Gældssanering ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

Anonym trådstarter

Nogen der sidder inden med viden om gældssanering ?

Hvornår kan man søge det ? og hvor dårligt stillet økonomisk skal man være ?

Hvordan når man ingen job har og modtager dagpenge som Ledig (jobsøgende) ?

Jeg er alene mor til 3 børn og skylder rundt regnet 800.000 kr - grundet en tvangsauktion og løs gæld desværre !

Kommer man nogen sinde videre og vil jeg nogen sinde få mulighed for at leve et "normalt" liv uden fogedretten konstant skal kalde mig ind !!!

Vælger kun at være annonym da jeg ikke ønsker alle skal kunne søge mit navn og finde det her - men håber nu alligevel hvis nogen af jer "genkender mig" at I lige holder mit navn uden for det her.

Da jeg ikke er plus medlem kan I desværre ikke svare annonymt ...

Knus mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

bøgelund

Anonym skriver:

Nogen der sidder inden med viden om gældssanering ?

Hvornår kan man søge det ? og hvor dårligt stillet økonomisk skal man være ?

Hvordan når man ingen job har og modtager dagpenge som Ledig (jobsøgende) ?

Jeg er alene mor til 3 børn og skylder rundt regnet 800.000 kr - grundet en tvangsauktion og løs gæld desværre !

Kommer man nogen sinde videre og vil jeg nogen sinde få mulighed for at leve et "normalt" liv uden fogedretten konstant skal kalde mig ind !!!

Vælger kun at være annonym da jeg ikke ønsker alle skal kunne søge mit navn og finde det her - men håber nu alligevel hvis nogen af jer "genkender mig" at I lige holder mit navn uden for det her.

Da jeg ikke er plus medlem kan I desværre ikke svare annonymt ...

Knus mig

du skal ikke nogen praktisk mulighed for at betale din gæld. 

og det er for det andet en betingelse, at dine forhold og omstændighederne i øvrigt taler for gældssanering. 

gældens alder, omstændighederne ved pådragelsen og den hidtidige afvikling du har haft skal også tale for gældssanering. 

syns da bare du skal prøve at søge om det. du kan jo max få et nej.. der er mange bekymringer forbundet med gæld.

ønsker det bedste for dig.. 

Anmeld

10. februar 2011

celkt

jeg vil svare lidt så godt jeg kan...

min situation ligner en del, da jeg efter min skilsmisse fra min mand, og hans konkurs(er) med firma, og derefter en tvangsaktion, også står med en voldsom stor gæld.

Først og fremmest vil jeg anbefale dig at tage en snak med din advokatvagt i dit område, det er gratis og han kan rådgive dig. Han kan også fortælle dig hvor du skal søge, og sikkert også hjælpe dig med selve ansøgningen, hvis ikke du er tryg ved det.

Og han har selvfølgeligt også tavshedspligt.

Dermæst, når først din sag er startet op, ja, så vurderer de din generelle stilling, arbejde, familieforhold ect. men også hvordan gælden er opstået. Er det rent forbrugsgæld, hvor man i flere år har levet over evne, og lånt en masse penge rundt omkring for at kunne gøre det, så er chancerne meget små for at man bliver bevilget en gældsanering. Er der andre årsager, ja, så er chancen bedre. De skal vurdere at du ikke har en rimelig chance for inden for en årrække, at kunne afdrag din gæld, fordi din indkomst er for lille og ikke har nogen udsigt til at blive meget bedre. Er du studerende får du den sandsynlivis ikke, fordi din indtægt vil forbedre sig når du er færdig. Og sådan det ene med det andet.

Jeg skal selv i gang med at søge den nu, hvor min tvangsauktion er overstået, vi exand og jeg har så den lille finte, at han er under en personlig konkurs, og jeg ved ikke hvordan det vil påvirke mig og min gældssituation. Hvis du trænger til at snakke med nogen i samme båd, er du velkommen til at pb' mig...

Anmeld

10. februar 2011

Troldmanden

celkt skriver:

Dermæst, når først din sag er startet op, ja, så vurderer de din generelle stilling, arbejde, familieforhold ect. men også hvordan gælden er opstået. Er det rent forbrugsgæld, hvor man i flere år har levet over evne, og lånt en masse penge rundt omkring for at kunne gøre det, så er chancerne meget små for at man bliver bevilget en gældsanering. Er der andre årsager, ja, så er chancen bedre. De skal vurdere at du ikke har en rimelig chance for inden for en årrække, at kunne afdrag din gæld, fordi din indkomst er for lille og ikke har nogen udsigt til at blive meget bedre. Er du studerende får du den sandsynlivis ikke, fordi din indtægt vil forbedre sig når du er færdig. Og sådan det ene med det andet.

Det er jo næsten efter bogen 

Enkelt tilføjelse.. Den første ansøgning du sender ind til retten bliver vurderet og du vil blive indkaldt i rettet.

Hvis retten finder det begrundet vil den egentlige "ansøgning" gå i gang og her vil du få beskikket en advokat som sammen med dig vil skrive til dine kreditorer for at få et overblik og derefter udarbejde et budget med et oplæg til retten om hvor meget du vil kunne afbetale.

Hvis du er træt at af møde op i fogedretten og du iøvrigt ikke ejer noget af værdi vil du kunne finde "arbejdsro" i at blive erklæret insolvent - så bliver alle sager mod dig afvist i 6 måneder. Efter 6 måneder - hvis din personlige situation ikke har ændret sig - kan du igen erklære dig insolvens osv.

/Per

Anmeld

10. februar 2011

celkt

Rart at få en tilføjelse, det vidste jeg ikke..

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

Tak alle sammen for jeres tilbage meldinger. Det er helt sikkert noget jeg kan bruge til noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.