tiden mellem kontanthjælp og dagpenge??? Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

musse1

STN skriver:

nej, jeg er bare berettiget dagpenge fra den dato, men dagpenge er bagudbetalt, så får ikke penge før en måneds tid efter....

tjente kun 2500 på det fritidsjob, så forstår ikke hvordan 2000 kan være nok til udgifter til en hel måned... heller ikke hvis de bliver lagt sammen med de 2500.....

jeg må bare se hvad de siger, når jeg henvender mig igen i morgen..... men tak for svar..

hvis du skal på dagpenge fra de n27 februar, burde du få din sidste kontanthjælp her sidst i denne mdr. men god ide, lige og tage en snak med dem og forhør dig..

Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Sitrani

helora skriver:

Altså jeg tænker, at hvis du slet ikke har arbejdet i februar måned, så forstår jeg ikke, at du ikke har fået mere i kontanthjælp. Nu kan jeg se, at du er under 25, men som ung udeboende er du berettiget til knap 6500 kr om måneden før skat.

jeg har måske 3-4 vagter her i februar, men ikke mere..... men ok hvis man er berettiget til 6500 før skat, så er der ikke ikke meget tilbage efter skat..... og så er der heller ikke så meget tilbage efter min løn også blir fratrukket.... så giver det måske mere mening... mit problem er mere næste måned....

Anmeld

9. februar 2011

Troldmanden

STN skriver:

jeg har fået min kontanthjælp... hvor der er blevet fratrukket noget, fordi jeg har tjent omkring 2500 på et firtidsjob, som jeg har sagt op.... men fik køn her d. 1. i denne måned.... jeg har kun  fået 2000 i kontanthjælp... og det ikke engang hele min husleje, og så er der regninger osv. udover det, samt penge til mad,....???

Du er kommet i samme problem som ret mange andre der går fra KH til enten SU eller lønarbejde.

KH er forudbetalt - Løn er bagudbetalt. Dvs. du har ikke ret til KH i marts da du da oparbejder timer et andet sted til bagudbetaling.

Typisk er der ikke ret meget at gøre - men der kan til tider forhandles med sagsbehandleren om et lån (som skal tilbagebetales) eller starthjælp - som jeg ikke mener skal tilbagebetales.

/Per

Anmeld

9. februar 2011

Sitrani

Troldmanden skriver:

Du er kommet i samme problem som ret mange andre der går fra KH til enten SU eller lønarbejde.

KH er forudbetalt - Løn er bagudbetalt. Dvs. du har ikke ret til KH i marts da du da oparbejder timer et andet sted til bagudbetaling.

Typisk er der ikke ret meget at gøre - men der kan til tider forhandles med sagsbehandleren om et lån (som skal tilbagebetales) eller starthjælp - som jeg ikke mener skal tilbagebetales.

/Per

Okay... tak for svaret!

Jeg har kun omkring 3-4 vagter i den her måned, så det er jo begrænset hvor meget jeg får bagudbetalt i løn i marts...... men jeg må op og forhøre mig hos dem igen....

Anmeld

9. februar 2011

helora

Troldmanden skriver:

/Per

Det er faktisk ikke helt rigtigt. Kontanthjælp er bagudbetalt men meningen er stadig, at du skal leve for dem i den efterfølgende måned. Igen, ved ikke helt om det giver mening. Men den er altså god nok

Anmeld

9. februar 2011

Troldmanden

Det er faktisk ikke helt rigtigt. Kontanthjælp er bagudbetalt men meningen er stadig, at du skal leve for dem i den efterfølgende måned. Igen, ved ikke helt om det giver mening. Men den er altså god nok

Sorry - så er det omvendt  - men situationen desværre den samme. (SU forudbetalt - KH bagudbetalt)

Der er desværre også kommet lovhjemmel til at hvis man f.eks har arbejde fra den 25. eller 31. i en månede må de nægte KH i hele måneden bagud.

/Per

Anmeld

9. februar 2011

Sofia

Sådan er det også når jeg fx er færdig med min uddannelse, så får jeg eksempelvis SU den første juni som jeg så kan leve af i juni måned. Men da dagpengene er bagudbetalte får jeg dem først 1. august, og derfor er der i princippet ingen penge at betale husleje med den 1. juli. Jeg tænker, jeg må låne penge i banken eller lignende til den måned, er det ikke en mulighed for dig? Synes det er en fair nok regel, for hvis jeg har et arbejde som jeg fx starter på efter end uddannelse, altså 1. juli, får jeg jo også først lønnen udbetalt den 1. august, og må også i den situation selv dække juli måned på anden vis.

Anmeld

10. februar 2011

Sitrani

Sofia skriver:

Sådan er det også når jeg fx er færdig med min uddannelse, så får jeg eksempelvis SU den første juni som jeg så kan leve af i juni måned. Men da dagpengene er bagudbetalte får jeg dem først 1. august, og derfor er der i princippet ingen penge at betale husleje med den 1. juli. Jeg tænker, jeg må låne penge i banken eller lignende til den måned, er det ikke en mulighed for dig? Synes det er en fair nok regel, for hvis jeg har et arbejde som jeg fx starter på efter end uddannelse, altså 1. juli, får jeg jo også først lønnen udbetalt den 1. august, og må også i den situation selv dække juli måned på anden vis.

Jo, det er også det jeg tænker er min eneste mulighed nu.... desværre... hader at låne penge til sådan noget.... men det kan man jo blive nødt til.... det er også samme situation jeg står i, er lige blevet færdig med min uddannelse her sidst i januar...

Anmeld

10. februar 2011

Sofia

STN skriver:

Jo, det er også det jeg tænker er min eneste mulighed nu.... desværre... hader at låne penge til sådan noget.... men det kan man jo blive nødt til.... det er også samme situation jeg står i, er lige blevet færdig med min uddannelse her sidst i januar...

Ja, men på den anden side synes jeg det er fantastisk at vi overhovedet kan få dagpenge, så den ene måned har jeg ikke noget imod at skulle låne til. Håber du får det til at fungere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.