At lave kage med kagering!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.360 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

mor_sabina

Nu er jeg ved at bage til banedåben på søndag, og jeg har erhvervet mig en justerbar kagering.

Men hvordan undgår man at det flyder ud?

Livline tak.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Nemesis

tænker du kagebunde..dejen?? 

Er det lagkagebunde eller alm??

Her har det ikke været et problem med lagkagedejen..den bliver der uden problemer.

Ellers ville jeg da putte bagepapir i. Du tager det bagepapir der skal til. Krøller det sammen under vandhanen mens vandet løber. Når det så er helt gennemvådt så "klæber" du det forsigtigt i formen. Så smyger det sig helt tæt til og det er nemmere at få folder og andet til at være helt plant.

:-) Sisse

Anmeld

11. februar 2011

eirene

ladydan1 skriver:

Her har det ikke været et problem med lagkagedejen..den bliver der uden problemer.

Ellers ville jeg da putte bagepapir i. Du tager det bagepapir der skal til. Krøller det sammen under vandhanen mens vandet løber. Når det så er helt gennemvådt så "klæber" du det forsigtigt i formen. Så smyger det sig helt tæt til og det er nemmere at få folder og andet til at være helt plant.

Kanongodt tip.... Jeg får altid de der dumme folder og krøller.

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

eirene skriver:

Kanongodt tip.... Jeg får altid de der dumme folder og krøller.

ja når papiret er stift så stritter alle de folder jo lige ud i kagedejen men underlige kratere til følge når kagen er bagt. På denne her måde, kan man virkelig begrænse det og i en firkantet så kan man helt undgå det. 

Klipper man papiret til i en rund så kan man også det, men det kræver lidt mere arbejde :-)

Anmeld

11. februar 2011

mor_sabina

ladydan1 skriver:

Altså jeg har købt en ring der er 10 cm høj, så jeg gik selvfølgelig ud fra at jeg kunne bage en hel kage og så dele den i 3 bunde efterfølgende. Men den opskrift jeg har brugt (hvilket jeg faktisk tror er din chokoladekage ofskrift, stor opskrift og rigtig lækker iøvrigt) der flyder den ud i siderne? Der var dog så meget dej, at den alligevel blev høj nok til at kunne dele i 3, men sikke et svineri og et besvær når der er en halv kage ved siden af formen også Må prøve det med papiret næste gang, tak for tippet

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

mor_sabina skriver:

Altså jeg har købt en ring der er 10 cm høj, så jeg gik selvfølgelig ud fra at jeg kunne bage en hel kage og så dele den i 3 bunde efterfølgende. Men den opskrift jeg har brugt (hvilket jeg faktisk tror er din chokoladekage ofskrift, stor opskrift og rigtig lækker iøvrigt) der flyder den ud i siderne? Der var dog så meget dej, at den alligevel blev høj nok til at kunne dele i 3, men sikke et svineri og et besvær når der er en halv kage ved siden af formen også Må prøve det med papiret næste gang, tak for tippet

Ja det tror jeg gerne har været lidt at noget rod :-) 

For liiige at give rosen til den rette så er det faktisk Dots kage som jeg så har lagt ind..men ja den er SÅ lækker.

Glæder mig til at se billeder.

Anmeld

11. februar 2011

mor_sabina

ladydan1 skriver:

Ja det tror jeg gerne har været lidt at noget rod :-) 

For liiige at give rosen til den rette så er det faktisk Dots kage som jeg så har lagt ind..men ja den er SÅ lækker.

Glæder mig til at se billeder.

Men er det fordi det ikke er lagkage-bunde-dej at det løber ud tror du?

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

mor_sabina skriver:

Men er det fordi det ikke er lagkage-bunde-dej at det løber ud tror du?

ja det tror jeg..og så mængden af fedtstof som jo bliver helt flydende når det varmes op.

JEg ved jeg har bagt andet en lagkagebunde i min runde bagering..men lige nu kan jeg simpelthen ikke huske hvad...

Hmm har bagt en mandelbund deri også som heller ikke indeholdt fedt og heller ikke løb ud.

Anmeld

11. februar 2011

Snefnug1984

Jeg plejer at sætte ringen ovenpå bagepapiret og så folde papiret op om kanten og sætte det fast med clips. Det fungerer fint for mig og det er begrænset hvor meget der løber ud.

Anmeld

11. februar 2011

Ayasmor

jeg plejer at gøre det at jeg ruller sølvpapir ud først, og derefter bagepapir ovenpå. Sætter så ringen ovenpå og folder herefter bagepapiret og sølvpapiret rundt om så det lukker sæt på ydersiden af ringen.. Men tippet op at folde op og sætte fast med clips lyder nu også meget smart..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.