At undgå for meget luftindtag under amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.597 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

grønbæk

Hej - Vores datter på nu 18 dage, har lidt luft i maven der er rigtig træls at komme af med. Hun bliver ked af det efter hun har spist og først når prutten er slået falder hun atter til ro, eller er til at få kontakt med igen. Hun vågner også let, hvis der er en prut der skal ud og til tider påvirker det hendes søvn så meget, at hun ikke helt får sovet nok.

Hun er en rigtig grovæder og sutter godt igennem, når hun bliver lagt til og jeg kan næsten høre hvordan luften kommer med ind! Er der nogle ammestillinger der er bedre at bruge for at undgå for meget luft indtag? Efter spisning forsøger vi selvfølgelig at få hende til at bøvse, men det er svært og sjældent det lykkedes os at få en ud.

Vi cykler også med hendes ben, men jeg synes ikke det har den helt store effekt.

Alle mulige råd omkring reducering af luftindtag modtaget med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Mia&Allan

grønbæk skriver:

Hej - Vores datter på nu 18 dage, har lidt luft i maven der er rigtig træls at komme af med. Hun bliver ked af det efter hun har spist og først når prutten er slået falder hun atter til ro, eller er til at få kontakt med igen. Hun vågner også let, hvis der er en prut der skal ud og til tider påvirker det hendes søvn så meget, at hun ikke helt får sovet nok.

Hun er en rigtig grovæder og sutter godt igennem, når hun bliver lagt til og jeg kan næsten høre hvordan luften kommer med ind! Er der nogle ammestillinger der er bedre at bruge for at undgå for meget luft indtag? Efter spisning forsøger vi selvfølgelig at få hende til at bøvse, men det er svært og sjældent det lykkedes os at få en ud.

Vi cykler også med hendes ben, men jeg synes ikke det har den helt store effekt.

Har desværre ikke nogle direkte råd imod luftindtagelse, men vores datter døjede også rigtig meget med luft i maven da jeg ammede, så hun fik mylicon dråber og de hjalp ufattelig meget

Anmeld

14. februar 2011

grønbæk

Ja jeg har godt nok læst en del om de Mylicon dråber efterhånden. Er de i håndkøb og skal man ikke snakke med lægen før man begiver sig ud i, at give Mylicon?

Jeg er noget betænkelig ved at give min lille pige "medicin" allerede - hvad med kamille the, kan det mon hjælpe?

Anmeld

14. februar 2011

Mettemus

grønbæk skriver:

Ja jeg har godt nok læst en del om de Mylicon dråber efterhånden. Er de i håndkøb og skal man ikke snakke med lægen før man begiver sig ud i, at give Mylicon?

Jeg er noget betænkelig ved at give min lille pige "medicin" allerede - hvad med kamille the, kan det mon hjælpe?

Vi har nogenlunde samme problem og jeg spurgte derfor lægen ang de der dråber. Han sagde at de ikke anbefalede dem til nyfødte da de genrelt helst vil undgå at gi dem medicin. Hans råd var i stedet at bruge mere tid og energi på at få bøvset godt og cyklet godt med de små ben

hvis det er nogen trøst, så er det blevet meget bedre allerede!

Knus fra Mette og Laurits - 6 uger på onsdag

Anmeld

15. februar 2011

Mor Christa

Det der med at cykle med benene hjælper VIRKELIG meget herhjemme. Man skal bare gøre det ret "voldsomt" altså det skal være en hurtig cykeltur, og så bagefter kan man med fordel presse hans ben op mod maven og nærmest "pumpe" en prut ud. Du skal se, når man lige får fat i hvordan man gør, så kører det bare derud af ;D Ellers så hjælper lidt kogt vand med en smule sukker også rigtig godt når hun VIRKELIG har ondt Det dæmper smerterne og får dem gerne til at lave en ORDENTLIG ble ;P
Ellers kan du med fordel amme hende sådan så hun ligger så "lodret" som muligt - undgå at ligge hende vandret, fordi så plejer de at sluge ekstra meget luft.
Det kommer med tiden, det der med at bøvse - i starten kan de godt ha' lidt svært ved det, men du skal se.. Om en månedstid så bøvser hun hele tiden

Håber det kunne bruges

Anmeld

16. februar 2011

grønbæk

Tak! For jeres råd og hvor er det beroligende at høre fra andre, der står med det samme og ligeledes høre, at det faktisk allerede er blevet bedre for jer

Py ha - det giver alt for mange bekymringer det her med at blive mor - man vil jo gøre alt ting så godt!

I dag vil jeg cykle en masse med Ronja, amme hende lidt mere lodret og ellers forsøge at få lokket godt med bøvser og prutter ud

I går sov hun ganske dårligt - så snart hun blev lagt gik der ca. 15-20 min så kom der en prut og skulle ud og så vågnede hun! Hun var stort set vågen fra kl. 11 til kl.16!!!!! Håber dagen i dag bliver bedre, for søvn er vigtigt!  

Anmeld

18. februar 2011

kamtok

Jeg må tilslutte mig de der mylicon dråber..

Efter at have masseret, cyklet, roteret og alt det der man kan gøre, måtte jeg konstatere at det ikke hjalp på l uft i maven, det hjalp kun på afføringen.. 

Var også meget imod at min dreng skulle proppes med andet end mælk, men han var virkelig ked af det pga. for meget luft i maven. Så uden at have spurgt lægen først købte jeg dråberne og gav ham dem, og det var bare SÅÅÅÅ effektivt. Han fik dem kun en lille uges tid og max 2 gange om dagen.

Det er meget vigtigt at man følger instruktionen og giver dem 15 min. før måltidet - ellers har det ingen effekt. 

Jeg gav ham det på en ske, uden at blande det op med noget. Men man kan også godt blande det op med en lille smule MM/MME.

Mylicon slår luften i maven i stykker, så det er nemmere at komme af med. Efter han havde fået dråberne, pruttede nogle gange så meget (og så højt) at jeg vågnede af det om natten, men han sov trygt videre. 

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

grønbæk skriver:

Vil da anbefale at du lige tager fat i SP og beder hende om at hjælpe dig med at finde en rigtig god ammestilling.
Når man er førstegangsmor, kan det være lidt svært lige at få det rigtige tag. Din SP er der netop til den slags ting..så brug hende og ellers tag fat i nogle af de ældre "rotter" i familien, som selv har haft nogle børn...de kender som regel også nogle gode tag på tingene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. februar 2011

grønbæk

Jeg har snakket med Sp omkring det og hun siger jeg gør det hele rigtigt, men problemet er nok, at Ronja er en rigtig grovæder og på 10min er hun færdig, så der bliver gået til den!

Men nu har vi været omkring en zoneterapi behandling og det virker til at have hjulpet maven lidt bedre igang, så det håber jeg den fortsætter med

Anmeld

20. februar 2011

grønbæk

kamtok skriver:

Jeg må tilslutte mig de der mylicon dråber..

Efter at have masseret, cyklet, roteret og alt det der man kan gøre, måtte jeg konstatere at det ikke hjalp på l uft i maven, det hjalp kun på afføringen.. 

Var også meget imod at min dreng skulle proppes med andet end mælk, men han var virkelig ked af det pga. for meget luft i maven. Så uden at have spurgt lægen først købte jeg dråberne og gav ham dem, og det var bare SÅÅÅÅ effektivt. Han fik dem kun en lille uges tid og max 2 gange om dagen.

Det er meget vigtigt at man følger instruktionen og giver dem 15 min. før måltidet - ellers har det ingen effekt. 

Jeg gav ham det på en ske, uden at blande det op med noget. Men man kan også godt blande det op med en lille smule MM/MME.

Mylicon slår luften i maven i stykker, så det er nemmere at komme af med. Efter han havde fået dråberne, pruttede nogle gange så meget (og så højt) at jeg vågnede af det om natten, men han sov trygt videre. 

Gav du dem kun i så kort tid og så var maven uden knuder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.