deltids arbejde, andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

MaliksMor

Hej piger.

Endelig har min kæreste overgivet sig, og vi skal flytte tilbage til Albertslund her d. 1 maj er så GLAD!

Er på kontant-hjælp, for cirka udbetalt 9800kr om måndene. Malik bliver 1 år her d. 24 april, så der slutter min barsel. Kummunen, har dog givet lov til at jeg kan gå på kontant-hjælp indtil Malik får en DP-plads i Albertslund ( Max. tre måneder ) Men jeg har det virkelig svært med at han snart skal starte i DP. Selvom han trods alt vil være 14-15 mdr.

Når, men mit spørgsmål er så, jeg overvejer deltids job, da jeg så kan få noget mere tid med min søn
Min kæreste har en indtægt på cirka 13000kr, og vores husleje med A/C forbrug lyder på 8900kr cirka, alle ekstra regninger løber måske op i 1500kr.. + Dp-plads som jeg ikke lige ved hvad koster.. mad osv. Drømmer jeg bare eller tror i at det vil kunne løbe rundt, bare et års tid.. Det er måske lidt svært at svare på, men jer med deltidsjob, er det bedre at leve lidt stramt også ha' mere tid til barnet? eller fungere det overhovedet ikke.. osv osv.. nogle som har nogle positive erfaringer og negative?

Knus Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

MaliksMor

øv, slet ingen ?

Anmeld

12. februar 2011

Sofia

Det er svært at sige! Vi har samlede udgifter på ca 10200 i måneden. Vi er begge på SU, det første år af vores barns liv har vi ca. 18000 udbetalt i måneden inkl. boligstøtte. Vi har altså ca. 7800 til mad, tøj, bleer, fornøjelser osv. osv. Efter at babyen bliver 1 år får vi ikke barsels SU-klip mere, så der mister vi ca. 2600 i måneden! Og vil derfor kun have 5200 til mad osv. Og ja, det skal vi klare os for, om man kan er jo et godt spørgsmål, men man kan jo hvad man vil, og jeg satser så på at få delvis friplads i vuggestuen. Børnepengene er heller ikke indregnet i budgettet, så de kommer udover! Jeg bliver færddiguddannet som jurist i juni 2012, og derefter håber jeg jo så meget på at få et job så vores økonomi bliver bedre, dejligt at kunne se frem til. Hvis ikke det kan fungere økonomisk i SU-perioden, kan vi altid tage SU-lån. jeg kan godt forstå dine tanker med at have mere tid sammen med dit barn, og hvis det er noget du brændende ønsker dig, må I kæmpe for at få det til at fungere økonomisk og så skal det også nok gå, du må jo bare tænke på at tid sammen med dit barn vægter højere for dig end penge, og derfor må i leve lidt mere skrabet, når du til gengæld får dit andet ønske opfyldt

Anmeld

12. februar 2011

Isabeau

CamillaRH skriver:

Hej piger.

Endelig har min kæreste overgivet sig, og vi skal flytte tilbage til Albertslund her d. 1 maj er så GLAD!

Er på kontant-hjælp, for cirka udbetalt 9800kr om måndene. Malik bliver 1 år her d. 24 april, så der slutter min barsel. Kummunen, har dog givet lov til at jeg kan gå på kontant-hjælp indtil Malik får en DP-plads i Albertslund ( Max. tre måneder ) Men jeg har det virkelig svært med at han snart skal starte i DP. Selvom han trods alt vil være 14-15 mdr.

Når, men mit spørgsmål er så, jeg overvejer deltids job, da jeg så kan få noget mere tid med min søn
Min kæreste har en indtægt på cirka 13000kr, og vores husleje med A/C forbrug lyder på 8900kr cirka, alle ekstra regninger løber måske op i 1500kr.. + Dp-plads som jeg ikke lige ved hvad koster.. mad osv. Drømmer jeg bare eller tror i at det vil kunne løbe rundt, bare et års tid.. Det er måske lidt svært at svare på, men jer med deltidsjob, er det bedre at leve lidt stramt også ha' mere tid til barnet? eller fungere det overhovedet ikke.. osv osv.. nogle som har nogle positive erfaringer og negative?

Knus Camilla

Hvis det er muligt for dig og finde deltidsjob, så det økonomisk kan løbe rundt derhjemme, så gør det da! Jeg havde gjort det. Er selv på kontanthjælp nu - skulle være begyndt på uddannelse, men rendte ind i en masse sygdom. Nu prøver jeg og finde praktikplads, og komme lige så stille igang på den måde, indtil næste hold på uddannelsen begynder til august.

Anmeld

12. februar 2011

spj

Jeg vil også sige, at hvis I kan få det til at løbe rundt og du kan få et deltidsjob, ville jeg helt klart tage det. Jeg har selv en datter der fylder 1 år til april og jeg har forlænget min barsel så lang jeg overhovede kan og dermed få mindre udbetalt. Vi kan sagtens klare os med de dagpenge jeg får udbetalt nu, men det ville da være rart med 2-3000 mere om måneden. Vi regnet ud at jeg kan nøjes med at arbejde 21 timer om ugen også ville vi have lidt mere luft i budgettet end nu, så jeg har lige været inde på mit arbejde og høre om jeg kan gå ned i tid. Det skal så også lige siges, at hvis jeg kun skal arbejde 3 dage om ugen kan mine forældre passe vores datter og dermed slipper vi for at betale institutionsplads.
Børnene vokser så hurtigt så jeg vil gøre alt for at kunne nyde dem så meget som muligt.

Anmeld

12. februar 2011

henh01

rundt regnet vil din mands indtægt kunne dække jeres regninger inkl. DP.

-Men hvad så hvis han bliver fyret, sygmeldt eller lign? Der er mange overvejelser i "kun" at bidrage med en lille % del af indkomsten, netop fordi at bliver han syg eller fyret vil din indtægt ikke kunne dække jeres udgifter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.