øjenbetændelse, råd/hjælp søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

LR85

Min dreng på snart 1 år har fået øjenbetændelse, det er umuligt a komme til hans øjne, så noget medicinsk salve er nok udelukket da jeg i så fald ikke ved hvordan jeg skal få det i øjnene. Det er vireklig umuligt. (lægen har først tid i morgen eftermiddag)

Saltvand?? eller hva gjorde i andre da i ikke kunne komme til børnenes øjne uden den helt vilde magt og 'vold'?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Hansen97

Kamillete på et stykke vat og så tørre øjet inde fra og ud og så nyt stykke så du ikke "tværer" det mere ud...

Anmeld

14. februar 2011

FrkLarsen

Vi bruger saltvand til Emilie.

Vi ligger en dråbe inde i øjenkrogen og så løber den selv ud i øjet når hun blinker.  

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

er det bakterielt eller?

er øjeæblet rødt? eller ser øjet normalt ud?

under alle omstændigheder ville jeg rense med lidt saltvand og en klud... ikke vat.... hvis øjeæblet er rødt smitter det, så husk at vaske fingrene grundigt

Anmeld

14. februar 2011

LR85

Ni-ko-li-ne skriver:

er det bakterielt eller?

er øjeæblet rødt? eller ser øjet normalt ud?

under alle omstændigheder ville jeg rense med lidt saltvand og en klud... ikke vat.... hvis øjeæblet er rødt smitter det, så husk at vaske fingrene grundigt

øjet er faktisk ikke rødt, men der er en masse pus og man kan se øjenvipperne er helt klæbet sammen.

og ja, det med hygiejnen, det går jeg selv ret meget op i, specielt ved sygdom, så har lige ville koge alt hans legetøj, havde da bare (hvorfor ved jeg ikke) tænkt på a havldelen jo nærmest smeltede... ihhh, så nu har jeg ødelagt halvdelen a hans plastiklegetøj. Men ja, man kan vel bare tænke sig lidt om i din desperation om smitte.

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

louiseandersen85 skriver:

øjet er faktisk ikke rødt, men der er en masse pus og man kan se øjenvipperne er helt klæbet sammen.

og ja, det med hygiejnen, det går jeg selv ret meget op i, specielt ved sygdom, så har lige ville koge alt hans legetøj, havde da bare (hvorfor ved jeg ikke) tænkt på a havldelen jo nærmest smeltede... ihhh, så nu har jeg ødelagt halvdelen a hans plastiklegetøj. Men ja, man kan vel bare tænke sig lidt om i din desperation om smitte.

hvis ikke øjet er rødt behøver det ikke betyde noget.... det kan komme hvis der har været lidt træk...

når øjet der normalt ud skal det heller ikke behandles.... og det er heller ikke smitsomt

Anmeld

14. februar 2011

mor_sabina

FrkLarsen skriver:

Vi bruger saltvand til Emilie.

Vi ligger en dråbe inde i øjenkrogen og så løber den selv ud i øjet når hun blinker.  

Det var smart, det tror jeg vi prøver i eftermiddag Her er det nemlig lidt voldsomt, men man ved jo det hjælper det stakkels pus, og tanken om at han har ondt synes jeg er værre.

Men som karina siger så hvis ikke øjenæblet er rødt så skal det ikke behandles og smitter ikke, og i det tilfælde burde saltvand kunne gøre det. Måske kamillete, selvom jeg godt har hørt den nye teori om at der er små slibekorn i som kan beskadige hornhinden, men ved altså at de stadig bruger det i hjemmeplejen nogle steder, for det virker

>God bedring

Anmeld

14. februar 2011

LR85

mor_sabina skriver:

Det var smart, det tror jeg vi prøver i eftermiddag Her er det nemlig lidt voldsomt, men man ved jo det hjælper det stakkels pus, og tanken om at han har ondt synes jeg er værre.

Men som karina siger så hvis ikke øjenæblet er rødt så skal det ikke behandles og smitter ikke, og i det tilfælde burde saltvand kunne gøre det. Måske kamillete, selvom jeg godt har hørt den nye teori om at der er små slibekorn i som kan beskadige hornhinden, men ved altså at de stadig bruger det i hjemmeplejen nogle steder, for det virker

>God bedring

men hvis der er gult pus, og det kommer igen når man har tørret det væk og vipperne klistre sammen. Det må da være betændelse? Det har stået på fra i går af.. så tror ikke bare det er pus.

Men ja, må se hva lægen siger i morgen, sterilt saltvand skal jeg have købt.

Anmeld

14. februar 2011

mor_sabina

louiseandersen85 skriver:

men hvis der er gult pus, og det kommer igen når man har tørret det væk og vipperne klistre sammen. Det må da være betændelse? Det har stået på fra i går af.. så tror ikke bare det er pus.

Men ja, må se hva lægen siger i morgen, sterilt saltvand skal jeg have købt.

Hehe mente pus som i stakkel Men synes altså jeg husker fra vuggestuen at det bare skal vaskes hvis ikke det er rødt, men det kan da godt være det kunne er smitte der er tale om. Men måske kan du ikke se det er rødt hvis ikke du kan komme til hans øjne, for man skal løfte lidt ud for at se det.
Vi har også øjenbetændelse her hjemme og det er som du beskriver det kommer igen ligeså snart man har tørt det. Men vi fik nogle dråber 4 gange dagligt og de virker, her 2 dage efter kommer der ikke mere ud, nu er det bare røde og trætte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.