Siger man ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.850 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

peppimusen

At når man ved IVF får lagt et æg tilbage i livmorden, så er man i uge 3+0, altså uge 4???

Eller har jeg fået helt galt fat i det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

132319

peppimusen skriver:

At når man ved IVF får lagt et æg tilbage i livmorden, så er man i uge 3+0, altså uge 4???

Det hedder uge 3 men er 4. uge 

Anmeld

14. februar 2011

Disa

Når du er 3+0, så er du 3 fulde uger henne, først når du er 3+1 så starter du på 4. uge. 

Fandt det her på Baby.dk:

Forklaring på antallet af uger:
11+0 = du er 11 fulde uger henne
11+1 til 11+6 = du er i 12. uge
12+0 = du er 12 fulde uger henne

Anmeld

14. februar 2011

ønskebørn74

peppimusen skriver:

Udtagningen er 2+0... Det er ægløsningsdagen... Som regel bliver æget lagt tilbage 2 dage senere, da er man 2+2 så...

Lene

Anmeld

14. februar 2011

peppimusen

Hejsa.

Tak for jeres svar

Forstår det der men 3+1 osv.

Det der var det store spørgsmål er hvor langt man er henne, nogen lige som lene ovenover siger at man er i uge 2+2 altså uge 3, efter ægoplægning.

Men det giver bare ikke nogen mening når man så kigger på forklaringen for de 40 uger. For i uge 2+2, der er ægget kun lige blevet befrugtet og på vej til livmoderen, men endnu ikke nået derind.

Hvor imod uge 3+1, altså uge 4, der er ægget ankommet til livmoderne og det er denne uge at ægget sætter sig fast.

Gav det mening

Min egen fertilitetslæge siger også at jeg idag er det der hedder 3+3 og fik æg op i fredags.Hvilket jeg også selv syntes lyder mest logisk taget de 40 uger i betrækning. Man kan se beskrivelsen af de forskellige uger på libero.dk og netbaby og sikkert en masse andre steder.

Syntes bare det er underligt, at man får så forskellige svar alt efter hvor man går i behandling......

Bare en tanke fra en lidt forvirret peppimusen

Anmeld

14. februar 2011

Tropez

Ja men så er der altså noget din læge har misforstået for skulle du blive gravid nu her vil du blive sat en uge tilbage ved nakkefoldsscanning man tæller fra den dag ægget er taget ud der er du 2+0 og det er din ægløsningsdag og det er den dag du skal bruge til udregning af din termin, jeg fik taget æg ud den 6 nov 10 og min termin blev derfor sat til d 30 juli og det passede bare perfekt til nakkefolds scanningen så jeg er idag 16+2, du kan også søge på det på goggle der fandt jeg en hjemmeside fra en fertilitetsklinink som havde sådan en ivftermin beregner og der kan du få det rigtige svar og din kommende termin Knuz Lene

Anmeld

15. februar 2011

peppimusen

Hejsa.

Tak for svar Forstår dog stadigvæk ikke lige logikken i at man skulle blive sat en uge tilbage i termin..... For mig virker det logisk at man er i uge 3+0 når ægget sættes op i livmorden, da det også er i denne uge at ægget borer sig ned i livmoderslimhinden....

Men ak.ve...bare der kommer en fin lille baby så er jeg mere end tilfreds

Mvh p

Anmeld

15. februar 2011

ønskebørn74

Hejsa.

Tak for svar Forstår dog stadigvæk ikke lige logikken i at man skulle blive sat en uge tilbage i termin..... For mig virker det logisk at man er i uge 3+0 når ægget sættes op i livmorden, da det også er i denne uge at ægget borer sig ned i livmoderslimhinden....

Men ak.ve...bare der kommer en fin lille baby så er jeg mere end tilfreds

Mvh p

Det er tidliggst i slutningen af denne uge... Og det er korrekt det der står... Gå ind og kig på ivf hjemmesider der har beregningen liggende... Du er 2+0 normalt også ved ægløsning og det er den dag de er udtaget, husk den med det precise antal timer for sprøjten for at det passer med udtagningen... Det er den sprøjte der modner dine æg...  Dagen efter er du gået ind i din 3. uge men du er ikke fulde 3 uger før det hedder 3+0.. Og alm. læger er ikke så gode til fertilitetsbehandling som de er på den klinik du går...  Og du er inde på min mave også, se beregneren herinde... Den er meget udførlig...

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/2.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.