Pædagogseminariet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Anonym trådstarter

Hvad skal man have for at komme på denne uddannelse? Hvad hedder mødetiderne, hvor svært et niveau er det?
Hvad med lektierr, studiedage, hvilke fag har man fast?
Hvad lægger su'en på?

Nogle der vil fortælle mig alt det de kan om det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hvad skal man have for at komme på denne uddannelse? Hvad hedder mødetiderne, hvor svært et niveau er det?
Hvad lægger su'en på?

Her står der svar på dine spørgsmål:

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/paedagog.aspx

Anmeld

13. februar 2011

Sildefisk

Du skal have en gymnasiel udd eller tage pgu (hedder den stadig det??) Jeg havde gik selv på gymnasiet først

Blev udd. i 2008, synes det er en spændende og udfordrende udd.

Faglige niveau afhænger af semi, samt dine egne ambitioner. Hvilke også gælder dine opgaver

Jeg skiftede selv semi, da jeg ikke mente, det jeg startede min udd på ,havde et tilstrækkelig højt nok fagligt niveau. (men jeg vil også gerne læse videre, så jeg skulle bruge så meget viden som muligt samt et godt gennemsnit )

Kig på seminariets hjemmeside hvor du gerne vil gå

Anmeld

13. februar 2011

aarhusmor

Jeg kom ind, baseret på at jeg havde en kort videregående uddannelse (kvote 2)

Anmeld

13. februar 2011

wamse

Anonym skriver:

Hvad lægger su'en på?

Der er store forskellighed på mængden af lektier og skemaet på de forskellige seminarier.

Jeg er kommet ind på kvote 2, og jeg har 4 hf-fag + erhverserfaring.

Niveauet synes jeg var meget mere svært i Aabenraa end i Esbjerg, men jeg får meget mere ud af det i Esbjerg.

De faste fag indtil videre er: IIS, Dkk, liniefag og pædagogik. Jeg er på 2 semester og det er de fag vi har, og jeg ved ikke om der kommer andre fag på senere i forløbet.

Anmeld

13. februar 2011

samantha1986

Vuc skolerne har pakker med de fag du skal have for at komme ind på pædagog seminariet. Mener det er dansk, engelsk, samfundsfag, psykologi og matematik.

Jeg går på pædagog seminariet i viborg hvor det er fjern undervisning. en gang om måneden skal vi møde i viborg. Og ellers foregår det hele hjemme fra.

Jeg får su som er på omkring 5400 kr og så har jeg su lån også. dem med børn får mere mener jeg.

Håber du kan bruge svaret

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

samantha1986 skriver:

Vuc skolerne har pakker med de fag du skal have for at komme ind på pædagog seminariet. Mener det er dansk, engelsk, samfundsfag, psykologi og matematik.

Jeg går på pædagog seminariet i viborg hvor det er fjern undervisning. en gang om måneden skal vi møde i viborg. Og ellers foregår det hele hjemme fra.

Jeg får su som er på omkring 5400 kr og så har jeg su lån også. dem med børn får mere mener jeg.

Håber du kan bruge svaret

Dit svar var meget brugbar, vil selv starte i Viborg. Må jeg skrive til dig privat og hører om alle mine spørgsmål.

Anmeld

13. februar 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Dit svar var meget brugbar, vil selv starte i Viborg. Må jeg skrive til dig privat og hører om alle mine spørgsmål.

Ja det må du gerne. Så håber jeg at jeg kan hjælpe.

Anmeld

13. februar 2011

aarhusmor

samantha1986 skriver:

Ja det må du gerne. Så håber jeg at jeg kan hjælpe.

Det er også der jeg går sammen med Samantha, så jeg er her også hvis der er spørgsmål

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det er også der jeg går sammen med Samantha, så jeg er her også hvis der er spørgsmål

Har skrevet til dig, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.