anjaditte skriver:
Man ændres sig på flere måder når man bliver mor, at ens børn bliver nr 1 og man selv kommer på anden plads med kæreste eller ægtemanden.
Nogle gange føler jeg bare at jeg har ændres man mest, vil ik helst hvordan jeg skal forklare det. Min mand har stadigvæk fritid, han arbejder og har nogle ting som skal laves, over imod jeg føler at jeg kun er mor og kone. Jeg skal stadigvæk lære at give mig selv plads men det er svært, hvordan klare i det?
Hej.
Jeg vil give dig ret i, at vi skal lære at give os selv plads til os selv. Og det skal vi blive ved med at prøve at lære.
Jeg tror det kommer ganske naturligt for kvinder (langt de fleste forhåbentligt) at pleje, hjælpe, beskytte... Det at nurce. Det kan vi kvinder sgu bare... Og når vi får vores første barn, kommer vi rigtig til at nurce. Og vi elsker det!
Men når mændene ikk eligefrem har nurce-genet i sig og derned har/tager sig fritid, får vi det aligevel lidt træls. Vi vil også.... Og ja mændene prøver alt hvad de kan, men vi kvinder skal passe på, men ikke at overtage, fordi vi bedst nurcer
Firkantet set selvfølgelig....
Jeg tror det er vigtigt, at vi også liger: Jeg vil og jeg vælger.....
Jeg vil motionere og jeg vælger at løbe, når manden kommer hjem fra arbejde af. Det tager 1 time og både mand og børn har gavn af alenetid sammen.
Jeg vil være sammen med mine veninder på 1 fridag om måneden og jeg vælger at sende mine børn i dagpleje den ene dag om måneden. Det er energi til mig selv som mor og jeg får tanket op igen.
Ergo.... Tag dig tid og accepter din lyst til fritig. Kombinere det med livet som mor og nyd at du har fuldt kontrol over begge ting.
Hvem siger man skal være den perfekte mor på 160% også glemme sig selv.... For at kunne tage vare på andre, skal du først og fremmest tage vare på dig selv...