Fåårk en brøler jeg lige har lavet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

Nemesis

Står og laver en koldhævet dej til morgenbollerne men i stedet for en kvart pakke gær har jeg kommet hele pakken i....Ved i om jeg nu kan lade dejen hæve til i morgen eller bliver hele mit køleskab så beklædt med dej?tis tis tississe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Snefnug1984

øvøvøv... det vil hæve rigtig meget og bollerne vil nok komme til at smage meget af gær (egen erfaring)

Anmeld

12. februar 2011

ekzunz

Har du lavet dejen færdig??? Ellers kommer du jo bare noget mere vand i og lidt (meget) mere mel.

Jeg bruger altid en hel pakke.....men de æder jo også som vanvittige vores unger....

Anmeld

12. februar 2011

Nemesis

Znuzke skriver:

Har du lavet dejen færdig??? Ellers kommer du jo bare noget mere vand i og lidt (meget) mere mel.

Jeg bruger altid en hel pakke.....men de æder jo også som vanvittige vores unger....

Jo den tænkte jeg jo også..men så er det 3 ltr. Vand og 1,5 kg havregryn og 1800 gram mel . . . Der bliver jo til en hær!Men kommer sliske nok til at gøre det..aii Sisse

Anmeld

12. februar 2011

ekzunz

ladydan1 skriver:

Jo den tænkte jeg jo også..men så er det 3 ltr. Vand og 1,5 kg havregryn og 1800 gram mel . . . Der bliver jo til en hær!Men kommer sliske nok til at gøre det..aii Sisse

Altså til 1 pakke gær, bruger jeg 1 liter vand+, salt, 3 håndfulde havregryn, et par drys fuldkornshvede mel og så ca. 1 kg. hvedemel. Det giver ca. 24 boller....

Anmeld

12. februar 2011

mor_sabina

Hvis du laver det i den store skål fra tupperware, og stiller det i køleskabet, så gror det ikke ovenud med en pakke gær, det har jeg ihvertfald ikke oplevet, men hvis du stiller det på køkkenbordet kan det godt blive ved og ved med at vokse Du fryser bare nogle af bollerne så er det jo dejlig nemt en anden dag

Anmeld

12. februar 2011

Nemesis

Her er det en ltr vand en kvart pakke gær to spsk salt og honning 500 gr. Havregryn og 600 gr. Mel.Nu har jeg brugt den store tupperware skål og den er fyldt nu....Suk..ja ja der er da boller til hele næste uge. Sisse

Anmeld

12. februar 2011

otlitrom

Jeg kan ikke lade være at smile! Jeg er selv ved at bage, og jeg har gået efter opskriften.. Men den gravide og glemsomme glemte det, og dejen der skulle have hævet i 1 time har nu hævet i 3... Og den var vokset helt ud af skålen og ud på bordet. Og jeg tænker; Jeg er glad for det ikke var i køleskabet!

Jeg håber I har en stor fryser!

Anmeld

12. februar 2011

ekzunz

kitty skriver:

Jeg kan ikke lade være at smile! Jeg er selv ved at bage, og jeg har gået efter opskriften.. Men den gravide og glemsomme glemte det, og dejen der skulle have hævet i 1 time har nu hævet i 3... Og den var vokset helt ud af skålen og ud på bordet. Og jeg tænker; Jeg er glad for det ikke var i køleskabet!

Jeg håber I har en stor fryser!

Jeg har også bagt idag, og jeg har faktisk tænkt på dig imens....

Det er sådan nogle kanelting, som ikke er de sædvanlige snegle, men som Klara sagde, så krøllede jeg dem. Så da hun krævede et navn blev de døbt Kanel-krølfiser.... Jeg tror jeg har været for meget på baby idag og læst lidt for meget om spark i øret osv...

Og mums - de smagte vildt godt...

Anmeld

12. februar 2011

otlitrom

Jeg har også bagt idag, og jeg har faktisk tænkt på dig imens....

Det er sådan nogle kanelting, som ikke er de sædvanlige snegle, men som Klara sagde, så krøllede jeg dem. Så da hun krævede et navn blev de døbt Kanel-krølfiser.... Jeg tror jeg har været for meget på baby idag og læst lidt for meget om spark i øret osv...

Og mums - de smagte vildt godt...

Hihi, hvor sødt! Den er ikke født endnu, men har allerede små kager opkaldt efter sig!

Og nu har jeg lyst til kanelsnegle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.