Ømt haleben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.310 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg har på det sidste haft en del ømt haleben, altså den knogle forenden af rygsøjlen, som man sidder på. Det betyder, at jeg ikke kan sidde ret længe af gangen, fordi det gør for ondt. Mine sædeknogler er også ømme. Men syns ikke ligefrem mit bækken gør ondt, så tror ikke, det er decideret bækkenløsning.

Forskellige steder har jeg læst, at det er normalt med ømt haleben, men er der nogle gode råd til, hvad man kan gøre for at lette problemet ? Man er jo nødt til at sidde ned og jeg sidder meget ned hele dagen, når jeg har undervisning.

Har selv tænkt på, om man kan få en oppustelige baderings agtig pude at sidde på elign, som man kan ha' med sig ? Og om en fysioterapeut evt. har nogle øvelser, man kan lave for at bedre situationen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg har på det sidste haft en del ømt haleben, altså den knogle forenden af rygsøjlen, som man sidder på. Det betyder, at jeg ikke kan sidde ret længe af gangen, fordi det gør for ondt. Mine sædeknogler er også ømme. Men syns ikke ligefrem mit bækken gør ondt, så tror ikke, det er decideret bækkenløsning.

Forskellige steder har jeg læst, at det er normalt med ømt haleben, men er der nogle gode råd til, hvad man kan gøre for at lette problemet ? Man er jo nødt til at sidde ned og jeg sidder meget ned hele dagen, når jeg har undervisning.

Har selv tænkt på, om man kan få en oppustelige baderings agtig pude at sidde på elign, som man kan ha' med sig ? Og om en fysioterapeut evt. har nogle øvelser, man kan lave for at bedre situationen ?

Det med ømt haleben kender jeg alt til..damn..hvor kan det gøre nas..og blive helt sådan underligt stift. Og så kan det nærmest stikke som sidder der nogen og javer en syl op gennem ryggen på en.

Nu har jeg jo mange problematikker med både bækken og haleben.
Men min erfaring er, at bløde stole er et no-go.
Faktisk sidder jeg bedst på en stiv stol med polstret sæde..sådan en helt almindelig spisestuestol.
Jeg har aldrig kunnet klare at sidde på de åhh så ergonomisk korrekte kontorstole, de er 100% invaliderende for mig.

Men, du må prøve dig frem.
Snak evt med en fys eller ergoterapeut og find ud af hvad du har det bedst med, for der er ikke to mennesker, der er ens...så meget HAR jeg da fundet ud af.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. februar 2011

malo

Det døjede jeg også med under graviditet nr. 2, og også lidt efterfølgende, da jeg kom tilbage på arbejdet efter endt barsel og derfor sad meget ned igen:-(

Jeg havde det dog bedst på bløde stole, så det kan være du skal prøve dig frem og se hvad der virker for dig.

Prøv at lade være med at sidde for længe ad gangen og variér din siddestilling. Hvis det er muligt kan du måske afhjælpe med puder og forskellig lændestøtte.

Jeg blev frarådet badering, da det kunne afskære blodtilførslen til benene...

Hvis det er meget slemt, så prøv at høre din læge ad.

Held og lykke :-)

Anmeld

9. februar 2011

Tanja84

Av, AV, AV... får dårlige flash back til min egen gravditet, hvor jeg selv led af ekstremt ømt haleben.

Jeg arbjeder til dagligt på kontor, og sidder derfor også en del ned i løbet af min dag.

For mig hjalp det og ændrer min arbejdsstilling så ofte som muligt. For sad jeg for meget ned, ja så gjorde det ondt i halebenet, men stod jeg op, fik jeg ondt i benene, der til sidst var propyldt med vand.

Mit råd er derfor, at du skal sørge for at komme op at stå når du har mulighed for det, og gå gerne lidt rundt i dine pauser.

Hvis smerten tager til, ville jeg evt. lige kontakte lægen eller hører min JM, da det hos nogen udvikler sig til betændelse i halebenet - Det er dog meget sjælendt.

Rigtig god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.