Hvad kan det være??? (Lidt ulækkert)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Anonym trådstarter

Nu tager jeg den lige helt fra start af og det er måske lidt indviklet.

Først og fremmest blev jeg mor for 3 måneder siden og 3 uger efter fødslen havde kæresten og jeg ubeskyttet sex (jeg ved godt at man skal beskytte sig..)
Da jeg var til 8 ugers undersøgelse med den lille fik jeg en recept på mini p-piller som jeg har været på i en måneds tid nu. Efter ca en uge begyndte jeg så og bløde og det holdt så op igen efter lidt over en uge. Der gik dog lidt længere tid før det brune udflåd stoppede.
Men nu har jeg haft ondt i maven i en uge. Det startede med at gøre ondt i hele meven hvor det stak helt vildt hver gang jeg bevægede mig og de sidste tre dage har jeg kun haft ondt i underlivet. Lidt forskellige smerter. Og den anden nat fik jeg voldsomme smerter i underlivet som kom og gik ligesom veer. Bare ikke med ve smerten men den stikkende smerte.
I går og i dag har jeg haft kvalme hele dagen og har lige i det at jeg skriver det her, gylpet eller hvad det hedder. Der kom opkast i munden som hurtigt røg ned igen.

Jeg ved ikke om det giver nogen mening men er der nogen der kan give mig en idé om hvad det kan kyldes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nu tager jeg den lige helt fra start af og det er måske lidt indviklet.

Først og fremmest blev jeg mor for 3 måneder siden og 3 uger efter fødslen havde kæresten og jeg ubeskyttet sex (jeg ved godt at man skal beskytte sig..)
Da jeg var til 8 ugers undersøgelse med den lille fik jeg en recept på mini p-piller som jeg har været på i en måneds tid nu. Efter ca en uge begyndte jeg så og bløde og det holdt så op igen efter lidt over en uge. Der gik dog lidt længere tid før det brune udflåd stoppede.
Men nu har jeg haft ondt i maven i en uge. Det startede med at gøre ondt i hele meven hvor det stak helt vildt hver gang jeg bevægede mig og de sidste tre dage har jeg kun haft ondt i underlivet. Lidt forskellige smerter. Og den anden nat fik jeg voldsomme smerter i underlivet som kom og gik ligesom veer. Bare ikke med ve smerten men den stikkende smerte.
I går og i dag har jeg haft kvalme hele dagen og har lige i det at jeg skriver det her, gylpet eller hvad det hedder. Der kom opkast i munden som hurtigt røg ned igen.

Jeg ved ikke om det giver nogen mening men er der nogen der kan give mig en idé om hvad det kan kyldes?

Tjaaa..du kan jo godt være blevet gravid..og det tror jeg også du selv er klar over, siden du nævner det med ubeskyttet sex.

Men..jeg tror mere at der er lidt forskellige småting, der påvirker din krop.
Mini-piller, kan godt give upræcise blødninger. Jeg har selv prøvet dem, og blødte hele tiden on and off, så dem smed jeg hurtigt.
Det kan også være din krop, som skal vende sig til hormonet, så derfor den mærkelige blødning. Endelig så ændrer kroppen sig gerne efter en graviditet, sådan at man bløder på en anden måde end før og ens måde at have mens på kan blive lævet helt om.

Dine mavesmerter kan være 2 ting, som måske går hånd i hånd.
Den ene er, at du har fået den mavevirus, som så mange har for tiden.
Den kan netop give voldsom mavepine, og sure opstød og selvfølgelig opkastninger.
Køb noget cultura og en ægte coca cola på dåse og se om ikke det skulle ordne mavepinen og de sure opstød på et par dage.
Hold dig fra fede, stegte og krydrede ting samtidigt.
Oven i det, kan din livmoder være irritabel, fordi du fik en blødning, som godt kan have været din første mens efter graviditeten, og i forbindelse med mavevirussen, er den så blevet yderligere øm, derfor de stikkende smerter i livmoderen.
Du kan også have fået dig en lille infektion i underlivet oven i det hele.

Men..der er kun en måde at finde ud af det på.
Tag en graviditetstest og gå til lægen og bliv tjekket for infektion.
SÅ kan han også bedre tage stilling til dit almene helbred end vi kan herinde ved at gætte os frem med hvis og måske.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. februar 2011

Louise mortil4

jeg er nok nød til at sige tag lige en test hva??

Anmeld

8. februar 2011

Kay

Louise mortil4 skriver:

jeg er nok nød til at sige tag lige en test hva??

lige mine ord

Anmeld

8. februar 2011

Majeha

Men hvis I havde ubeskyttet sex (og du blev gravid der) 3 uger efter fødslen, må du have været ca. 7 uger henne til 8 ugers undersøgelsen. Så burde lægen da kunne mærke en evt. graviditet ved den gu ?! Eller er det for tidligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.