Parterapi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

lollandpigen

Hej Tøser...

Min kærste og jeg har snakket om at starte i parterapi grunden er at vi har svært ved at blive enige og diskuterer rigtigt meget...

Nogle der har prøvet det og hjælp det og hvordan foregår det?? Er man til samtale sammen eller også hver for sig??

Rigtigt god weekend til alle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Sissel

Min kæreste og jeg var til det i efteråret.. Det var rigtig godt for os. Selvfølgelig kan hun ikke trylle, og der sker jo ikke noget magisk bare ved at opsøge hende. Men hun hjalp os med at sætte tingene i perspektiv. Med at se det fra den andens synspunkt, og med at komme ud af den onde cirkel af skænderrier man let kan komme i. Vi talte med hende sammen, men kunne også sagtens have gjort det hver for sig..
Held og lykke

Anmeld

12. februar 2011

Angelspot

lollandpigen skriver:

Hej Tøser...

Min kærste og jeg har snakket om at starte i parterapi grunden er at vi har svært ved at blive enige og diskuterer rigtigt meget...

Nogle der har prøvet det og hjælp det og hvordan foregår det?? Er man til samtale sammen eller også hver for sig??

Rigtigt god weekend til alle....

Min mor er psykoterapeut og har rigtig meget erfaring med parterapi. Det hun (og andre terapeuter selvfølgelig ) kan gøre, er at hjælpe jer med at finde en konstruktiv måde at kommunikere på. Hvis i er kommet ind på et spor hvor i har svært ved at forstå den anden. eller snakker skævt til hinanden, så hjælper hun jer med, at finde tilbage til et spor hvor i begge kan være. Man kommer nemt ind i en rille, hvor man har en negativ indgangsvinkel til det meste af hvad den anden siger og gør. Det handler også om, at finde ud af, om det kan være en enkelt hendelse eller episode der gør at i er kommet skævt ind på hinanden. For så er det vigtigt at rense luften og få talt ud om det.

Man kommer hovedsageligt ind til terapi sammen, da det handler om at finde en måde at kommunikere med hinanden på. Derfor er det også vigtigt at den anden i forholdet ved hvordan man har det med at tingene er gået lidt skævt. Det er altid muligt at komme ind selvstændigt, men så kan det måske at gøre med nogle ubearbejdede ting i sit eget liv, hvilket jo også er helt reelt

Om det hjælper eller ej, kommer helt an på om i har tiltro til det og arbejder med de ting i har problemer med. Det er ikke terapien der skal gøre jeres forhold lettere, det er jer selv. Så hvis ikke alle er indstillet på det, så er det nok spild af penge. Men ellers tror jeg i bund og grund på at det altid er godt at få en tredjemand ind for at klargøre de ting man måske har set sig blind på. Det kan tage en enkelt gang eller ti, men det er ikke til at sige

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.