Min økonomi løber løbsk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg synes virkelig det er træls! Jeg har været SÅ god med økonomien længe, men siden mit sabbatår sluttede og jeg kom på SU, går det hele tiden galt. Jeg skabte en stor opsparing i mit sabbatår, men der er under 5000 kroner tilbage pga. indflytning med kæresten, masser af studiebøger osv. Jeg vil så gerne smide flere penge over hver måned, men der kommer hele tiden uforudsete udgifter. Jeg forsøger at lave budget hver måned, og den lillebitte del der så er tilbage, når jeg har smidt på opsparing og budgetkonto og betalt regninger, dem vil jeg gerne bruge til mig selv. Pt. bruger jeg dem på ting, der har med baby at gøre. Nogle opstartsting til min graviditet og nogle babybøger osv. Men så lige pludselig kommer der noget total uventet midt i måneden, som fucker det hele op, så jeg er nødt til at føre pengene fra budgetkontoen tilbage igen eller nuppe fra min opsparing.

Jeg har så voldsom meget skyldfølelse over det, for indtil nu har det gået SÅ godt! Men det går bare ikke lige nu. Jeg har SU-lån, men det rækker ikke en gang. Jeg har mulighed for fritidsjob, men min læge har anbefalet mig at tage den med ro i min graviditet af forskellige private årsager, og det job jeg har mulighed for er meget fysisk krævende med tunge løft. Og på det job ville jeg tjene mindre end jeg får i SU-lån!

Jeg vil bare gerne tjene nogle flere penge og få det hele til at løbe rundt, men jeg ved ikke hvordan! Jeg går aldrig i minus, og har så "kun" mit lån som gæld, men lige nu bruger jeg min opsparing som buffer, men den varer jo ikke længe med studieudgifter på mindst 2000 pr. semester.

Hvad skal jeg gøre? Ville så gerne kunne sidde herhjemme og tjene nogle ekstra penge, når jeg ikke må arbejde, men hvordan? Hvad synes i jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Nettemor

først og fremmest en

vi har også haft en del bøvl med økonomien og det var vi ved at være godt trætte af.. så vi fandt frem hva vi betaler til i løbet af et år. tog alle papirer med i banken og fik hjælp til at lave et ordentlig bugdet som vi så indbetaler et fast beløb til hver mdr og så ved vi altid at vi fx har 3000 når alt er betalt. uanset hvo meget eller lidt man har må det være rart med ro på det og viden og at der er styr på det.. det syns vi i hvert fald..

håber du får styr på det..

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

først og fremmest en

vi har også haft en del bøvl med økonomien og det var vi ved at være godt trætte af.. så vi fandt frem hva vi betaler til i løbet af et år. tog alle papirer med i banken og fik hjælp til at lave et ordentlig bugdet som vi så indbetaler et fast beløb til hver mdr og så ved vi altid at vi fx har 3000 når alt er betalt. uanset hvo meget eller lidt man har må det være rart med ro på det og viden og at der er styr på det.. det syns vi i hvert fald..

håber du får styr på det..

Jeg har også forsøgt at ligge budget, men så kommer der lige pludselig noget jeg ikke havde regnet med, eller noget jeg havde glemt. Lige nu har jeg for lidt penge til resten af måneden, med mindre jeg tager fra min opsparing, og det er bare noget crap.. Jeg havde fx glemt, at jeg havde tilmeldt mig en julefrokost for længe længe siden, som kun måske blev til noget, og den er jeg nu blevet opkrævet 200 kroner for, men jeg har kun 200 på kontoen, og de skal gå til en tryghedsscanning

Anmeld

8. februar 2011

Mi

Hvad er det for nogle uforudsete udgifter der kommer. Tandlægeregninger og lig kan man jo ikke så godt forudse, men hvis du kigger dine kontoudtog igennem for det sidste år, så kan du skrive alle de faste udgifter ned.

Men det er da godt at du forsøger at gøre noget ved det, for som du selv siger; Når opsparingen er væk, så vil du jo gå mere og mere i minus hver måned.

Har du kigget dine forsikringer, telefon - internetabonementer og andre faste udgifter efter i sømmene. Måske kan du spare lidt ved at skifte.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Jeg har også forsøgt at ligge budget, men så kommer der lige pludselig noget jeg ikke havde regnet med, eller noget jeg havde glemt. Lige nu har jeg for lidt penge til resten af måneden, med mindre jeg tager fra min opsparing, og det er bare noget crap.. Jeg havde fx glemt, at jeg havde tilmeldt mig en julefrokost for længe længe siden, som kun måske blev til noget, og den er jeg nu blevet opkrævet 200 kroner for, men jeg har kun 200 på kontoen, og de skal gå til en tryghedsscanning

men hvis du tager en snak med din bank dame så har hun jo nogle ideerom hvilke faste udgifter der plejer at være og så kan hun jo give dig nogle ideer som du kan gå hjem og undersøge og så kan i mødes igen og sætte det på plads.. syns du skulle undersøge det.. vi føler at der er noget mere ro på nu hvor vi ved hva vi har og ikke har..

så står vi ik en måned og ik har til regninger fordi der hele tiden er sat til side til det på budgetten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.