? om amning udenbys?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Fru Nielsen

Hejsa Piger

Så et sted en cafe reklamere for at de havde go plads osv til at man kunne have barnevogn med derind, at der var baby venlig og andre ting, også står der: Også er det tilladt at amme her....

Øhh er det ikke tilladt alle steder?? Er der virkelig nogen steder hvor det er så efter min mening strengt, at man ikke må gøre noget af det som er det mest naturlige i verden, nemlig at amme sit barn?

Jeg kan forstå hvis folk sidder og flacher sine babser, men det er vel alm pli at man lige dækker sig så godt til så muligt når man skal amme andre steder end hjemme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Alberts/

alle de steder jeg var da jeg ammede var der ammeforbud. så endte på et toilet hvor jeg sad og ammede,

det er åbenbart ikk normalt nu om dage,

Anmeld

11. februar 2011

Nettemor

jeg har altid lige spurgt inden jeg har åbnet for de gode sager  for tro det eller ej har faktisk oplevet at folk er blevet forarget..

Anmeld

11. februar 2011

L.J.L

der er flere steder herinde i byen der ikke tillader at man har børn med

Anmeld

11. februar 2011

Frøken J.

Altså må indrømme, at jeg godt forstår det, selvom jeg selv synes det kommer til at være træls. Jeg synes ikke det er så appetitligt at se en kvinde sidde og amme sin baby, hvis jeg sidder og nyder en omgang frokost eller en kop kaffe. Jeg er ikke sippet, men for mig synes jeg det er privat. Jeg er selv meget privat og ville ikke bryde mig om at sidde og have en baby til at sutte på mine babser midt i en traffikerte café, men vi er jo alle forskellige Siger bare, at jeg lidt godt kan følge det, naturligt eller ej

Anmeld

11. februar 2011

Nettemor

Secrets skriver:

Altså må indrømme, at jeg godt forstår det, selvom jeg selv synes det kommer til at være træls. Jeg synes ikke det er så appetitligt at se en kvinde sidde og amme sin baby, hvis jeg sidder og nyder en omgang frokost eller en kop kaffe. Jeg er ikke sippet, men for mig synes jeg det er privat. Jeg er selv meget privat og ville ikke bryde mig om at sidde og have en baby til at sutte på mine babser midt i en traffikerte café, men vi er jo alle forskellige Siger bare, at jeg lidt godt kan følge det, naturligt eller ej

kan gdt forstå dig.. men der er jo også forskel på hvordan man gør det.. ville heller ikke bryde mig om at sidde med bryster frit fremme..

Anmeld

11. februar 2011

Fru Nielsen

Secrets skriver:

Der er jo kæmpe forskel på hvordan man gør... Altså jeg kan heller ikke forstå de kvinder som tager baby op og bøvse, mens hun så lader babsen hænge ud af blusen UDEN at dække den til... Men dem som dækkker brysterne til, og lige ligger en stofble henover eller andet, det kan sleeeet ikke snupppe min apppetit....

Men der er vi jo så forskellige!!

Anmeld

11. februar 2011

Corn

Nu er amning jo mere naturligt end at drikke kaffe

Men flere og flere steder har amme-forbudsskilte oppe, og steder hvor jeg møder sådan et skilt, går jeg igen...

Hvis man ikke må gøre det mest naturlige (som staten i forbindelse med sundhedsstyrelsen stærkt tilråder) så har de ikke mig som kunde.

Jeg synes det er urimelig forskelsbehandling og burde ikke være lovligt. Da det jo kun kan ramme kvinder og babyer.

I fx Ålborg storcenter er der ammerum.... VED SIDEN AF TOILETTET.....

Jeg vil ikke byde min baby at han skal spise ved lokummet, for der vil jeg heller ikke selv sidde og spise.

Og hvad angår at sidde med brysterne fremme, så er det nok de færreste der ligefrem lægger patterne op på bordet, mens ungen sidder i den anden ende af lokalet og hiver dem på tværs af rummet....

Hvor sippet kan man være....

Anmeld

13. februar 2011

Anirak

Det er vist egentligt begyndt at være meget normalt.
Uanset hvor naturligt det end kan være, så sidder man tit tæt på en café, og så er det måske ikke så rart med frit udsyn til madvognen. Det rører mig egentligt ikke så meget, selvom jeg selv ammer, for jeg bryder mig ikke om at amme på spisesteder.

Jeg er rigtig glad for ammerummene i storcentrene, hvor der også er plads til at pusle osv., og man kan ramme i fred og ro uden at tænke på at huske at dække sig til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.