jeg vil svare lidt så godt jeg kan...
min situation ligner en del, da jeg efter min skilsmisse fra min mand, og hans konkurs(er) med firma, og derefter en tvangsaktion, også står med en voldsom stor gæld.
Først og fremmest vil jeg anbefale dig at tage en snak med din advokatvagt i dit område, det er gratis og han kan rådgive dig. Han kan også fortælle dig hvor du skal søge, og sikkert også hjælpe dig med selve ansøgningen, hvis ikke du er tryg ved det.
Og han har selvfølgeligt også tavshedspligt.
Dermæst, når først din sag er startet op, ja, så vurderer de din generelle stilling, arbejde, familieforhold ect. men også hvordan gælden er opstået. Er det rent forbrugsgæld, hvor man i flere år har levet over evne, og lånt en masse penge rundt omkring for at kunne gøre det, så er chancerne meget små for at man bliver bevilget en gældsanering. Er der andre årsager, ja, så er chancen bedre. De skal vurdere at du ikke har en rimelig chance for inden for en årrække, at kunne afdrag din gæld, fordi din indkomst er for lille og ikke har nogen udsigt til at blive meget bedre. Er du studerende får du den sandsynlivis ikke, fordi din indtægt vil forbedre sig når du er færdig. Og sådan det ene med det andet.
Jeg skal selv i gang med at søge den nu, hvor min tvangsauktion er overstået, vi exand og jeg har så den lille finte, at han er under en personlig konkurs, og jeg ved ikke hvordan det vil påvirke mig og min gældssituation. Hvis du trænger til at snakke med nogen i samme båd, er du velkommen til at pb' mig... 
Anmeld