svangerskabsdiabetes???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Mormilla

Fik i går taget en blodprøve for at se om jeg har svangerskabsdiabetes. Fik så af vide af lægen i dag at den lå på 7,5. Men han skulle lige undersøge om det var godt eller skidt.

Er der nogen der ude der ved om 7,5 er godt eller skidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Chr-Hei

Mormilla skriver:

Fik i går taget en blodprøve for at se om jeg har svangerskabsdiabetes. Fik så af vide af lægen i dag at den lå på 7,5. Men han skulle lige undersøge om det var godt eller skidt.

Er der nogen der ude der ved om 7,5 er godt eller skidt?

Altså har ikk så meget erfaring på det område men har selv fået det taget min lagde på 5 og fik at vide det var super fint .. at den måtte ligge på de 5-7 stk.. Så tror da ik det er vildt kriminelt

Anmeld

11. februar 2011

otlitrom

Havde du spist inden, eller var det fastende?

Det er en anelse højt, ikke meget, men kender ikke grænserne for svangerskabsdiabetes....

Anmeld

11. februar 2011

Melbek

havde det selv. Jeg havde en værdi på 10 til sukkertesten som var alt for høj. Da jeg så efterfølgende skulle teste mig selv hver dag, måtte den ikke overstige 8 (9 de sidste 2-3 uger)

Så jeg tror de holder øje med dig fra nu af og de muligvis vejleder dig omkring kosten. Men tror ikke du har graviditets sukkersyge... ("top" værdien for hvad de kalder sukkersyge er vist lidt svingende fra sted til sted - underligt nok)

Anmeld

11. februar 2011

Mormilla

Melbek skriver:

havde det selv. Jeg havde en værdi på 10 til sukkertesten som var alt for høj. Da jeg så efterfølgende skulle teste mig selv hver dag, måtte den ikke overstige 8 (9 de sidste 2-3 uger)

Så jeg tror de holder øje med dig fra nu af og de muligvis vejleder dig omkring kosten. Men tror ikke du har graviditets sukkersyge... ("top" værdien for hvad de kalder sukkersyge er vist lidt svingende fra sted til sted - underligt nok)

Ja jeg kan læse 7 det ene sted og 9 det andet sted. Håber bare snart at min læge ringer...

Men de holder allerede øje med mig. Men ved da ikke om de vil se mig lidt mere nu...

Anmeld

11. februar 2011

Mormilla

kitty skriver:

Havde du spist inden, eller var det fastende?

Det er en anelse højt, ikke meget, men kender ikke grænserne for svangerskabsdiabetes....

Jeg var fastende...

Anmeld

11. februar 2011

Mormilla

Heidi-ra skriver:

Altså har ikk så meget erfaring på det område men har selv fået det taget min lagde på 5 og fik at vide det var super fint .. at den måtte ligge på de 5-7 stk.. Så tror da ik det er vildt kriminelt

Okay

Anmeld

11. februar 2011

otlitrom

Mormilla skriver:

Jeg var fastende...

OK, så er det nok en anelse højt.. Vent og hør, hvad de siger fra lægen. Det er jo som du selv og en anden skrev lidt forskelligt, hvornår de synes det er for højt...

Anmeld

11. februar 2011

sarulee

Jeg ved ikke når det er blodprøve, men jeg har selv fået lavet glukosebelastningsprøven, og der er grænsen (i Ringsted i hvert fald) på 9.5. Min var desværre på 10,5 så jeg er nu startet på at måle blodsukker hele tiden, slut med sukker resten af graviditeten og spise som en diabetiker (sørge for at mit blodsukker er så stabilt som muligt). Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget.... Nu vil jeg sansynligvis ikke tage mere på, og måske endda tabe mig lidt (uden at være på slankekur), så nu hvor det er sådan så er jeg faktisk "glad" for det.

Anmeld

11. februar 2011

Mormilla

sarulee skriver:

Jeg ved ikke når det er blodprøve, men jeg har selv fået lavet glukosebelastningsprøven, og der er grænsen (i Ringsted i hvert fald) på 9.5. Min var desværre på 10,5 så jeg er nu startet på at måle blodsukker hele tiden, slut med sukker resten af graviditeten og spise som en diabetiker (sørge for at mit blodsukker er så stabilt som muligt). Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget.... Nu vil jeg sansynligvis ikke tage mere på, og måske endda tabe mig lidt (uden at være på slankekur), så nu hvor det er sådan så er jeg faktisk "glad" for det.

Okay du får det til at lyde som en badeferie  Jeg må se hvad lægen siger når han engang ringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.