er affald altid affald?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. september 2008

Skovurt

Hejsa

Hvordan har i det med genbrug, loppemarkeder osv?
- Jeg synes det er fedt, og jeg håber et eller andet sted at jeg kan opstøve et godt loppemarked i weekenden (så hvis nogen kender et i nærheden af Amager så sig gerne til). for det er da vidst ved at være langt over et år siden jeg sidst var afsted, og kunne godt bruge lidt småting hist og her :D

Vi bor lige ud til et stor skraldsrum (vi har skakt i opgangen, og deri skal alt dagsrenovation) og jeg må indrømme at vi faktisk har haft fundet nogle gode ting deri :$ - en "rumdeler" som lige passer bag døren i soveværelset, til håndklæder, ekstra toiletpapir osv. En lille "køkkenreol" (sådan en med skuffe, flaskeholder og 2 hylder) og nu i dag en spisebordsstol...
Har med god samvittighed samlet det op dernede - og efter en grundig afvaskning er det nu i flittigt brug, og ingen kan se at det har været brugt før - det har ikke så meget som en skramme.
- bortset altså fra den stol jeg samlede op i dag, den har jeg hevet sædebetrækket af, og skal nu have købt et stykke fedt stof, så jeg får mig en ny stol her til computerbordet - det har vi nemlig manglet længe, og har bare ikke lige haft fundet den rette.

Nogle vil måske mene at det er for "ulækkert" at samle andres affald op, men jeg synes det er fedt at finde fuldstændig funktionsdygtige ting/møbler til ingen penge :D
Lige stolen tog jeg med op, påtrods af ødelagt betræk, men det er så fordi jeg ved det er en ting jeg alligevel ville have ændret, og fordi selvestolen og polstringen ikke fejler spor, men ellers er det kun 100% uskadte ting jeg tager med hjem :D

Andre der bare ikke kan gå forbi brugbare ting uden at skulle have dem med hjem - selvom det er fra "skralderummet"? :p

Anette
- som egentlig godt kan få lidt røde øre af at indrømme det :$ - ender muligvis som posedame...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2008

Mette+Mathias

Ja, min svigerfar! *gg*

Pga. svigerfar har vi nu (i vores lille skur) en stooor politimotorcykel uden motor, en endnu større traktor og en ekstra 2 hjulet cykel. I garagen har vi en reol (som vi har brugt på Lines værelse og i soveværelset tidligere), og i kælderen har vi en rød Barbie-sportsvogn, som jeg håber på at få smidt ud snart.

Jeg har ikke noget mod brugte ting (har også købt på TS nu og da), men jeg finder aldrig lige de der "geniale" ting, og gider ikke samle hvad som helst op (det er ikke derfor jeg rydder op og smider ud derhjemme;)).

Anmeld

25. september 2008

twinboys

Hej pose dame...

Jeg får også folks gamle ting og sager og sælger det så videre på loppemarkeder...

Det er sjovt at gå på loppemarkeder og finde nogle ting som man f.ex slet ikke kan købe i butikker mere...

Så der er penge i " lortet":))

Majbritt(H)

Anmeld

25. september 2008

Skovurt

Alletiders svigerfar du har dig der :P
- man ved jo aldrig hvornår man står og skal bruge en motorcykel uden motor :D

Jeg holder mig også gerne til de der ting jeg VED jeg kan bruge - kender alt for godt det der med at have for mange ting at rydde op i.

Anette

Anmeld

25. september 2008

Skovurt

Hej Majbritt.

Ja, kan nemlig også godt lide at finde ting som rent faktisk ikke er allemandseje - og så er loppemarkeder/genbrugsbutikker altså et hit :D
Er vild med gamle ting, og kan godt lide den charme som mange gange hænger ved det.

Anette

Anmeld

25. september 2008

twinboys

Chrautwald skriver:

Hej Majbritt.

Ja, kan nemlig også godt lide at finde ting som rent faktisk ikke er allemandseje - og så er loppemarkeder/genbrugsbutikker altså et hit :D
Er vild med gamle ting, og kan godt lide den charme som mange gange hænger ved det.

Anette

Smiler...

Majbritt(H)

Anmeld

25. september 2008

Mette+Mathias

Chrautwald skriver:

Alletiders svigerfar du har dig der :P
- man ved jo aldrig hvornår man står og skal bruge en motorcykel uden motor :D

Jeg holder mig også gerne til de der ting jeg VED jeg kan bruge - kender alt for godt det der med at have for mange ting at rydde op i.

Anette

Rigtigt. Jeg har også mange gange tænkt; "Åh, hvor mangler jeg liiiige en politimotorcykel uden motor" og vupti - en dag havde jeg en :D

Anmeld

25. september 2008

MorCamilla

Jeg synes at det er fedt at nogle gør det.. Genbruger andres tig de alligevel bare har smidt ud...
Vi har ikke rigtig noget her jeg har fundet sådan nogle steder, ud over et par lysestager, men det er nu meget fordi jeg er en smule kresen hvad møbler angår..:$ Men hvis jeg en dag skulle finde noget på et loppe marked eller i en "skrallekontainer" så tager jeg det gerne med hjem, det er helt sikkert...

Knus fra Camilla. som også smider ting til genbrug i håb om at andre kan få glæde af det...

Anmeld

25. september 2008

Skovurt

:)

Ja, jeg smider også gerne selv både tøj og ting, som er 100% funktionelle, til genbrug - netop fordi det så kan glæde andre.
Hvor vi boede før havde vi en kirke lige rundt om hjørnet (faktisk halvt inde i baggården :S) og de var samlingssted for hjemløse - så jeg gik flere gange i vinters ned med jakker, tæpper, sokker og vanter - alt hvad der kunne graves frem af gemmerne, som vi aldrig fik brugt alligevel :D

Anette
- som nu har fået købt sort møbelstof og små søm, til den "nye" stol :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.