Urin-børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Kristina V

Ja lige et spørgsmål igen.

Vores datter havde for 3½ år siden urinvejs infektioner. 3 på stibe..
Lægen siger så idag, han godt vil have at vi kommer til kontrol med hendes urin pga. nyrene.
Hun har tidligere fået lavet en nyreskintigrafi, og den var fin. Så undrede mig lidt, men han sagde at selvom der ikke havde været noget i et par år, så vil han godt holde øje, da det kan sætte dig til hendes nyre når hun bliver ældre!?!!

Nogle herinde som har lidt erfaring på dette område?

Jeg er som sådan ikke nervøs, eller det vil sige jeg tænker sjældent over det mere, men blev da lidt da han sagde det.

Hilsner fra Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

mor-til-vanessa

kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men opper den lige for dig

Anmeld

10. februar 2011

Ciss

Hej

Har et urinbarn. Hun er under stadig behandling. Men hun er blevet stadig bedre frem til i sommer. Da var hun næsten helt fin. Så skød hun i været her i efteråret, og da vi var på kontrol i december, var der en kraftig forværring. Så jeg tror, det kan være smart lige at få det kontrolleret. Der kan åbenbart ske ting og sager inde i kroppen, når de vokser, og man kan jo virkelig ikke se det udenpå.....

Ikke for at gøre dig urolig, for det er vist ikke så ofte, det går den vej, men det kan jo være godt med en kontrol. Så slipper man i hvert fald at spekulerer på, om der mon virkelig kan være noget...

Anmeld

11. februar 2011

Kristina V

Ciss skriver:

Hej

Har et urinbarn. Hun er under stadig behandling. Men hun er blevet stadig bedre frem til i sommer. Da var hun næsten helt fin. Så skød hun i været her i efteråret, og da vi var på kontrol i december, var der en kraftig forværring. Så jeg tror, det kan være smart lige at få det kontrolleret. Der kan åbenbart ske ting og sager inde i kroppen, når de vokser, og man kan jo virkelig ikke se det udenpå.....

Ikke for at gøre dig urolig, for det er vist ikke så ofte, det går den vej, men det kan jo være godt med en kontrol. Så slipper man i hvert fald at spekulerer på, om der mon virkelig kan være noget...

Tænk jeg troede når det var ovre, ja så var det faktisk ovre!
Øv.. Hvordan går i til kontrol??
Han sagde bare jeg skulle aflevere en urin test, og så gå til kontrol med det. Fik bare aldrig spurgt ham om mere, da han startede på et nyt emne...

Anmeld

11. februar 2011

Kristina V

mor-til-vanessa skriver:

kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men opper den lige for dig

Tak

Anmeld

11. februar 2011

Ciss

Kristina V skriver:

Tænk jeg troede når det var ovre, ja så var det faktisk ovre!
Øv.. Hvordan går i til kontrol??
Han sagde bare jeg skulle aflevere en urin test, og så gå til kontrol med det. Fik bare aldrig spurgt ham om mere, da han startede på et nyt emne...

Det er jo altid en urinprøve. Ellers kan det være ultralyd af nyrer/urinveje og en røngten af blæren med kontrastvæske. Lidt efter situationen. Og så den undersøgelse, I har været til tidligere. (Jeg må indrømme, at jeg husker aldrig helt, hvad de forskellige undersøgelser hedder.... ) Det er dem, min datter har været til gennem årene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.