Manden dårlig sædkvalitet - nødvendigt at undersøge mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Line11

Hej Piger!! 

Min kæreste og jeg skal til læge inden længe fordi vi fandt ud af, at han har stærkt nedsat sædkvalitet. 

Mit spørgsmål er så, om man typisk vil undersøge mig for passage i æggelederne, eller om vi kan starte med ivf uden yderligere udredning..? 

Jeg er nysgerrig fordi der jo så vil gå endnu længere tid inden vi kan starte i behandling.... Nogen erfaringer? 

På forhånd tak, og happy valentines day til alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Kruse90

Line2323 skriver:

Hej Piger!! 

Min kæreste og jeg skal til læge inden længe fordi vi fandt ud af, at han har stærkt nedsat sædkvalitet. 

Mit spørgsmål er så, om man typisk vil undersøge mig for passage i æggelederne, eller om vi kan starte med ivf uden yderligere udredning..? 

Jeg er nysgerrig fordi der jo så vil gå endnu længere tid inden vi kan starte i behandling.... Nogen erfaringer? 

hejsa

Hvis sædkvaliteten er så nedsat at det er IVF eller ICSI, så laver de ikke undersøgelser for passage, da ægget jo ikke skal passere, det bliver taget ud

Håber det lykkedes for jer snart.

VI går selv og venter på svar inden behandlingstart, vi skal i ICSI

Anmeld

14. februar 2011

foto på lærred

Hej Piger!! 

hvis testen viser af sædkvaliteten er god nok til at lave inseminering, så vil du også skulle testes for gennemgang.

Held og lykke med det.

Anmeld

14. februar 2011

Line11

Ok - tak for svar  Testen viste, at han kun havde 1 mio. pr. ml., så det er det man kalder stærkt nedsat, og jeg har kunnet læse mig til, at man så anbefaler ivf. 

Jeg har haft underlivsbetændelse og frygter at mine æggeledere er lukkede, men synes jo at undersøgelser af mig er lidt ligegyldige, når vi nu alligevel skal springe direkte til ivf (selvom jeg har hørt at chancen er større ved ivf når dårlige æggeledere er blevet fjernet). 

Jeg håber sådan at vi snart kan starte i behandling 

Anmeld

14. februar 2011

Line11

Kruse90 skriver:

hejsa

Hvis sædkvaliteten er så nedsat at det er IVF eller ICSI, så laver de ikke undersøgelser for passage, da ægget jo ikke skal passere, det bliver taget ud

Håber det lykkedes for jer snart.

VI går selv og venter på svar inden behandlingstart, vi skal i ICSI

Jeg håber virkeligt også snart det lykkes for jer! Jeg håber behandlingen kommer til at gå godt 

Anmeld

17. februar 2011

kvinde84

Vi er også så småt begyndt på et behandlingsforløb, og jeg har også spekuleret på det samme, da vi er i en lignende situation. Jeg er ihvertfald ikke endnu bedt om at lave en vandscanning. Men min kæreste skal dog indkades til en UL-scanning og blodprøver. Jeg tror hvertfald at det betyder at vi ikke skal til UIU, men til IVF eller ICSI. Der kan jeg ikke se fornuften i at skulle lave en vandscanning. 

Anmeld

18. februar 2011

Line11

kvinde84 skriver:

Vi er også så småt begyndt på et behandlingsforløb, og jeg har også spekuleret på det samme, da vi er i en lignende situation. Jeg er ihvertfald ikke endnu bedt om at lave en vandscanning. Men min kæreste skal dog indkades til en UL-scanning og blodprøver. Jeg tror hvertfald at det betyder at vi ikke skal til UIU, men til IVF eller ICSI. Der kan jeg ikke se fornuften i at skulle lave en vandscanning. 

Nej det kan jeg heller ikke, selvom jeg selvfølgelig gerne vil vide om jeg er tip top... Men jeg vil helt sikkert fravælge det, hvis jeg får valget, når vi alligevel skal igennem ivf/isci. 

Så jeg er meget spændt på hvad der skal ske. Håber bare sådan der kommer fut i sagerne - vi har ventet tre uger nu for bare at få en tid hos vores alm. læge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.