Hvad skal udfyldes/indberettes, når man får et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Sitrani

Hej piger.. 

Jeg kom til at tænke på, hvilke papirer man skal udfylde osv. når man får et barn..? Hvad skal indberettes til kommunen og sådan? Og skal man afleverer noget på sygehuset, når man har født?

Bare kom med al jeres viden på dette punkt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

maria_wlt

STN skriver:

Hej piger.. 

Jeg kom til at tænke på, hvilke papirer man skal udfylde osv. når man får et barn..? Hvad skal indberettes til kommunen og sådan? Og skal man afleverer noget på sygehuset, når man har født?

Bare kom med al jeres viden på dette punkt.. 

Da jeg fik min søn sidste år, lå der en mappe oppe på min stue da jeg kom op efter KS.

Deri lå der 2 stk papir som skulle udfyldes og den ene sendes til kommunen og det andet til præsten. 

Anmeld

13. februar 2011

maria_wlt

maria_wt skriver:

Da jeg fik min søn sidste år, lå der en mappe oppe på min stue da jeg kom op efter KS.

Deri lå der 2 stk papir som skulle udfyldes og den ene sendes til kommunen og det andet til præsten. 

Vi afleveret ikke noget til sygehuset..

Anmeld

13. februar 2011

Sitrani

maria_wt skriver:

Ok... er det så det eneste man skal gøre, tror du?

Anmeld

13. februar 2011

Maja88

på Herning sygehus er de gået over til at melde de ting som skal meldes. fik jeg lige at vide..

altså de melder til dit sogn og kommune.. men er i gift eller hvordan for ellers skal i udfylde en ansvars-omsorgerklæring og en faderskabs attest

Anmeld

13. februar 2011

maria_wlt

Maja88 skriver:

på Herning sygehus er de gået over til at melde de ting som skal meldes. fik jeg lige at vide..

altså de melder til dit sogn og kommune.. men er i gift eller hvordan for ellers skal i udfylde en ansvars-omsorgerklæring og en faderskabs attest

Vi var ikke gift dengang så det var de to ting vi udfyldte..

ansvars-omsorgerklæring og en faderskabs attest....

Anmeld

13. februar 2011

maria_wlt

STN skriver:

Ok... er det så det eneste man skal gøre, tror du?

Ja der er ikke mere i det

Anmeld

13. februar 2011

Sitrani

Maja88 skriver:

vi er ikke gift, nej 

Anmeld

13. februar 2011

Maja88

STN skriver:

vi er ikke gift, nej 

har i ved JM så ikke fået en omsorgs- ansvarserklæring og en faderskabsattest???

Anmeld

13. februar 2011

Maja88

STN skriver:

vi er ikke gift, nej 

har i ved JM så ikke fået en omsorgs- ansvarserklæring og en faderskabsattest???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.