Har længe haft en periode hvor hun blev hysterisk over sit tøj så blev så glad da jeg stødte på dette spørgsmål til Lola i en brevkasse.
Det beviser jo at vi ikke er alene, vi har dog løst vores problem 
Kære Lola,
Jeg har en søn på 3½ år. Han er en fantastisk dejlig dreng, som kan en masse ting. Sprogmæssigt ligger han helt i top, han kan selv gå på toilettet, selv tage tøj på og vil helst det hele selv. Han er for 2 mdr. siden blevet storebror til en lille søster.
Vi har et stort problem med tøjkrise. Hver morgen skal vi bruge 20 min-50 min på at få tøj på med skrig og skrål. Han har en mening om alt tøjet. Så vil han ikke have striber, så vil han ikke have cowboybukser på og lige nu må bukserne ikke krølle (og med det mener han også små folder). Hver gang han tager noget på, bliver han hysterisk og vil have det af igen. Finder han endeligt noget der er ok, så passer blusen ikke til, eller strømperne eller........Det skal lige siges at det ikke er et spørgsmål om, at han selv vil bestemme - for vi er nået der til nu hvor ham må have hvad som helst på, bare han får tøj på.
Dette er meget frustrerende for både mig og for min mand og det ender tit med at alle bliver kede af det og/eller uvenner.
Vi har prøvet at løse dette problem ved at hjælpe ham med at vælge, ved at vælge for ham, ved at lægge tøj frem dagen før, ved at gå fra ham (ud i køkkenet eller lign) hvor han græder, ved at tvinge og desværre også nogle gange ved at råbe ad ham. Ofte har vi prøvet mange af disse ting på samme morgen - det er ganske forfærdeligt og man bliver enormt træt af at høre på sig selv.
Anmeld