Nogle der er på voksenelevløn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.790 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

FrkT

Jeg regner med at skulle starte uddannelse til maj, hvis alt går efter planen  Og vil så skulle have voksenelevløn under uddannelsen...

Men er er nogle af jer der ved om man også får sin voksenelevløn når der er ferie? Altså sommerferie, juleferie og evt. også andre ferier? (ved ikke hvilke ferier der er på sosu-skolen). Eller om man skal tjene penge ind på anden vis i de perioder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

FrkT

Slet ingen?

Anmeld

12. februar 2011

christinak

Da jeg læste til sosu assistent fik jeg løn når skolen holdte ferie men i praktikperioderene skal man bruge sine ferie penge

Anmeld

30. marts 2011

Steph_Laurits

Har talt med en vejleder på SOSU, og hun siger at man får løn under hele forløbet (dog ikke grundforløb som er 30 uger på SU).
Men under skolernes ferie og i din praktikperiode er det løn du får. Du skal altså IKKE bruge dine feriepenge på det

Anmeld

30. marts 2011

kamtok

FrkT skriver:

Jeg regner med at skulle starte uddannelse til maj, hvis alt går efter planen  Og vil så skulle have voksenelevløn under uddannelsen...

Men er er nogle af jer der ved om man også får sin voksenelevløn når der er ferie? Altså sommerferie, juleferie og evt. også andre ferier? (ved ikke hvilke ferier der er på sosu-skolen). Eller om man skal tjene penge ind på anden vis i de perioder?

Jeg er elev i staten og jeg får voksenelevløn.

Her er et link til HK's elevpjece for elever i staten:

http://www.e-pages.dk/hk/570/

Vi har ret til 5 ugers ferie med fuld løn i det første og det andet ferieår, efter ansættelsen er påbegyndt. Er uddannelsesforholdet påbegyndt inden 1. juli har man også ret til 5 ugers ferie i det indeværende ferieår.

Men ved ikk om reglerne er det samme for SOSU-uddannelsen.

Anmeld

30. marts 2011

FrkT

Mange tak for svar allesammen 

Jeg er også, efter at have forhørt mig lidt, kommet frem til at man får lønnen under ferierne også, da de er planlagte af skolen, og man derfor ikke kan vælge at arbejde i dem (jo selvfølgelig hvis du har noget andet arbejde også). Og der står allerede nu på mit optagningspapir at der er planlagt 3 uger i sommerferien (28, 29 og 30) samt juleferie og vinterferie, så det er jo fint nok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.