Amning og Syn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.858 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

Bom

Hej Piger..

Håber nogle af jer er kloge på dette område..

Sagen er den at jeg sådan trænger til briller, men da jeg var gravid ville de ikke lave briller til mig, da mit syn ville ændre sig når jeg var færdig med og være gravid og færdig med at amme, så jeg fik kontaktlinser, men det dur mine øjne bare ikke til, så jeg ville høre hvor meget det egentlig har og sige??

Jeg ammer nemlig stadig, dog kun om morgenen og om aftenen, men nu skal jeg altså snart have gjort noget ved det, for har næsten dagligt hovedpine..

Så hvad siger i piger?? Er det en and eller er der noget om snakken, og i så fald, hvor meget??

Knus fra den blinde Høne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Happiness

Det har jeg altså aldrig hørt om.... Har selv lige fået tjekket mit syn op, og fået nye briller. Og der sagde de intet om det...

Anmeld

10. februar 2011

2721

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Sagen er den at jeg sådan trænger til briller, men da jeg var gravid ville de ikke lave briller til mig, da mit syn ville ændre sig når jeg var færdig med og være gravid og færdig med at amme, så jeg fik kontaktlinser, men det dur mine øjne bare ikke til, så jeg ville høre hvor meget det egentlig har og sige??

Jeg ammer nemlig stadig, dog kun om morgenen og om aftenen, men nu skal jeg altså snart have gjort noget ved det, for har næsten dagligt hovedpine..

Så hvad siger i piger?? Er det en and eller er der noget om snakken, og i så fald, hvor meget??

Min optiker sagde at jeg godt kunne få briller igen når jeg ikke fuldammede mere

Anmeld

10. februar 2011

Mette 28

Mit syn gik fra at være perfekt til at min bygningsfejl kom frem efter jeg havde født, så den er god nok, men nu hvor du ikke ammer ret meget mer, ville jeg da få tjekket op på det. Kan heller ikke selv holde ud af have linser i mine øjne bliver meget trætte og ømme..

Anmeld

10. februar 2011

as84

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Hej

Da jeg var gravid 2.gang fik jeg også tjekket mine øjne fordi jeg havde ondt i dem. Jeg fik også af vide at det godt kunne påvirke ens øjne at være gravid, men fik alligevel lavet et par briller. Det er ikke nogen jeg skal bruge hele tiden.

Synes ikke du skal gå at have hovedpine hele tiden. Så meget kan det vel heller ikke ændres tænker jeg...

Anmeld

10. februar 2011

Svane83

Hej 

Den er altså god nok.

Jeg har haft briller siden jeg var 2år og linser siden jeg var 13år.

Jeg faldt en hel styrke da jeg blev gravid fra 4,25 til 3,25 hvilket altså er en del. Da jeg har linser har vi bare ændret mine linser indtil videre og så skal de bare ændres tilbage når jeg er færdig med at amme.

Men det er altså ikke bare noget de finder på, det er meget normalt at ens syn ændre sig når man er gravid og ammer.

Og det er jo lidt surt og så lavet briller nu og de så er for svage om et par måneder når du ikke længere ammer.

Carina, som vitterlig er stære blind uden sone linser

Anmeld

10. februar 2011

oerbaek

Det er helt rigtigt...

Jeg var under min sidste graviditet ansat hos en optikker og jeg fik jevnligt målt mit syn da jeg havde hovedpine hver dag... det kunne svinge rigtig meget fra dag til dag faktisk...

Jeg har + 1,5 på begge øjne og det kunne komme helt i nul...

Så vi rådede også folk der var gravide eller ammende til ikke at få ændret sin styrke før de var færdig med at amme...

Anmeld

10. februar 2011

sismofutten

Altså, jeg har en bygningsfejl, og jeg fik af vide, at det ville blive bedre, når jeg havde været gravid og født - men nææ nej, det er skam blevet værre :-(

Anmeld

10. februar 2011

Bondepigen

10. februar 2011

Bondepigen

bondepigen skriver:

Den er god nok, mit syn ændrede sig faktisk en del, efter graviditet og amning. Så jeg vil osse sige du skal vente til du er helt færdig med amningen, andet vil måske være spild af penge...

Men bruger du ikke linser? Så burde de vel være rettet så godt ind til dit syn pt. at briller heller ikke er nødvendige lige nu..??

og ups, så så jeg lige at det ikke dur med linserne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.