Kan baby godt være syg selvom ingen feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

K&S

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Nettemor

ja. de læger jeg har snakket med siger at det ikke kun er feberen man skal ta efter.. men deres almen tilstand. er de nu meget slatne så kan der godt være noget trods manglende feber.. omvendt kan de også ha feber uden der er mere i det..

Anmeld

12. februar 2011

K&S

nettemor skriver:

ja. de læger jeg har snakket med siger at det ikke kun er feberen man skal ta efter.. men deres almen tilstand. er de nu meget slatne så kan der godt være noget trods manglende feber.. omvendt kan de også ha feber uden der er mere i det..

Anton er som sådan ikke slatten eller noget i den stil, men han er bare MEGET pylret og kan bryde ud i gråd fra det ene øjeblik til det andet  

Han hoster lidt og tager sig til ørene, men jeg kan ikke helt lure om han bare har fundet ud af hostelyden og ørenes placering - så jeg ringede til lægen, men hun ville ikke se ham, hvis ikke han havde feber...!

Jeg er selv en person, som ALDRIG får feber, selvom jeg fejler diverse ting, men hun sagde "hvis børn er syge, får de ALTID feber"...?!

Jeg tænker også, at det måske kan være tænder - hans pjevseri har stået på i snart 2 uger men jeg synes jo, det er synd for ham - jeg har prøvet med gummedråber, men uden den store effekt

Anmeld

12. februar 2011

Anne85

Nej børn behøver ikke have feber når de er syge. Vigtigere er det at du observerer almen tilstanden - vil han spise, sover han godt, vil han lege, hvordan er hans kulør osv osv

Måske han er midt i et udviklingsspring?

Anmeld

12. februar 2011

LR85

Det kan også være starten til feber.

Min dreng starter altid (nogen timer før) med a bryde ud i gråd, meget pyldret og alt det, så kommer feberen i løbet a natten.

Men ja, det kan jo både være tænder, eller en udviklingsperiode man skal igennem. Eller en aften med ondt i hoved eller lign. Tænker de nogengange måske kan have ondt et sted, ligesom vi voksne kan.

Anmeld

12. februar 2011

Nettemor

K&S skriver:

Anton er som sådan ikke slatten eller noget i den stil, men han er bare MEGET pylret og kan bryde ud i gråd fra det ene øjeblik til det andet  

Han hoster lidt og tager sig til ørene, men jeg kan ikke helt lure om han bare har fundet ud af hostelyden og ørenes placering - så jeg ringede til lægen, men hun ville ikke se ham, hvis ikke han havde feber...!

Jeg er selv en person, som ALDRIG får feber, selvom jeg fejler diverse ting, men hun sagde "hvis børn er syge, får de ALTID feber"...?!

Jeg tænker også, at det måske kan være tænder - hans pjevseri har stået på i snart 2 uger men jeg synes jo, det er synd for ham - jeg har prøvet med gummedråber, men uden den store effekt

det kan selvfølgelig godt være tænder.. men det kan også være væske på ørene. reagere han negativt når han bliver lagt ned? og sover skidt om natten? hvis han gør det syns jeg du skal ringe til din læge mandag og sige du har mistanke om at han har ondt i ørene. fortæl hva du har set med at han tager sig til ørene og er pylret osv. og få tjekket de ører. og husk at det er ikk nok at de bare kigger i ørene. de skal også måle trykket. er hans kurve flad så skal i højst sandsynlig ind igen til tjek.. og bliver det ved så vil i nok blive sendt videre til en ørelæge.. men har også fået afvide at man sagtens kan gå direkte til ørelægen men de har som regel længere ventetid end din egen læge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.