kager (fremgangsmåde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Mama3

hejsa piger jeg har lige brug for lidt hjælp

altså sagen er den at jeg skal til at bage en kage, jeg bager selv bundene fra en opskrift jeg har fundet her inde, og så skal der hindbærmousse i sammen med daimcreme, og smørres op med chokolade smøecrem og til sidst overtrækkes med mmf, det er ikke min første kage med kunne altså godt tænke med at høre jeres fremgangsmåde sådan helt skåret ud i pap  you know

håber der er nogen som gider hjælpe mig

knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

SD21

Filucca&Smilla skriver:

altså sagen er den at jeg skal til at bage en kage, jeg bager selv bundene fra en opskrift jeg har fundet her inde, og så skal der hindbærmousse i sammen med daimcreme, og smørres op med chokolade smøecrem og til sidst overtrækkes med mmf, det er ikke min første kage med kunne altså godt tænke med at høre jeres fremgangsmåde sådan helt skåret ud i pap  you know

knuser

Jamen altså, jeg plejer at købe bundende Men har da bagt dem selv en enkelt gang - Men, hvis jeg bager dem selv, starter jeg med det selvfølgelig Alt efter hvornår kagen skal bruges, lægger jeg bundende sammen med fyldet dagen før. Jeg laver fyldet en times tid eller to inden jeg skal bruge det i kagen Ved godt at mange siger det skal stå på køl osv, men jeg kan altså sagtens bruge mit lige efter - det har jeg gjort masser af gange, men ellers bliver det sat i køleren ca. 1-2 timer.

Så laver jeg mmf'en, efter jeg har lagt kagen sammen og stillet den i køleren. Når mmf'en er færdig, bruger jeg den med det samme, da jeg ellers synes den bliver rigtig dum og alt for gummiagtig at arbejde med Når den er lagt på, stiller jeg kagen i køleskabet og laver pynten

Anmeld

10. februar 2011

SD21

Filucca&Smilla skriver:

knuser

Hov, var det den fremgangsmåde, eller mente du hvordan man laver bundende og moussen ?

Anmeld

10. februar 2011

Becks

Filucca&Smilla skriver:

knuser

Denne her gang har jeg købt bundene, da det er en impulskage til på fredag, gad ikke over og handle

Jeg har lavet MMF´en idag for nogle timer siden. Smeltet 200 g toblerone i fløden og givet hindbærene et opkog, begge dele har stået på køl i 2 timer.

Så har jeg lige farvet de dele mmf i forskellige farver og lavet pynt (blomster osv) Selve overtrækket på kagen skal bare være hvidt denne gang..

Og nu har jeg lige pisket toblerone cremen hindbær moussen og stilt det på køl.

Imorgen tidlig lægger jeg bundene sammen med tobleronecremen og moussen. Når det har stået på køl lidt, smører jeg kagen op med Ultimate chocolate frosting (det er første gang jeg skal prøve denne, plejer og bruge smørcreme, men kan ikke lide det) Så på køl igen til det er stift, derefter lægger jeg overtrækket på. Og alt efter tiden lægger jeg pynten på imorgen aften eller fredag morgen. Og på køl igen til jeg skal køre  Er noget spændt, for skal cykle med kagen fra Hvidovre til Greve, men det skal nok gå håber jeg

Anmeld

10. februar 2011

Mama3

Tutter skriver:

Denne her gang har jeg købt bundene, da det er en impulskage til på fredag, gad ikke over og handle

Jeg har lavet MMF´en idag for nogle timer siden. Smeltet 200 g toblerone i fløden og givet hindbærene et opkog, begge dele har stået på køl i 2 timer.

Så har jeg lige farvet de dele mmf i forskellige farver og lavet pynt (blomster osv) Selve overtrækket på kagen skal bare være hvidt denne gang..

Og nu har jeg lige pisket toblerone cremen hindbær moussen og stilt det på køl.

Imorgen tidlig lægger jeg bundene sammen med tobleronecremen og moussen. Når det har stået på køl lidt, smører jeg kagen op med Ultimate chocolate frosting (det er første gang jeg skal prøve denne, plejer og bruge smørcreme, men kan ikke lide det) Så på køl igen til det er stift, derefter lægger jeg overtrækket på. Og alt efter tiden lægger jeg pynten på imorgen aften eller fredag morgen. Og på køl igen til jeg skal køre  Er noget spændt, for skal cykle med kagen fra Hvidovre til Greve, men det skal nok gå håber jeg

1000 tak for svaretog rigtig god cykeltur hehe

Anmeld

10. februar 2011

Mama3

SD21 skriver:

Hov, var det den fremgangsmåde, eller mente du hvordan man laver bundende og moussen ?

det var lige præsis det som du skrev jeg mente det var bare super tak for det

Anmeld

10. februar 2011

SD21

Filucca&Smilla skriver:

det var lige præsis det som du skrev jeg mente det var bare super tak for det

Hehe. Super Det var så lidt !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.