Laks!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.351 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

L.J.L

Har du en rigtig lækker og nem opskrift med laksefilet?

Jeg er i forevejen ikke super glad for laks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Fenris

Læg lakse filetter i et ovnfast fad og dryp citron hen over(steg i ovn til de ser færdige ud). Svits broccoli på panden og dryp også med citron....Hæld fløde over og smid en buillon ned til det- og server med ris - det er Milans YNDLINGS mad

ps: husk salt og peber....

Anmeld

8. februar 2011

Maria.

Laks
1/2 fløde
dild
parmasan citron

Serveres med pasta

steg laksen og hug den ud i små stykker. Hæld fløden over og riv parmasanen fint (man kan også købe den der er revet på pose) - mængden bestemmer man selv. Der opnåes en cremet konsistens. Så presser du 1-2 citroner ned i og kommer frisk dild i.. Hældes over frisk pasta!

Nemt og lækkert!!

Anmeld

8. februar 2011

L.J.L

Apples skriver:

Læg lakse filetter i et ovnfast fad og dryp citron hen over(steg i ovn til de ser færdige ud). Svits broccoli på panden og dryp også med citron....Hæld fløde over og smid en buillon ned til det- og server med ris - det er Milans YNDLINGS mad

ps: husk salt og peber....

tak for opskriften, men ikke broccoli søs

Anmeld

8. februar 2011

MariaJ

Kom masser af hakket frisk persille, hakkede kapers, olie, salt og peber over laksestykkerne og kom i ovnen. Drys med ristede mandler lige inden servering. Det er rigtig lækkert, meget nemt og laksen smager ikke så meget igennem. Kapers, persille og mandler giver masser af smag, så man behøver ingen sovs. Jeg serverer til med ris, og har tit brugt det som gæstemad. 

Anmeld

8. februar 2011

L.J.L

Maria. skriver:

Laks
1/2 fløde
dild
parmasan citron

Serveres med pasta

steg laksen og hug den ud i små stykker. Hæld fløden over og riv parmasanen fint (man kan også købe den der er revet på pose) - mængden bestemmer man selv. Der opnåes en cremet konsistens. Så presser du 1-2 citroner ned i og kommer frisk dild i.. Hældes over frisk pasta!

Nemt og lækkert!!

det var en mulighed

Anmeld

8. februar 2011

L.J.L

MariaJ skriver:

Kom masser af hakket frisk persille, hakkede kapers, olie, salt og peber over laksestykkerne og kom i ovnen. Drys med ristede mandler lige inden servering. Det er rigtig lækkert, meget nemt og laksen smager ikke så meget igennem. Kapers, persille og mandler giver masser af smag, så man behøver ingen sovs. Jeg serverer til med ris, og har tit brugt det som gæstemad. 

kapers bryder jeg mig ikke om, og heller ikke mandler i mad

Anmeld

8. februar 2011

Sjl-msl-Mkl

Optø laksen først, vend den derefter i blå birkis, læg 2 citron skiver på dem hver. Laves i ovnen til den ser færdig ud. Det er nemt og smager skide godt - jeg gav dem så lang tid at de blå birkis blev spøde.. Mums.

Husk salt..

Anmeld

8. februar 2011

Maria.

linselouise skriver:

det var en mulighed

Du vil ikke fortryde det!

Anmeld

8. februar 2011

MariaJ

linselouise skriver:

kapers bryder jeg mig ikke om, og heller ikke mandler i mad

Nej, så går den måske ikke. Men vil lige nævne at de sidste mange gange har jeg lavet den uden kapers, og havde faktisk næsten glemt at de egentlig "hørte til" før jeg sad og skrev opskriften ned her. Så hvis andre skulle få lyst til at prøve, er deen altså også rigtig god uden kapers. Persille passer i det hele taget godt til laks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.