Mac & Cheese opskrift - Jeres bedste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.885 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Uhmmm hvor jeg eeelsker den ret når der skal syndes, men kunne godt tænke mig lidt ny inspiration, da der jo er virkelig mange måder at lave det på! 

Så vil i ikke dele de bedste af Jeres Mac & Cheese opskrifter med mig?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Zafir

Jeg er lige med på en kigger

Anmeld

10. februar 2011

Lilac

Jeg har desværre ingen opskrifter - men vil da også lige være med på en kigger 

Anmeld

10. februar 2011

quindelist

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Uhmmm hvor jeg eeelsker den ret når der skal syndes, men kunne godt tænke mig lidt ny inspiration, da der jo er virkelig mange måder at lave det på! 

Så vil i ikke dele de bedste af Jeres Mac & Cheese opskrifter med mig?? 

kog pastadimser, rør et æg i (2 hvis det er en stor portion), tilsæt revet cheddar (foretrækker personligt den mørke cheddar), en sjat mælk til konsistensen er lidt "slimet" og smag til med salt og peber, samt en klat smør.

Gratiner i ovnen efter smag og behag.

Det er en opskrift jeg fik af en gammel Mississippi husmor for mange år siden -det bringer stor lykke her i huset.

Anmeld

10. februar 2011

Thereseh

Jeg har skrevet et blogindlæg hvor der er en "på slump" opskrift. Hvis du vil prøve ad, er du velkommen :-) 

På slump mac & cheese

"Det er ret simpelt at lave retten. I korte træk:

Smør smeltes i en gryde, der kommes lidt mel i, derefter mælk – altså bechamel. Så fyrer man revet ost i, jeg brugte halvt cheddar og halvt mozarella.  Sovsen skal være tyk og cremet. Den smages til med salt, peber, paprika, lidt sennep og jeg puttede også noget cayennepeber i. Det vil en amerikaner muligvis ikke synes op.

Makaroni koges, lidt hårdere end al-dente. Fyldes i en form, og ostesovsen hældes oveni. Der røres rundt. Drys rasp over, og wack den i ovnen ved 170 grader i 40 minutter. "

Anmeld

10. februar 2011

MorTilGustav

Mmmm, dét skal prøves

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.