Jeg synes virkelig det er træls! Jeg har været SÅ god med økonomien længe, men siden mit sabbatår sluttede og jeg kom på SU, går det hele tiden galt. Jeg skabte en stor opsparing i mit sabbatår, men der er under 5000 kroner tilbage pga. indflytning med kæresten, masser af studiebøger osv. Jeg vil så gerne smide flere penge over hver måned, men der kommer hele tiden uforudsete udgifter. Jeg forsøger at lave budget hver måned, og den lillebitte del der så er tilbage, når jeg har smidt på opsparing og budgetkonto og betalt regninger, dem vil jeg gerne bruge til mig selv. Pt. bruger jeg dem på ting, der har med baby at gøre. Nogle opstartsting til min graviditet og nogle babybøger osv. Men så lige pludselig kommer der noget total uventet midt i måneden, som fucker det hele op, så jeg er nødt til at føre pengene fra budgetkontoen tilbage igen eller nuppe fra min opsparing.
Jeg har så voldsom meget skyldfølelse over det, for indtil nu har det gået SÅ godt! Men det går bare ikke lige nu. Jeg har SU-lån, men det rækker ikke en gang. Jeg har mulighed for fritidsjob, men min læge har anbefalet mig at tage den med ro i min graviditet af forskellige private årsager, og det job jeg har mulighed for er meget fysisk krævende med tunge løft. Og på det job ville jeg tjene mindre end jeg får i SU-lån!
Jeg vil bare gerne tjene nogle flere penge og få det hele til at løbe rundt, men jeg ved ikke hvordan! Jeg går aldrig i minus, og har så "kun" mit lån som gæld, men lige nu bruger jeg min opsparing som buffer, men den varer jo ikke længe med studieudgifter på mindst 2000 pr. semester.
Hvad skal jeg gøre? Ville så gerne kunne sidde herhjemme og tjene nogle ekstra penge, når jeg ikke må arbejde, men hvordan? Hvad synes i jeg skal gøre?
Anmeld