Førstegangsgravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej derude!

Efter mine egne beregninger skulle jeg være 6+5 henne i min graviditet i dag. Jeg har endnu ikke været til den første lægeundersøgelse endnu. Skal jeg først sidst i februar.

Da jeg er førstegangsgravid er der jo en masse bekymringer for om den lille nu har det godt. Er bare så nervøs for at komme til lægen/jodemoder og få at vide at den lille ikke lever mere. Det hører man jo om at det godt kan forekomme. Og er så nervøs for at jeg kan være en af dem det går udover.

Derudover bliver min nervøsitet værre efter mine bryster ikke er ømme mere. Kan det betyde at der ikke mere er liv?

Ih!! Håber der er nogen derude der kan berolige mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

mamiolvi

jeg har også oplevet at brystæmheden forsvinder, men det behøver ikke betyde noget...

Anmeld

7. februar 2011

Rockertand

Tillykke

Hvis du er nervøs, så kan du jo altid købe dig til en tryghedsskanning.

Anmeld

7. februar 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Rockertand skriver:

Tillykke

Hvis du er nervøs, så kan du jo altid købe dig til en tryghedsskanning.

Hvad er en tryghedsskanning?

Anmeld

7. februar 2011

Rockertand

Omsorgsgiver skriver:

Hvad er en tryghedsskanning?

Du bestiller en tid på en privatklinik til at få en skanning før nakkefoldsskanningen, som man får i det offentlige regi ca. uge 12 - det kan nemlig føles som evigheder, når man går og er lidt nervøs. Man kan ca. se hjerteblink fra uge 6, men jo længere du venter, jo mere kan man naturligvis se.

Du får nakkefoldsskanning ca. uge 12 og misdannelsesskanning ca. uge 20 i det offentlige regi, hvis du vil se den lille derudover, kan du bestille skanninger privat - og det kan ofte betale sig at vælge en pakkeløsning, så man f.eks. får en tryghedsskanning, en kønsskanning og en 3D-skanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.