Skrot eller sælg? (BIL)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.039 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

TTM

Hej alle kvinder og mænd!

Jeg håber der sidder en "bil-person" som kan hjælpe mig her...

Jeg har en bil, mazda 323F 1,8 GLX '99, som i motoren INTET fejler. Hele vinteren og sidste vinter startede den uden brok, heller ikke selvom den havde 20 kg sne på sig og ikke havde startet i over 1 uge...

Nu skal den til syn, og jeg ved den ikke vil gå igennem...

FEJL;
* Rusten som ind i helvede, pga. vandskade bl.a.
* "Leger" Svømmeland når det regner
  - der er hul et eller andet sted, så der kommer vand ind fra taget. => mug i bunden, sopper i bunden efter regnvejr..
* Der skal nye bremsekabler på.
* KM: 269,000

Men ellers kører den som den skal... Skal af med den da vi snart flytter i hus, og kun har behov for 1 bil, som bliver mandens...

Hvad ville I gøre?? Sælge den som reservedele-bil?

Sælge eller skrotte?

hjæææælp, aner ikke hvad jeg skal gøre..... (Har indtil syn; 1 marts 2011)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

mamax3

TykkeTrunteMor skriver:

Jeg har en bil, mazda 323F 1,8 GLX '99, som i motoren INTET fejler. Hele vinteren og sidste vinter startede den uden brok, heller ikke selvom den havde 20 kg sne på sig og ikke havde startet i over 1 uge...

FEJL;
  - der er hul et eller andet sted, så der kommer vand ind fra taget. => mug i bunden, sopper i bunden efter regnvejr..

Men ellers kører den som den skal... Skal af med den da vi snart flytter i hus, og kun har behov for 1 bil, som bliver mandens...

Sælge eller skrotte?

jeg solgte min som den var ku ik gå gennem syn og ham der købte den ville selv lave den... 

Anmeld

9. februar 2011

Vingummien

TykkeTrunteMor skriver:

FEJL;

Sælge eller skrotte?

hehe kæresten vil give 3 hvis du kom til århus med den Han laver selv biler

Anmeld

9. februar 2011

novembermor

Vi solgte vores Maxda 323F 1,5GLX fra dec. 1998, der havde gået 236000km, da den var blevet kasseret til syn pgra rust i undervogn og skærme samt problemer med bremser, støddæmper og sondepære.

Det kunne ikke svare sig for os at reparere den, men forhandleren gav os 25000 kr. for den, da vi købte ny bil - vi havde ellers kun regnet med at få skrotpræmien.

Anmeld

9. februar 2011

Nettemor

min mand siger skrot

Anmeld

9. februar 2011

TTM

Tænkte også mest bare og skrotte den, særligt pga. aaaaaaaalt den rust som er.... Min mekaniker sagde;
"Du må ikke blive alt for gal og stampe i gulvet, så leger du "The Flintstones"... Det siger lidt om hvor rusten den egentlig er i bunden...

Det piner mig bare at jeg skal skrotte en motor som spinder som en mis,  og sidder nok med en drøm om der er en derude som har en bil magen til som mangler en "ny" motor...

- for godt, det kører den...

Anmeld

9. februar 2011

TTM

Tulipan skriver:

hehe kæresten vil give 3 hvis du kom til århus med den Han laver selv biler

hehe, så ryger hele "fortjensten" på togturen

Og mon han kan bruge den til andet end markræs, den er pilråden i bunden...

Anmeld

9. februar 2011

TTM

novembermor skriver:

Vi solgte vores Maxda 323F 1,5GLX fra dec. 1998, der havde gået 236000km, da den var blevet kasseret til syn pgra rust i undervogn og skærme samt problemer med bremser, støddæmper og sondepære.

Det kunne ikke svare sig for os at reparere den, men forhandleren gav os 25000 kr. for den, da vi købte ny bil - vi havde ellers kun regnet med at få skrotpræmien.

Ja det var også en mulighed, men vi står desværre ikke og skal købe en ny bil, vi har jo min mands....

Anmeld

9. februar 2011

Rockertand

Nu er der jo ikke nogen, der forbyder dig at sætte den til salg - og du kan som blive så overrasket.

Jeg havde en gammel skrammelkasse (som minder utroligt meget om din bil), da jeg begyndte at komme sammen med min (meget bilkyndige) mand, og jeg ville bare skrotte den, da vi skulle købe bil sammen. Manden satte den i Den Blå Avis til 5000 kr (hold da op, hvor jeg vendte kærlige øjne ad ham)........telefonen begyndte at kime kl. 4.45 om morgenen og køber afhentede lige før aftensmaden - behøver jeg at sige, at jeg har hørt for det lige siden? 

Anmeld

10. februar 2011

TTM

Rockertand skriver:

Nu er der jo ikke nogen, der forbyder dig at sætte den til salg - og du kan som blive så overrasket.

Jeg havde en gammel skrammelkasse (som minder utroligt meget om din bil), da jeg begyndte at komme sammen med min (meget bilkyndige) mand, og jeg ville bare skrotte den, da vi skulle købe bil sammen. Manden satte den i Den Blå Avis til 5000 kr (hold da op, hvor jeg vendte kærlige øjne ad ham)........telefonen begyndte at kime kl. 4.45 om morgenen og køber afhentede lige før aftensmaden - behøver jeg at sige, at jeg har hørt for det lige siden? 

hehe... Kan lige se manden for sig, ved hver given lejlighed fortæller om jeres bilsalg

Tror også jeg vælger og sætte den på DBA.dk og se et par dage om der sker noget... Det koster jo intet ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.