Uro i benene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Mullefisen2011

Det er sådan både og lidt OT dette emne.. men..

Uro i benene.. Det er mildt sagt hvad jeg har haft den sidste uge.. det er værst om aftenen når jeg skal sove.. kan dårligt falde i søvn og ligger og vender og drejer mig konstant fordi det gør sååå ondt.. Nu er jeg så også begyndt at få ondt om dagen.. sidder med benene oppe i sofaen og har ondt i benene.. ved nærmest ikke om jeg har mens smerter eller ondt i benene.. det er som om smerten flyder sammen så er meget i tvivl.. :-(

Samtidig er mine bryster bare så ømme og så klør de engang i mellem.. er det normalt at de klør for det har jeg ikke prøvet før.. altså ikke sådan konstant eller noget.. bare sådan lidt engang imellem..

Nogen der har prøvet det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Annette A

Hej

Genkender fuldstændigt det du skriver. Er ved at blive vanvittig af uro i benene hver dag og også om natten. Det er frygteligt belastende også for ens omgivelser. Aner heller ikke selv om man kan gøre noget ved det andet end, at det hjælper lidt at få hvilet nok.

Syntes jeg har hørt om andre der har fortalt om bryster der klør, måske du kan finde noget om det på nettet. De ømme bryster er ihvertfald meget almindeligt og kan variere lidt. Men de kan være så ømme at man dårligt kan strejfe dem nogen gange. 

Anmeld

9. februar 2011

Pallemor

Jep - Har så meget uro i mit venstre ben at det gør ondt - Jeg er især plaget om aften/natten har til tider taget et panodiler for at sove.. Men spurgte JM sidst og hun sagde jeg skulle lave venepumpe øvelser 2 gange 5 min om dagen og så gå en lang tur inden jeg gik i seng..

Mine bryster har også kløet til tider hvilket også er normalt

Det er dejligt at være gravid ik

fra mig 33+0

Anmeld

9. februar 2011

Mullefisen2011

Hvis det er fordi jeg er gravid så ville det da bare være skønt..  Men det tror jeg nu ikke jeg er.. synes bare det er såå irriterende, og det gør mega ondt.. Håber virkelig det snart stopper.. men rart at vide man ikke er den eneste..

Anmeld

9. februar 2011

Maja88

når jeg har uro i benene..

så rejser jeg mig op og sider mig i hug et par gange.. ser om mine knæ kan "knække" gerne op og ned en 3-4 gange..

det hjælper..

men selvom du ikke er gravid er det jo sundt med venepumpeøvelser.

Anmeld

9. februar 2011

Mullefisen2011

Tak for tippet.. Det vil jeg klart prøve.. Håber selvfølgelig at det er derfor men tror det dog ikke..

Anmeld

10. februar 2011

baby84

Mullepigen86 skriver:

Tak for tippet.. Det vil jeg klart prøve.. Håber selvfølgelig at det er derfor men tror det dog ikke..

åh håber da så meget alle disse tøser har ret og at du faktisk er gravid. Hvornår var det du skulle teste?

Anmeld

10. februar 2011

SussieThyssen

Mullepigen86 skriver:

Uro i benene.. Det er mildt sagt hvad jeg har haft den sidste uge.. det er værst om aftenen når jeg skal sove.. kan dårligt falde i søvn og ligger og vender og drejer mig konstant fordi det gør sååå ondt.. Nu er jeg så også begyndt at få ondt om dagen.. sidder med benene oppe i sofaen og har ondt i benene.. ved nærmest ikke om jeg har mens smerter eller ondt i benene.. det er som om smerten flyder sammen så er meget i tvivl.. :-(

Samtidig er mine bryster bare så ømme og så klør de engang i mellem.. er det normalt at de klør for det har jeg ikke prøvet før.. altså ikke sådan konstant eller noget.. bare sådan lidt engang imellem..

Man kan hos Matas og på Apoteket få nogle tabs, der hedder Oppekjærs pebermyntetabletter.
De kan hjælpe nogle gange mod uro i benene og kløe.
Man anbefaler dem til ældre, der netop lider meget af uro i benene.
De er helt fredelige og uskadelige, med mindre man naturligvis er allergisk over for pebermynte, men jeg har hørt fra mange sider igennem årene at de virker utroligt godt.

Man kan også købe noget af den type pebermynteolie, som skal drikkes i form af dråber i et glas vand.
Men det er altså pebermynte i sig selv, som skulle have den beroligende virkning på uro.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. februar 2011

ønskebørn74

Mullepigen86 skriver:

Er du igang med forsøg nu??? Det kan være graviditetsteg...

El. er du også sat på P-piller op til et nyt forsøg... Hvis du er på p-piller skal du hive fat i lægen... Det kan være tegn på blodpropper...

Anmeld

11. februar 2011

Mullefisen2011

Tak for jeres svar.. Synes ikke det er så slemt at jeg ikke kan holde det ud.. Jeg har testdag i morgen så der må vi se om det er noget eller ej..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.