Min søn på 5 år er SÅ kræsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

denlille

Jeg ved ikke hvordan jeg kan få ham til at prøve at smage nye ting så hans kost kan varieres lidt. Specielt madpakken er rigtig svært da han afviser rigtig meget pålæg. Pludselig nægtede han for 1 år siden at spise feks makrel og en speciel pølse som han ellers har elsket. Vi prøver at give ham det med i madpakken som før men nix han spiser det ikke...Han vil kun have de samme 5 slags pålæg dag ud og dag ind:-(...Han spiser meget lidt kød-feks kylling nægter han at spise i alle varianter...Har i nogle ideer til hvordan jeg kan få ham til at smage noget nyt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Aves.

spætte skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg kan få ham til at prøve at smage nye ting så hans kost kan varieres lidt. Specielt madpakken er rigtig svært da han afviser rigtig meget pålæg. Pludselig nægtede han for 1 år siden at spise feks makrel og en speciel pølse som han ellers har elsket. Vi prøver at give ham det med i madpakken som før men nix han spiser det ikke...Han vil kun have de samme 5 slags pålæg dag ud og dag ind:-(...Han spiser meget lidt kød-feks kylling nægter han at spise i alle varianter...Har i nogle ideer til hvordan jeg kan få ham til at smage noget nyt?

Lav det mad du plejer...varieret og uden at tage hensyn...lad ham spise det af det han vil og giv evt en rugbrødsmad hvis ikke han kan lide det I andre spiser. Lad være med at gøre noget som helst ud af det, bare lad det være helt naturligt at han ikke vil endnu og at han temaspiser i en periode..

Mine de store har været på samme måde, den lille er det nu...jeg lader det bare være, det går over. Jeg har to store unger der spiser alt lige nu, og meget af det..

Anmeld

13. februar 2011

Kloster

Jeg tænker, om han mangler noget? SKAL han have mere end de 5 slags pålæg for ikke at blive syg ell mangle noget i forhold til fx blodprøver??

Hvis han er ganske alm, så synes jeg da det lyder til, han spiser fint nok. Mit råd er, at lade ham selv bestemme. Lad ham evt være med til at lave madpakken.

Hvor varieret spiser du selv ell os andre for den sags skyld... Vi har alle tendens til at holde os til de samme favoritter. Og hvad så... Vi skifter også rundt, når vi bliver træt af det end "opdager" vi noget andet.

Og 5 slags pålæg synes jeg er rigtig flot... Og vil smage på noget nyt... Det kan vi vel ikke bestemme om andre folk skal.. Vi kan råde og vejlede, men vi skal ikke tvinge. Flyt fokusset fra det negative og sæt det på det positive... Han lyder ikke kæsen ud fra det, du har skrevet i det her indlæg - ikke i mine ører i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.