Hurra min datter er helt normal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

slettet_7530

Har længe haft en periode hvor hun blev hysterisk over sit tøj så blev så glad da jeg stødte på dette spørgsmål til Lola i en brevkasse.
Det beviser jo at vi ikke er alene, vi har dog løst vores problem

Kære Lola,

Jeg har en søn på 3½ år. Han er en fantastisk dejlig dreng, som kan en masse ting. Sprogmæssigt ligger han helt i top, han kan selv gå på toilettet, selv tage tøj på og vil helst det hele selv. Han er for 2 mdr. siden blevet storebror til en lille søster.

Vi har et stort problem med tøjkrise. Hver morgen skal vi bruge 20 min-50 min på at få tøj på med skrig og skrål. Han har en mening om alt tøjet. Så vil han ikke have striber, så vil han ikke have cowboybukser på og lige nu må bukserne ikke krølle (og med det mener han også små folder). Hver gang han tager noget på, bliver han hysterisk og vil have det af igen. Finder han endeligt noget der er ok, så passer blusen ikke til, eller strømperne eller........Det skal lige siges at det ikke er et spørgsmål om, at han selv vil bestemme - for vi er nået der til nu hvor ham må have hvad som helst på, bare han får tøj på.

Dette er meget frustrerende for både mig og for min mand og det ender tit med at alle bliver kede af det og/eller uvenner.

Vi har prøvet at løse dette problem ved at hjælpe ham med at vælge, ved at vælge for ham, ved at lægge tøj frem dagen før, ved at gå fra ham (ud i køkkenet eller lign) hvor han græder, ved at tvinge og desværre også nogle gange ved at råbe ad ham. Ofte har vi prøvet mange af disse ting på samme morgen - det er ganske forfærdeligt og man bliver enormt træt af at høre på sig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Pikku Myy

Kan du også linke til Lolas svar? Jeg har lidt på fornemmelsen at vi måske er på vej ud i lidt det samme med vores søn. Det kunne være fedt at få nogle retningslinier, så vi ikke ender det samme sted som jer

Anmeld

10. februar 2011

Mi

Ja, link lige svaret også. Min datter er godt nok ældre og tøjkrisen er så småt ovre. Men en overgang var hun hel hysterisk. Hun havde fx en bluse med striber (De var trygt på). Den ville hun ikke have på, for striberne drillede/irriterede  

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

10. februar 2011

ekzunz

MarianneSonne skriver:

Ja, link lige svaret også. Min datter er godt nok ældre og tøjkrisen er så småt ovre. Men en overgang var hun hel hysterisk. Hun havde fx en bluse med striber (De var trygt på). Den ville hun ikke have på, for striberne drillede/irriterede  

Marianne

www.stjerneleg.dk

http://go.tv2.dk/article.php/id-30343877:brevkasse-hj%C3%A6lp-mit-barn-vil-ikke-ha-t%C3%B8j-p%C3%A5.html

Jeg googlede lige - jeg var da også nysgerrig....

Anmeld

10. februar 2011

mamiolvi

sådan var det også med mine drenge da de var mindre.. Vi gjorde det til en leg om aften.. De fik til opgave at hente feks to ting, en trøje og et par bukser.. så løb de på værelset at finde de to ting.. og derefter løb de ned efter en ting mere, feks stømper. til sidst sidste ting tshirt eller lign.. det gjorde det til noget sjovt og de havde selv valgt tøjet derefter havde vi aldrig problemer om morgen mere...

Anmeld

10. februar 2011

Mi

11. februar 2011

Pikku Myy

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.