krav på svar??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Mussen2

Vores dagplejer er sygemeldt på 12 dag, uden at vi har fået noget som helst at vide. Jeg har kontaktet kommunen for at hører om det er sygdom eller en sygemelding for lang tid. Det er skal i gæstedagpleje med risiko for at skulle flere forskellig steder hen fylder RIGTIG meget. Kommunen ville/kunne ikke give svar.

Jeg ringede både fredag og i dag. Jeg har besluttet  mig for at ringe med krav om svar i morgen. Afhængigt af udfaldet vil det betyde en hel del herhjemme mht. ferieplanlægning og om vi skal have taget fri i næste uge, så hun ikke skal i gæstedagpleje.

Er det for meget forlangt at kræve svar?

Tænker allerede på om vi skal/kan presse på for en plads ved en vuggestue....men det kan man vel ikke??!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

klmf

Kan jo være de ikke ved mere end jer. Ved sygdom er man jo ikke forpligtet til at fortælle sin arbejdsgiver hvad man fejler, men derimod om man har en idé om hvor længe det tager. Og det kan jo være svært at svare på alt afhængig af hvad der i vejen. Men det giver jo godt nok nogle væsentlige udfordringer for forældrene, der naturligt nok begynder at tænke i alternativer.

Du må jo prøve at rnge igen og høre, om de har en tidshorisont på på hvor længe det varer.... De må da også have forståelse for hvor svært det er for jer at planlægge.

Anmeld

7. februar 2011

sarahb

som ansat skal du ikke sige hvad du fejler eller hvor længe du er syg til at starte med. Og som arbejdsgiver er det Forbudt at spørge ind til sygdom. Hvis de gør det, kan man melde dem til fagforeningen. man skal som ansat bare ringe og sige man er syg. Og ikke andet.
Så NEJ du kan ikke kræve et svar. Det kan være der er dødsfald, pludselig sygdom, skilsmisse noget der gør at hun skal have ro og fred. men vil mene hvis hun er langtids sygmeldt så får du det afvide for så skal arbejdsgiver og ansat have en muligheds samtale hvor man finder ud af hvordan fremtiden ser ud.

Anmeld

8. februar 2011

Mussen2

Kan godt se at jeg ikke har krav på at kende årsagen, men at gå her i uvished er rigtig hårdt.

Jeg er nu ret sikker på, at der er tale om noget psykisk. dvs. længerevarene. Desuden ved jeg at vores gæstedagpleje holder ferie i næste uge, dvs. vi skal et 3. sted hen.

Det magter jeg bare ikke på mit barns vegne. Man må da have nogle rettigheder til at vide. hvad der sker eller hvad der tænkes på af løsninger?

Kan man presse på for at få en vuggestue plads? HVordan gør man det?

Er så trist og stressed over det.

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Mussen2 skriver:

Kan godt se at jeg ikke har krav på at kende årsagen, men at gå her i uvished er rigtig hårdt.

Jeg er nu ret sikker på, at der er tale om noget psykisk. dvs. længerevarene. Desuden ved jeg at vores gæstedagpleje holder ferie i næste uge, dvs. vi skal et 3. sted hen.

Det magter jeg bare ikke på mit barns vegne. Man må da have nogle rettigheder til at vide. hvad der sker eller hvad der tænkes på af løsninger?

Kan man presse på for at få en vuggestue plads? HVordan gør man det?

Er så trist og stressed over det.

man kan ikke gøre en hyldende fis!

Da vores DP-mor blev sygemeldt gentagne gange under gravidiete blev vi sendt 4-5 forskellige steder hen! det nægtede vi og holdet hende hjemme til vi kunne skifte DP.

Anmeld

8. februar 2011

Mussen2

Ni-ko-li-ne skriver:

man kan ikke gøre en hyldende fis!

Da vores DP-mor blev sygemeldt gentagne gange under gravidiete blev vi sendt 4-5 forskellige steder hen! det nægtede vi og holdet hende hjemme til vi kunne skifte DP.

Det er simpelthen så hårdt... Vi vil også forsøge at holde ferie etc. så det kan passe, men bare man kunne får vished.

Jeg er så skuffet over måde man bliver tiltalt på og behandlet på.

Man mærker på ingen måde, at der er tale om små mennesker ve og vel....

Anmeld

8. februar 2011

Mussen2

der nogen som har været heldige at få en akut vuggestueplads? Og har i fif til at få det?

Anmeld

8. februar 2011

Minmio

Mussen2 skriver:

Vores dagplejer er sygemeldt på 12 dag, uden at vi har fået noget som helst at vide. Jeg har kontaktet kommunen for at hører om det er sygdom eller en sygemelding for lang tid. Det er skal i gæstedagpleje med risiko for at skulle flere forskellig steder hen fylder RIGTIG meget. Kommunen ville/kunne ikke give svar.

Jeg ringede både fredag og i dag. Jeg har besluttet  mig for at ringe med krav om svar i morgen. Afhængigt af udfaldet vil det betyde en hel del herhjemme mht. ferieplanlægning og om vi skal have taget fri i næste uge, så hun ikke skal i gæstedagpleje.

Er det for meget forlangt at kræve svar?

Tænker allerede på om vi skal/kan presse på for en plads ved en vuggestue....men det kan man vel ikke??!

Jeg ved ikke om der er andre regler når ens barn går i DP, men vi er utilfredse med vores datters vuggestue. En dag da jeg fik nok af vuggestuen, skrev jeg et brev til pladsanvisningen om at vi ønsker at flytte vores datter til en anden vuggestue fordi at den vi har ikke opfylder hendes behov.

Et par dage efter fik et brev om at vores datter er blevet skrevet op på venteliste til en anden vuggestue.  Legeså snart der ville være en plads til os, ville de give os besked.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.