom qp er inde på..
Du kan evt også aftale med tandlægen at skyde betalingen, eller dele det op i færre puljer...

BOligstøtte der kan du få acontobeløb, hvis du virkelig står og mangler pengene - det var jeg nødt til, da jeg gik fra knægtens far... De lavede en ca beregning, og så fik jeg pengene udbetalt på den måde... det skete faktisk utroligt hurtigt....

Børnebidrag er noget som man anbefaler at i klarer selv.. Altså at faren overfører fast 1193 kroner til dig om måneden som satsen er på... HVis i ikke kan få det op at køre, så skal du have fat i statsforvaltningen hurtigst muligt, da der er ventetid på afgørelse på sådanne sager

BOligindskud kan du også søge om ved kommunen - der er 7-14 dages ekspeditionstid på, og du søger så snart du har noget på hånden.. hvis det er privat, så er det enkeltydelse du skal søge.. (husk begge dele er lån)..

Hvis du akut står og mangler møbler, så kan du også prøve lykken ved enkeltydelser igen..

Derudover - så kan du i sin situation søge om legater fra div. fonde... Hvis du sender mig en PB, kan jeg sende en liste over nogle fonde.. der vil du da kunne få dækket en del af udgifterne.. Jeg vil også gerne hjælpe dig i gang med det, hvis du har brug for det...

Hold hovedet højt - når kaoset er overstået, så skal du nok komme til at "nyde" din nye tilværelse..

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

qp skriver:

Der var den jo ....

https://www.baby.dk/debat/89114pi1/diverse/mange-ting-soeges--har-du-maaske-liiige-det-staaende.aspx

Mange tak, den vil jeg lige kigge igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.