Vise ord til en lillebror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

AnneBJ

Har lige brug for lidt inspiration!

Jeg har lavet en scrapbog som min lillebror skal have i gave om en uge. Han bliver 21. På den bagerste side vil jeg gerne skrive en hilsen til ham; I ved sådan en "jeg-ønsker-alt-det-bedste-for-dig-i-livet" hilsen, uden det er en moralprædiken. 
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg selv skal formulere noget, og i så fald hvad, om jeg skal finde en sangtekst (hvilken) eller et digt (hvilket?) eller noget helt 4.?

Det er jo lidt anderledes end hvis jeg havde lavet det til min egen søn, for så kan man godt være mor-agtigt, lidt moralprædikende og sentimental, men det vil jeg helst ikke når det er til en bror...? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Kay

da jeg startede på pædagog seminariet fik jeg en lille fin bog der hedde DU KAN!

den står der en masse citater i som jeg tit bruger til føsdagskort og lignene...

FX:

når man får tilbudt det helt store eventyr, siger man ikke nej. (amelia earhart)

Man skal ikke finde sig i at krybe når man føler lyst til at flyve højt. (helene keller)

Livet er som et mægtig stort lærred. kast al den mailing på, du kan. (Danny Kaye)

vågn op med et smil og gå efter livet... lev det, nyd det, smag det, lugt det, føl det. (joe Knapp)

Brug for flere???

Anmeld

11. februar 2011

Kay

glemte helt min egen filosofi....

hellere fortryde det du gjorde, end at fotryde det du aldrig fik gjort...

"om 20 år vil du være mere skuffet over de ting, du ikke gjorde end over de ting du gjorde. så slip tøjlerne, sejl ud af den sikre havn..." (mark twain)

Anmeld

11. februar 2011

Angelspot

Gandhi:

-Du skal selv være den forandring, som du ønsker at se i verden.

-Styrke kommer ikke fra fysisk kapacitet. Den kommer fra en utæmmelig vilje.

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

Kay skriver:

da jeg startede på pædagog seminariet fik jeg en lille fin bog der hedde DU KAN!

den står der en masse citater i som jeg tit bruger til føsdagskort og lignene...

FX:

når man får tilbudt det helt store eventyr, siger man ikke nej. (amelia earhart)

Man skal ikke finde sig i at krybe når man føler lyst til at flyve højt. (helene keller)

Livet er som et mægtig stort lærred. kast al den mailing på, du kan. (Danny Kaye)

vågn op med et smil og gå efter livet... lev det, nyd det, smag det, lugt det, føl det. (joe Knapp)

Brug for flere???

Jah, de er da rigtig gode! Hvis du har flere må du meget gerne skrive dem!

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

Angelspot skriver:

Gandhi:

-Du skal selv være den forandring, som du ønsker at se i verden.

-Styrke kommer ikke fra fysisk kapacitet. Den kommer fra en utæmmelig vilje.

De er altså også rigtig gode! Måske laver jeg bare sådan en slags "liste" over citater... Hm.. *tænke, tænke*

Anmeld

11. februar 2011

Kay

har mange...

Hvis du kan drømme det, kan du også gøre det (Walt disney)

der er ingen hindring su ikke kan overvinde, ingen udfordring du ikke kan klare, ingen frygt du ikke kan besejre, uanset hvor umuligt det undertiden kan forekomme. (Erin Brockvich)

du var vild engang , lad dig ikke tæmme! (isadora Duncan)

Der er fare ved alt hvad man gør, men der er større fare ved ikke at gøre noget (shirley Williams)

Der kommer altid et øjeblik hvor du bliver nød til at handle, til trods for din angst, og hoppe ud i det ukendte. (Helene Lerner-robbins)

vær ikke bange for at tage store skridt. du kan ikke komme over en kløft i to små hop. (david LLoyd george)

hvis du ønsker at skille dig ud, skal du ikke være anderledes, men enestående! (meredith West)

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

Kay skriver:

har mange...

Hvis du kan drømme det, kan du også gøre det (Walt disney)

der er ingen hindring su ikke kan overvinde, ingen udfordring du ikke kan klare, ingen frygt du ikke kan besejre, uanset hvor umuligt det undertiden kan forekomme. (Erin Brockvich)

du var vild engang , lad dig ikke tæmme! (isadora Duncan)

Der er fare ved alt hvad man gør, men der er større fare ved ikke at gøre noget (shirley Williams)

Der kommer altid et øjeblik hvor du bliver nød til at handle, til trods for din angst, og hoppe ud i det ukendte. (Helene Lerner-robbins)

vær ikke bange for at tage store skridt. du kan ikke komme over en kløft i to små hop. (david LLoyd george)

hvis du ønsker at skille dig ud, skal du ikke være anderledes, men enestående! (meredith West)

Jamen for min skyld må du gerne blive ved, men forstår godt hvis du ikke gider mere I hvert fald skal du have tak for dem du har postet indtil videre!

Anmeld

11. februar 2011

Kay

AnneBJ skriver:

Jamen for min skyld må du gerne blive ved, men forstår godt hvis du ikke gider mere I hvert fald skal du have tak for dem du har postet indtil videre!

er nød til at stoppe nu... da jeg mangler at pakke lidt inden vi skal køre på skiferie... emn held og lykke med det...

og pas nu godt på danmark... og baby.dk

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

Kay skriver:

er nød til at stoppe nu... da jeg mangler at pakke lidt inden vi skal køre på skiferie... emn held og lykke med det...

og pas nu godt på danmark... og baby.dk

Det er bare helt i orden!!

Rigtig god tur! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.