Sclerose??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

ekzunz

Jeg sidder lige og stener et eller andet haveprogram hvor der er en ung kvinde med sclerose. Hun har fået en ballonudvidelse af halspulsåren i USA og mærker nu kun fremgang i hendes sygdom.

Det hedder vist SSV.

Jeg ved jo at der er et par stykker herinde med sygdommen, og jeg tænkte at i måske vidste lidt om det.

Er det noget man forsker i herhjemme og har lægerne en holdning til det? Hun blev opereret i USA (sikkert for egen regning) men er det overhovedet kendt herhjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Noneother

Har læst lidt om det.

Det er kendt herhjemme, men det er ikke anerkendt.

Håber at det bli´r det snart, for det virker til at være en metode der hjælper rigtig mange, rigtig meget.

Det er noget med at det øger blodgennemstrømningen til hjernen eller nogle nerver. -og mener at ha´læst at det ville kunne hjælpe op imod 90% af sclerosepatienterne. =alle dem der har denne forsnævring.

Anmeld

12. februar 2011

LR85

jeg så det også, det lyder bare helt vildt a en så kendt sygdom, som jeg (og den danske videnskab, tror jeg) vist skulle sidde i nervesystemet, og hvor kommer en blodåre så ind i billedet?

Meget spændende  og fantastisk Det er jo super fedt hvis det er en ting der virker, da det jo er en forfærdelig sygdom..

Anmeld

12. februar 2011

Skouboe

CCSVI er en metode, der har potientiale til at hjælpe en masse mennesker, men for mit eget vedkommende, afventer jeg lidt og ser hvad der sker i sagen.

Jeg synes stadig, der er en del uafklarede punkter og der er intet kendskab til langtidsvirkningerne af operationen. Derudover skal det foretaget i udlandet (tyskland eller polen) og det er for egen regning.

Jeg er heller ikke overbevist om at det er den mirakelkur mod MS, nogle mener det er - jeg tror at sygdommen er et samspil mellem mange forskellige faktorer og det virker som om operationen løser et specifikt problem, men der igen ingen studier af langtidseffekten af operationen og om opererede patienter fortsat får attacks.

Jeg synes dog det er interessant og jeg følger med i resultaterne fra denne behandling, ligesom jeg gør med flere andre.

Når det så er sagt, kan jeg godt forstå at nogle folk vælger at tage til udlandet og blive opereret.

Jeg er selv i den "heldige" situation at jeg blev diagnosticeret tidligt, og selvom sygdommen er relativt aggressiv hos mig, har den kunne holdes nogenlunde i ro ved hjælp af den medicin jeg får. Jeg har også været heldig at de permanente skader hos mig endnu er så små at jeg stadig kan fungere normalt i hverdagen og stadig kan passe et fuldtidsjob. Havde jeg ikke kunnet det, havde min holdning nok også set anderledes ud, og jeg havde været mere villig til at prøve en eksperimentiel behandling som CCSVI.

Anmeld

12. februar 2011

Skouboe

louiseandersen85 skriver:

jeg så det også, det lyder bare helt vildt a en så kendt sygdom, som jeg (og den danske videnskab, tror jeg) vist skulle sidde i nervesystemet, og hvor kommer en blodåre så ind i billedet?

Meget spændende  og fantastisk Det er jo super fedt hvis det er en ting der virker, da det jo er en forfærdelig sygdom..

Teorien bag CCSVI er at sygdommen skyldes for lidt blod til hjernen pga en forsnævring af halsvenen og derfor skulle udvidelsen gøre at hjernen fik det blod den havde behov for, og det skulle derfor dæmpe sygdommen.

Der er dog (hvis man læser lidt mere fra udlandet) en del skepsis vedr. teorien - bl.a. fordi hans forsøg var lidt uldne i kanten i forhold til at de principper, man normalt anvender til videnskabelige forsøg.

Anmeld

12. februar 2011

LR85

Skouboe skriver:

Teorien bag CCSVI er at sygdommen skyldes for lidt blod til hjernen pga en forsnævring af halsvenen og derfor skulle udvidelsen gøre at hjernen fik det blod den havde behov for, og det skulle derfor dæmpe sygdommen.

Der er dog (hvis man læser lidt mere fra udlandet) en del skepsis vedr. teorien - bl.a. fordi hans forsøg var lidt uldne i kanten i forhold til at de principper, man normalt anvender til videnskabelige forsøg.

forstår godt hva det er der sker, ved den anden behandling

Er bare overrasket og forundret på den gode måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.