God aften damer!
Jeg mangler venner/veninder!! (dette er ikke en "Veninder søges annonce!) Og jeg prøver virkelig at finde ud af hvordan man etablerer et tillidsfuldt og gensidigt venskab. Jeg ved at mange er heldige nok at finde sådanne venskaber, og jeg vil så gerne høre hvordan I gør det! Jeg ved at der ikke findes en enkelt opskrift på det.. Men jeg føler virkelig, at jeg gør mit bedste for at være en god veninde, hvorfor lykkes det ikke for mig at finde "den eneste ene veninde"?
Efter mange års erfaring oplever jeg, at jeg virkelig ikke kan stole på nogen. Det lyder måske som en negativ indstilling.. Men jeg VIL virkelig have en ven/veninde som jeg føler, at jeg 100% kan åbne mig for og dele ting med og som også vil give sig helt til mig, så vi kan være der for hinanden, og det virker næsten UMULIGT at det kan lade sig gøre. Jeg er en oprigtig, åben og glad kvinde, og er ikke bange for at tage intiativ. Men alligevel kommer jeg aldrig langt nok i mine relationer, at jeg opnår et godt venskab.
Jeg er en relativt ung mor, og er et andet sted i livet end mine gamle venner og veninder. Det har jeg accepteret, der er jo en masse ting som jeg ikke kan på samme måde som mine jævnaldrende ikke helt kan forstå eller acceptere. Derfor har jeg mistet mange af de evt. nære venskaber som jeg måske kunne haft fået, hvis jeg ikke var mor. De er bare blevet til bekendtskaber som jeg ser en gang i mellem, men som jeg alligevel konstant prøver at bygge videre på. Det er der sikkert også flere af jer som har oplevet. 
De seneste mange måneder, har jeg været meget sammen med en veninde, som jeg har håbet på ville være min "bedste veninde". Jeg har virkelig arbejdet på, at være en god veninde for hende gennem at åbne mig for hende, lyttet til hende, støttet hende, været glad/ked af det på hendes vegne og fejret hendes succéer! Men jeg har så desværre erfaret, at jeg ikke kan stole på hende, jeg ved simpelthen ikke hvor jeg har hende, og det har jeg så tænkt, at det nok skal komme med tiden.
MEN.. Jeg opdagede en aften, at hun gennem min kærestes iphone havde åbnet en masse private mails inde på hans e-mail (som han ikke havde åbnet) Det handler om MANGE e-mails (videre sent fra Facebook) fra mig til ham og også hans lønseddel. Jeg blev ufattelig skuffet og har ikke helt vidst hvad jeg skal gøre, og har stadigvæk ikke konfronteret hende med det, fordi jeg er bange for at miste hende som veninde. Jeg er ret sikker på, at hun kommer til at nægte det og at det bliver en "uafklaret sag", selv om både jeg og min kæreste VED, at den eneste mulighed er, at det er hende som har åbnet dem. Men jeg føler jo alligevel, at jeg ikke kan stole på hende, og har jo mistet håbet om, at hun er og bliver en veninde jeg kan stole på. Man kan måske sige, at jeg har været dum at lade hende sidde med hans iphone, hvor der er direkte adgang til hans indbakke, som jeg også var klar over at hun vidste.. Men jeg forventede bare, at hun under ingen omstændigheder ville åbne og læse hans mails! (Det er jo SÅ langt ude at gøre!)
Derfor vil jeg gerne høre, hvordan får I veninder/venner som I kan stole på? Er jeg uheldig med mine erfaringer eller stiller jeg for høje krav? Eller kan man rent faktiskt ikke stole på nogen?
Har du venner som du kan stole på og som stoler på dig?
Jeg er godt klar over, at tætte venskaber ikke kommer fra en dag til en anden og at det kræver tid og arbejde. Men hvordan finder man en "rigtig" ven?! Giv mig råd og fortæl mig om jeres erfaringer!!
Knus