Inspirationstråden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Tanja84

Heiii tøser

Her efter min graviditet og nu allerede et halvt år efter fødslen, sidder jeg rigtig ofte, og kommer i tanke om, eller ser billeder af gode ideer, som man altid godt kunne have brugt lidt før.

Tænkte derfor vi kunne lave en inspirationstråd, hvor vi hver især kan komme med gode ideer som vi selv har benyttet os af under/efter gravidietet, eller gode ideer som vi misunder andre har benyttet sig af

På den måde kan vi være hinanden behjælpelige med at skabe de rette minder/oplevelser

Jeg starter derfor:

1) Jeg har selv været rigtig glad for mine ugentlige billeder af maven, samt har det være sjovt at måle både på cm. og kilo løbende - også selvom de hobede sig godt op

2) Misunder HELT vildt jeg ikke havde ideen til at få taget et billede efter fødslen med den lille foran maven. Ligesom det DK fik taget af hende og Bimmeren

3) Er begyndt på (og fortryder jeg ikke har gjort det fra start), at tage et billede hver mdr. af Emma. Tager så vidt muligt billedet samme sted og nogenlunde samme stilling. På den måde kan man rigtig se hvor meget der sker for hver mdr.

4) Fortryder lidt at jeg aldrig tog et billede af den positive test. Synes lidt den symboliserer det første "bevis" på en ny start... Også selvom det er en pind man har tisset på

Der er sikkert mange andre ting, som jeg bare ikke lige kan komme i tanke om nu her.

Men er hellere ikke i tvivl om I sikkert også har en masse gode ideer, og håber I vil dele ud af dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

AnneBJ

Synes det er en helt vildt god ide, men har jo ikke lgie noget at bidrage med endnu!

Anmeld

11. februar 2011

sismofutten

Synes altså også bare det var en super god ide du kom med der - er ked af at du ikke havde lavet den tidligere ;-)

Men jeg vil helt klart sige, at farmand (eller den som nu er med inde på fødestue) skal tage så mange billeder som muligt, lige efter fødsel - og når den lille bliver vejet og målt - det gik desværre alt for hurtigt for os, så kameraet lå i bilen indtil vi kom op på barsel-afsnittet :-(

Hmm, det var lige hvad jeg kunne komme på, udover det du har skrevet :-)

Anmeld

11. februar 2011

tinasmor

tog billeder hver den 1. fra hun blev født til hun var 1 år. Det er vildt sjovt at se. Hun sidder ved siden af en teddibamse (og samme sted) så kan man se, at da hun er 1 måned er hun bare næsten lige så lille som den bamse og til sidst så er den jo kun en "bamse" ved siden af en "stor" pige.

Hvis man laver scratbog skal man lave det løbende. Ellers så ender det bare med at man aldrig rigtig får det gjort (lavede det løbende med den første) det blev en rigtig fin bog. Denne gang bliver der smidt lind ind hist og her men er ikke engang klistret noget ind endnu.

Jeg gik i gang med at lave alt pynten, købe alle de ting ind man kunne købe i forvejen (lys, tallerkener, servietter, balloner, dug osv osv. ) til barnedåben, da jeg var på før barsel. Jeg var rigtig glad for at det hele var gjort da jeg stod med en ikke så nem baby. Så var jeg fri for at tænke for meget over det efter fødslen. og det var hyggeligt at gå at sysle med, mens man alligevel går 1 måned hj,. inden fødsel.

og så det vel evige råd: Køb ikke meget tøj til de første 3 måneder. De vokser så hurtigt og man får meget i gave.

Anmeld

11. februar 2011

Frk. Himmelblå

Glimrende idé .

Fylder op, når jeg kommer i tanker om noget, der er værd at give videre .

Anmeld

13. februar 2011

Tanja84

AnneBJ skriver:

Synes det er en helt vildt god ide, men har jo ikke lgie noget at bidrage med endnu!

Synes også selv ideen var rigtig god

Der kommer helt sikkert en masse du kan bidrage med om ikke så længe, og indtil da, så er det jo bare at suge til sig

Anmeld

13. februar 2011

Tanja84

sismofutten skriver:

Synes altså også bare det var en super god ide du kom med der - er ked af at du ikke havde lavet den tidligere ;-)

Men jeg vil helt klart sige, at farmand (eller den som nu er med inde på fødestue) skal tage så mange billeder som muligt, lige efter fødsel - og når den lille bliver vejet og målt - det gik desværre alt for hurtigt for os, så kameraet lå i bilen indtil vi kom op på barsel-afsnittet :-(

Hmm, det var lige hvad jeg kunne komme på, udover det du har skrevet :-)

Ha, ha... har det på præcis samme måde, hvorfor jeg nu opretter den. For kunne nemlig også godt selv have brugt sådan en liste/tråd tidligere

Lige præcis det med billeder under fødslen var vi faktisk ikke særlig gode til, og det er jeg da lidt ked af i dag  Hellere tage en masse billeder, også kan man altid slette de der ikke måtte blive gode.

Anmeld

13. februar 2011

Tanja84

SeptemberBaby skriver:

Glimrende idé .

Fylder op, når jeg kommer i tanker om noget, der er værd at give videre .

Lyder rigtig dejligt

Anmeld

18. februar 2011

Tanja84

Tillader mig lige at oppe denne, da der da helt sikkert må være flere god råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.